• Äldre 6 Jan 09:07
    25032 visningar
    205 svar
    205
    25032

    Snabbfrågor om OMEGA 3!

    Ni som har positiva erfarenheter av att Omega  till ert barn vad gäller att sova kasst till att sova riktigt bra-hur lång tid tog det innan ni så effekt?

    Vi har eskimo kid och sonen avskyr smaken, spottar oftast ut det -hur gör ni för att "maskera" smaken? Lägger ni i annat och i så fall vad?

  • Svar på tråden Snabbfrågor om OMEGA 3!
  • Jesste­r
    Äldre 6 Jan 09:26
    #1

    Jag hällde Eskimo Kids i vällingen. Men jag vet att det är flera som har problem med smaken. Eskimo Kids finns i både tuttifrutti och apelsinsmak. Nu är Eskimo Kids bland de billigaste av oljorna. Nu vet jag inte hur det fungerar sömnmässigt men matvarubutikerna har kapsla med banansmak. Man kan ta en nål och trycka ut innehållet.

    Mor-Epa (som jag ger mina) har kapslar med jordgubbssmak och Eye Q finns i flytande med vanilj och citronsmak.

    Med mina barn har sömnresultatet kommit relativt omgående men jag vet att det finns de som har tagit två veckor till nån månad på sig.


    Den som söker han finner - www.google.se
  • Äldre 6 Jan 09:31
    #2

    okej, då kör vi ju på ett tag för att invänta ev resultat. Hoppas hoppas, känns som sista utvägen för att få en chans att liten ska sova... Visste inte att det fanns så många att välja mellan, ska definitivt prova annan-tack!

    Hur har det sett ut för er andra?

  • LindaL­ampa
    Äldre 6 Jan 09:48
    #3

    Åh, vad intressant, hjälper omega-3 mot sömnproblem, det har jag helt missat! Det skulle jag vilja prova på min son som är 9 månader, men ni kanske använder det till större barn?

    Har läst på eskimo kids förpackningen att den är från 1 år, men det kanske spelar mindre roll?

  • LindaL­ampa
    Äldre 6 Jan 09:52
    #4
    Jesster skrev 2010-01-06 09:26:23 följande:
    Jag hällde Eskimo Kids i vällingen. Men jag vet att det är flera som har problem med smaken. Eskimo Kids finns i både tuttifrutti och apelsinsmak. Nu är Eskimo Kids bland de billigaste av oljorna. Nu vet jag inte hur det fungerar sömnmässigt men matvarubutikerna har kapsla med banansmak. Man kan ta en nål och trycka ut innehållet.Mor-Epa (som jag ger mina) har kapslar med jordgubbssmak och Eye Q finns i flytande med vanilj och citronsmak.Med mina barn har sömnresultatet kommit relativt omgående men jag vet att det finns de som har tagit två veckor till nån månad på sig.
    Mor-Epa, är de från apoteket eller hälsokosten? Hur gamla är dina barn, och hur yttrade sig deras sömnproblem innan du började ge dem omega-3?

    Jag tänker på tillsatser också, det var en omega-3 variant jag såg på "Life" och de innehöll bla sukralos (sötningsmedel) och andra tillsatser som jag helst inte ger barnen.
  • Jesste­r
    Äldre 6 Jan 10:02
    #5

    Omega 3 kan man ge från det att barnen kan äta fisk så från 5-6 månader.

    Sonen var 1 år när han började få omega 3. Han sov oroligt, vaknade flera ggr och grät. Efter att han började få omega 3 så sov han hela nätter. Har av olika anledningar försökt sluta med oljan 3 ggr men sömnen blev skräp direkt så det var bara att börja igen.

    Dottern var 8 månader när hon började få. Hon sov oroligt och vaknad mååånga ggr/natt. Hon och jag fick sova i gästrummet för att resten av familjen skulle få sova på nätterna. Efter att hon började få omega 3 så sov hon betydligt lugnare. Visst var det några uppvak/natt men kanske 2 stycken mot typ 20 som det var innan.

    Ingredienser:

    Eye Q flytande -
    Solrosfröolja, Naturligt EPA-rik marin fiskolja, Ekologisk nattljusolja, Vanilj eller citrusessens, Naturlig Vitamin E (D-alpha tocopherol)

    Mor Epa -
    Hi-EPA fiskolja från djuphavsfisk, kapsel (fiskgelatin, renat vatten, glycerol), olika tokoferoler, jättenattljusolja, naturlig jordgubbssmak.

    Eskimo Kids -
    Naturlig fiskolja, naturlig rapsolja, cholecalciferol (vitamin D), naturliga tokoferoler (vitamin E), antioxidationsmedel (lecithin och askorbylpalmitat) och naturlig arom.


    Den som söker han finner - www.google.se
  • Äldre 6 Jan 10:21
    #6

    oh, tänk om det funkar, då blir vi en gladare familj. Verkligen upplyftande att läsa alla som det hjälpt för! mera successtories!  :)

  • Jesste­r
    Äldre 6 Jan 11:41
    #7
    Klangskan skrev 2010-01-06 10:21:16 följande:
    oh, tänk om det funkar, då blir vi en gladare familj. Verkligen upplyftande att läsa alla som det hjälpt för! mera successtories!  :)
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m47678173-11.html
    Den som söker han finner - www.google.se
  • Lilla Prussi­luskan
    Äldre 6 Jan 12:30
    #8

    OT

    Läste en artikel för ett par veckor sedan att svenska forskare hade kommit fram till att barn som äter "konstgjosrt" Omega 3 är med mottagliga för olika influensor, inkl Nya Influensan.

  • Bobbyl­ina
    Äldre 6 Jan 12:58
    #9

    Vi har testat Eskimo kids för sonens usla sömn, det gav ingen effekt annat än på hans hy som blev jättefin (väldigt torr innan)

    Sen testa vi morEPA mini junior av denna blev hans sömn ännu värre..=(

    Började ge eyeQ för 2 dagar sen och det verkar bli bättre med sömnen, från att ha vaknat 1ggr/timmen eller varannan timme har han nu senaste2 nätterna sovit 3 timmar och lugnare,inte varit vaken flera timmar på nätterna som han brukar och verkat sovit tyngre, innan har han hållt på o flängt runt som en galning..så jag hoppas det går åt rätt håll nu och att det ska bli ännu bättre!


    31/3-07 Melwin 3/10-08 BF Lillebror
  • LindaL­ampa
    Äldre 7 Jan 10:56
    #10
    Lilla Prussiluskan skrev 2010-01-06 12:30:00 följande:
    OTLäste en artikel för ett par veckor sedan att svenska forskare hade kommit fram till att barn som äter "konstgjosrt" Omega 3 är med mottagliga för olika influensor, inkl Nya Influensan.
    Det har jag också läst men fått den uppfattningen att omega-3 endast sänker immunförsvaret om man inte äter det tillsammans med D-vitamin. Därför är ju Eskimo kids ett bra val, för där finns D-vitamin tillsatt, annars kan man ju ge D-vitamin droppar också. D-vitamin stärker immunförsvaret och kan tom. skydda oss mot influensa.
Svar på tråden Snabbfrågor om OMEGA 3!