• Elli77

    Veckans bloggtema

    Detta är en sidotråd till bloggbedömning och hjälp del 2 (www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49706242.html)


    Här skriver och länkar vi till allt som har med "Veckans Bloggtema" att göra. Detta är en form av bloggnätverk där alla som vill kan vara med och skriva om ett givet tema (som vi tillsammans kommer överens om). Reglerna är enkla:
    Inlägget kan handla om vad som helst relaterat till temat. Hur långt eller kort som helst.  Inläggen publiceras varje tisdag i din blogg. Länka till ditt inlägg här så vi vet att du skrivit.  Jag kommer sedan klippa ut din länk och lägga in den som ett alternativ i omröstningen om bästa blogginlägg (detta är valfritt - skriv ut om du vill vara med eller inte!) Det är sedan valfritt om du vill länka till andra bloggar som skrivit om samma ämne eller inte i ditt inlägg. Vad du behöver göra om du vill vara med i omröstningen är dock att länka till min bloggs omröstningsinlägg - så alla kan hitta dit, läsa andras inlägg och rösta. Detta för att nätverksidén skall fungera. 
    Förhoppningsvis gör detta att ni får både lite nya idéer och vinklingar och fler läsare. Det skall också bli kul att se vad olika bloggare gör med samma ämne.
    Veckans bloggtema (publiceras 5/1) är "Dåligt Samvete" 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-06 07:57
    Nytt bloggtema (publiceras före 21.00 tisdagen 12/1) "att sno från jobbet/snatta".

    Även denna vecka avstår vi från omröstning.

    /sossessa

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-03 20:42
    DENNA TRÅD ÄR ENDAST TILL FÖR ATT DISKUTERA NYA TEMAIDÉER SAMT LÄNKA TILL TEMA-INLÄGG.

    Om man har annat man vill diskutera så använd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49706242-100.html

    /från en ganska frånvarande TS
  • Svar på tråden Veckans bloggtema
  • Elli77

    vi kanske kan börja med att diskutera det där med omröstningen . Anledningen till att jag tänkte vi kunde ha den i en blogg (min eller någon annans) är att det är rörigt med många trådar (men det kanske blir rörigt oavsett hur man gör) samt att få in flera röstande än de som hänger på fl. 


    Men det är HELT OK att skippa omröstningen i bloggen och ta det här istället (men då kanske någon annan kan vara ansvarig för den tråden). Bestäm ni!
  • majlinsa
    Vad ska omröstningen ge? Det är väl roligare att få beröm än pressen att få folk att rösta för att få vinna? Jag vinner aldrig så jag gillar inte tävlingar :p

    Ett alternativ kan vara att man startar upp en blogg som lägger in veckans tema, länkar de andra som skrivit osv.. Liknande ett foto i timman.
  • Miss T

    Jag tror det kan ge press pch bringa fram både bra och mindre bra sidor hos folk med en omröstning. Jag skulle iaf bli ledsen om jag bara fått minst röster.

    Vi kan väl helt sonika fråga om nå har nåt bra tema till nästa vecka eller "låta pinnen gå vidare" med ett kösystem.


  • Elli77

    Mmm... det är en rätt rolig idé med en särskild blogg. Men, jag kommer inte ha tid att hålla i den. Jag har precis tid nog att skriva i min egen blogg som det är. 


    När det gäller omröstningen - ursprungligen handlade det bara om att få idéer till inlägg och läsa andras. Omröstningen är väl typ bara en kul grej och kanske lockar fler läsare. Men, om folk tycker att den bara lägger extra press på att skriva bra (och kanske därför inte skriver) och är onödig så skippar vi den idéen. Vore fint om vi kan bestämma tills imorgon bara
  • majlinsa

    Jag har varit rätt sugen på att ha nått liknade att greja med.. Finns intresset kan jag starta upp en blogg dock vill jag nog inte vara helt ensam om att hålla i bloggen. Skriva inlägg osv..


  • Miss T
    majlinsa skrev 2010-01-04 09:47:44 följande:
    Jag har varit rätt sugen på att ha nått liknade att greja med.. Finns intresset kan jag starta upp en blogg dock vill jag nog inte vara helt ensam om att hålla i bloggen. Skriva inlägg osv..
    Jag tror Elli menar att vi har en veckans tema blogg där allas inlägg hamnar. Antignen som "hela" inlägg eller länkar till resp blogg. Det skall inte bli något där endast du sitter och skriver inlägg efter inlägg. Men vi kan då och då slänga in en omröstning som tex "roligaste tema" eller nåt liknande. Inte lika mkt press.
  • TigerLily

    omröstning är för mig sak samma.. inget måste. Men ska bli jättekul med veckans bloggtema, då har man alltid nått att skriva om... lite som att sitta i skolan hehe. Hur ska vi göra med nästa tema? undrar om man behöver göra en ny kategori för "bloggteman" i bloggen.. jag har lite jobb framför mig med min blogg att dela in allt i kategorier som jag har som flikar nu under headern. men har lite beslutsångets på VAD som ska vara i flikarna osv..


Svar på tråden Veckans bloggtema