• Lattem­aja
    Äldre 6 Jan 22:20
    228629 visningar
    3248 svar
    3248
    228629

    Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2

    Jag startar en ny tråd eftersom den andra blivit stängd på grund av ålderskrämpor (jag känner det som att jag också ligger i den riskgruppen). En sammanfattning är att jag och min sambo genomgått en utredning vid Alan E. Beer center i Kalifornien, för att se om det kan finnas t.ex. några immunologiska orsaker till att vi har svårt att bli gravida.

    Efter en mängd prover som tagits i Sverige och blod + en biopsi som skickats till Kalifornien så har vi till slut fått en diagnos.

    De viktigaste problemen var att jag har för låga nivåer av "Blocking antibody". LAD-test (Leukocyte Antibody Detection) visar IGg B-celler på 28 (ska vara 50-100) och IGg T-celler på 1,9 (ska också vara 50-100, men var tydligen inte lika viktiga som IGg B-celler). LAD-test handlar om hur immunförsvaret i mitt blod reagerar på min sambos blod. De celler jag har för låga nivåer av är sådana som ska skydda embryot mot att bli angripet av mitt immunförsvar.

    Jag hade också något för låga nivåer av "T-regulatory cells". I blodet (T-reg [CD4/CD25/FoxP3]) var det 0,7 (ska vara över 0,7) och i livmoderslemhinnan (FoxP3-celler) låg det också just på den lägsta gränsen (fick ej något värde). Jag förstod aldrig riktigt vad T-regulatory cells var för något, men behandlingen för båda "åkommorna" är densamma - LIT.

    LIT (Leukocyte Immunization Therapy) innebär i korthet att man ska lära mitt immunförsvar att acceptera min sambos gener, för att det på så sätt ska skydda ett embryo som består av en blandning av våra gener. Det går till så att man tar blod från min sambo och separerar de vita blodkropparna ur det blodet. Dessa injiceras sedan under skinnet på mina armar. Behandlingen upprepas efter tre veckor. Tre veckor efter den andra behandlingen tar man nya blodprov, skickar dessa till Kalifornien och ser om värdena har förbättrats.

  • Svar på tråden Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2
  • Lattem­aja
    Äldre 6 Jan 22:26
    #1

    Äntligen LIDER julen mot sitt slut! Jag fick ju besked om missfall strax före jul och de här har nog varit de tyngsta veckorna i mitt liv. Mitt största problem är att jag inte sover om nätterna. Och det leder till en mängd olika bieffekter (ångest, oro, depression, konstant trötthet, ihållande migränliknande huvudvärk mm). I måndags stod jag inte ut längre. Det kändes som att jag skulle dö om jag inte fick hjälp. Jag fick i alla fall träffa en väldigt förstående läkare. Han sjukskrev mig i 5 veckor (till att börja med) och skrev ut sömntabletter. Jag har inte stoppat i mig några som helst kemikalier under det senaste året, men det här är en krissituation. Nu tar jag starka sömntabletter och då sover jag (om än lite oroligt). Jag tog en tablett vid 8 och skulle gå isäng kl. 9, men ni ser hur det blir. Här sitter jag och skriver och beklagar mig istället för att sova en lång och läkande sömn.
    God natt!

  • Äldre 6 Jan 22:29
    #2

    Varför gör du dina LIT-behandlingar i London? varför inte hos Dr Christiansen i Danmark? har för mig att det är billigare där.

  • Lattem­aja
    Äldre 7 Jan 09:03
    #3

    Jag kommer inte att göra mina LIT-behandlingar i London, eftersom de inte använder Alan E. Beers protokoll och inte har lika bra resultat som klinikerna i Aten och i Mexiko.

    Jag trodde att Dr Christiansen i Danmark hade slutat (gått i pension?). Håller han fortfarande på? Kan man göra LIT där? Är det någon som vet mer om det och som kanske har några kontaktuppgifter?

  • Äldre 7 Jan 09:36
    #4
    JAG är BÄST skrev 2010-01-06 22:29:19 följande:
    Varför gör du dina LIT-behandlingar i London? varför inte hos Dr Christiansen i Danmark? har för mig att det är billigare där.
    Han har stängt sin privata klinik och arbetar nu på deras universitetssjukhus så man måste få en remiss för att komma dit vilket kan vara svårt att få till utlandet. Vet dock inte om han fortfarande gör LIT.
    Stitch längtar efter Lilo
  • Lattem­aja
    Äldre 7 Jan 10:12
    #5

    Vilket universitetssjukhus arbetar han på? Om han tidigare har gjort LIT så kanske han kan ge instruktioner till en svensk läkare om hur man gör LIT...

  • Äldre 7 Jan 11:48
    #6

    Rikshospitalet i köpenhamn. Såg på SIS att du kanske hade en svensk läkare som kunde vara behjälplig. Hoppas det ordnar sig på ett eller annat vis!


    Stitch längtar efter Lilo
  • Äldre 7 Jan 13:11
    #7

    Sitter och läser lite i A. Beers bibel om PCO och mf. Sökte upp en artikel där det står

    "Recent studies have shown that PCOS women have higher circulating levels of inflammatory mediators like C-reactive protein, tumour necrosis factor-a, tissue plasminogen activator and plasminogen activator inhibitor-1 (PAI-1 ). It is possible that the beneficial effect of insulin sensitizers in PCOS may be partly due to a decrease in inflammation."

    I artikeln står det att metformin kan vara en del av behandlingen men trombyl borde väl oxå fungera om man har några av dessa problem.

    Hur stor är chansen att en läkare skriver ut metformin vid graviditet här i Sverige om man inte har konstaterad diabetes? I Fass står det att metformin inte ska tas vid graviditet men jag har läst både i Beers bok och i ett antal artiklar att det kan ges som förebyggande till PCOare.

  • Äldre 7 Jan 13:12
    #8

    Oj, postade i fel tråd menfrågan funkar kanske här oxå? {#lang_emotions_embarassed}

  • Äldre 7 Jan 21:19
    #9
    Lattemaja skrev 2010-01-07 09:03:57 följande:
    Jag kommer inte att göra mina LIT-behandlingar i London, eftersom de inte använder Alan E. Beers protokoll och inte har lika bra resultat som klinikerna i Aten och i Mexiko. Jag trodde att Dr Christiansen i Danmark hade slutat (gått i pension?). Håller han fortfarande på? Kan man göra LIT där? Är det någon som vet mer om det och som kanske har några kontaktuppgifter?
    Gått i pension? nä han är ju bara barnet typ 45-50 eller så.
    Dock vet jag att han stängt sin klinik JA..Men hans fru har en klinik där han jobbar utöver sina forskningar. Kolla upp inne på SIS det kan ha hänt mycke sedan jag var akltiv. Lisbet har koll på Dr C.
  • Äldre 7 Jan 21:20
    #10
    Lattemaja skrev 2010-01-07 09:03:57 följande:
    Jag kommer inte att göra mina LIT-behandlingar i London, eftersom de inte använder Alan E. Beers protokoll och inte har lika bra resultat som klinikerna i Aten och i Mexiko. Jag trodde att Dr Christiansen i Danmark hade slutat (gått i pension?). Håller han fortfarande på? Kan man göra LIT där? Är det någon som vet mer om det och som kanske har några kontaktuppgifter?
    Glömde jag har hans mail. Han kontaktade mig bara för några månader sedan.
Svar på tråden Utredning hos Alan E. Beer - Tråd 2