• LilyMama

    Klagomur för oss som mellanblöder/kontaktblöder

    Här tänkte jag starta en tråd för oss som har problem med mellanblödningar, spottings, kontaktblödning och allt vad det heter.

    Vi som försöker bli gravida, men som hela tiden behöver oroa oss då det kommer blodflytningar eller mensliknande flytning.

    Lider själv av att jag blöder lätt. Kan vara om jag lyfter tungt, om jag går ute och fryser och spänner mig, då kommer det blödning direkt.
    Nyser - blödning.
    Behöver jag säga att jag inte mår så bra? :(

    Skriv gärna om du har samma erfarenhet, det är ju alltid så mycket lättare att snacka av sig än att gå och bära det inom sig.

  • Svar på tråden Klagomur för oss som mellanblöder/kontaktblöder
  • smulan9

    Nu har nog mensen kommit igång idag....jätte konstig denna månaden o det känns så där!! ingenting man kan lite på nu....suck....men från i tisdags så har jag haft lite små blödningar o nu idag hoppas jag att det e första riktiga dagen....måste ju räkna från första o på tredje dagen ska jag börja med mina tabletter.....o sen e det bara o räkna...
    sen blir det ett par dagars mys.....men det känns meningslöst nu men då e man så inne i det som tur e så man tänker inte så utan bara njuter
    Tur att sambon lägger om passen nu så det passar perfekt med äl
    hihihi....att man kan vara så fixerad...kommer ihåg innan vi fick barn så tänkte jag att jag ALDRIG skulle bli en sån som fixerar sig vid o få barn...o här sitter jag nu o längtar o längtar....
    Dricker grapefrukts jos denna månaden för o se om det hjälper...tom det har jag gått på nu :-S
    Men jag gillar detta så jag gnäller av mig här!!! HÄRLIGT!!
    Ha d alla andra små bittra människor det är skönt att ni finns så jag slipper vara ensam!!

  • Lilla Flisan

    BIM idag och ingen mens i sikte, men istället vidriga spottings.  {#lang_emotions_yell}
    Har förmodligen inte ens ägglossning, annars skulle jag väl inte fått spottingsen, men jag testar på måndag om mensen inte hunnit komma tills dess.
    Gud vad jag hatar min kropp ibland. Den fungerade perfekt fram till att vi kom fram till att vi skulle försöka skaffa barn, då helt plötsligt fick jag PCO och ägglossningen la helt av

  • Aimie

    Äter nån av er pergotime eller nåt liknande mot hormonförändringar eller så? Jag ska till KK om ett par veckor och det skulle kännas bra om man hade fått detta eller nåt likande för mina spottings...


    ~2010 SKA bli vårt år~
  • Trollmamma till 4
    Fialotta82 skrev 2010-01-09 15:08:59 följande:
    Äter nån av er pergotime eller nåt liknande mot hormonförändringar eller så? Jag ska till KK om ett par veckor och det skulle kännas bra om man hade fått detta eller nåt likande för mina spottings...
    Hej har precis hoppat in här om det är ok

    Jag har ätit Pergo å har 2 kurer kvar å när jag åt Pergo så uteblev mina spottings i stort sett.. Fick dem då bara 2-3 dagar innan BIM..
  • Aimie
    Trollmamma till 4 skrev 2010-01-09 15:46:45 följande:
    Hej har precis hoppat in här om det är ok Jag har ätit Pergo å har 2 kurer kvar å när jag åt Pergo så uteblev mina spottings i stort sett.. Fick dem då bara 2-3 dagar innan BIM..
    Aha..jag hoppas verkligen att de på KK kan hjälpa mig..vet inte riktigt vad jag ska säga för att de ska göra de...jag får ju spottings redan 5dagar efter ägglossning..har varit så i 4månader nu..å man blir ordat knäpp.. Jag är bara rädd att de på KK kommer säga att mina hormoner fortf. är urbalans sen allt p-piller knaprande..och inte hjälpa mig med pergotime..
    ~2010 SKA bli vårt år~
  • Trollmamma till 4
    Fialotta82 skrev 2010-01-09 16:11:01 följande:
    Aha..jag hoppas verkligen att de på KK kan hjälpa mig..vet inte riktigt vad jag ska säga för att de ska göra de...jag får ju spottings redan 5dagar efter ägglossning..har varit så i 4månader nu..å man blir ordat knäpp.. Jag är bara rädd att de på KK kommer säga att mina hormoner fortf. är urbalans sen allt p-piller knaprande..och inte hjälpa mig med pergotime..
    Tyvärr så brukar man inte få Pergo å liknande via KK utan man får göra Fertilitetesutredning först men jag skulle rekommendera dig att gå till en privat Gyn istället där kan man få hjälp tidigare för via KK ska man ha försökt i 1 år minst innan man kan söka hjälp för barnlöshet..

    Men kolla upp det kan ju vara olika!
  • Aimie
    Trollmamma till 4 skrev 2010-01-09 20:21:25 följande:
    Tyvärr så brukar man inte få Pergo å liknande via KK utan man får göra Fertilitetesutredning först men jag skulle rekommendera dig att gå till en privat Gyn istället där kan man få hjälp tidigare för via KK ska man ha försökt i 1 år minst innan man kan söka hjälp för barnlöshet..Men kolla upp det kan ju vara olika!
    Å herregud jag hoppas att du har fel...för har du rätt så varför ska jag gå dit?! De kommer ju bara att säga till mig att du måste låta din kropp ta sin tid att ställa om sig... dina sk.spottings är ett tecken på detta och vi kan inte hjälpa dig... Usch jag vill inte gå dit å höra dessa ord! Det är andra gången ja ska dit på 4 månader å första gången ja gick dit va pga att jag hade mellanblödningar... å då sa dem detta till mig att jag måste ge det tid men forts. det så ska ja kontakta dem..så det gjorde jag! Mår skit av att inte få uppleva en "normal" cykel å uppleva BIM...
    ~2010 SKA bli vårt år~
  • mickz

    Hoppar in här för att få gnälla av mig lite ja oxå.

    Ha världens skummaste kropp sen jag tog ut spiralen i juni -09. Har mens i ca 5 dagar 1-2 dagars uppehåll sen kommer de som brunt vatten i ca 5 dagar. Inte hela tiden utan en skvätt lite nu å då. Hur drygt som helst för man vill ju inte fläcka ner alla kläder man äger men är ju inte så mysigt å gå me trosskydd jämt.

    Ska till bm på onsdag å hoppas de kan bli nån ordning på detta.

Svar på tråden Klagomur för oss som mellanblöder/kontaktblöder