• Eshack
    Äldre 7 Jan 01:41
    19946 visningar
    118 svar
    118
    19946

    Roliga händelser under förlossningen 2

    Gör härmed ett försök att sparka igång en ny tråd då den gamla har blivit för gammal. Jag har inget att tillägga, ännu, har bf om ca 2 v, men ser fram emot fl med skräckblandad förtjusning efter att ha lusläst den förra tråden och ibland skrattat så jag legat dubbelvikt med tårarna sprutandes.
    Kom igen, berätta om alla galna händelser under din förlossning!!!

  • Svar på tråden Roliga händelser under förlossningen 2
  • zhal
    Äldre 7 Jan 02:21
    #1

    ingederekt haha roligt men jag fick kramp i benet under en värk och ena barnmoskan höllfast mitt ben så för att få det att sluta o krampa sparkade jag henne tyvär i huvudet men efter att lillkillen var ute sa hon att det e första gången nån lyckas få in en spark under en värk och så högt hon var rätt lång och det var tre pers som höll i mig lite roligt så hät för mig =)

  • Äldre 7 Jan 02:44
    #2

    De satte på mig ett par såna där sexiga sjukhus trosor när förlossningen/värkarna hade startat, jag som var helt borta av all lustgas retade min syster som skulle gifta sig kort efter, att hon skulle be om ett par såna trosor för att ha på sig under bröllopsnatten=))

  • Eshack
    Äldre 7 Jan 15:34
    #3
    zhal skrev 2010-01-07 02:21:03 följande:
    ingederekt haha roligt men jag fick kramp i benet under en värk och ena barnmoskan höllfast mitt ben så för att få det att sluta o krampa sparkade jag henne tyvär i huvudet men efter att lillkillen var ute sa hon att det e första gången nån lyckas få in en spark under en värk och så högt hon var rätt lång och det var tre pers som höll i mig lite roligt så hät för mig =)
    Haha, stackarn.. tror de får utstå en del, stackars barnmorskorna. Undrar om de har risktillägg??
  • zhal
    Äldre 7 Jan 23:36
    #4

    hoppas det anars e det synd om dom

  • Eshack
    Äldre 19 Jan 19:13
    #5

    försöker puffa igång tråden..

  • Äldre 21 Jan 18:10
    #6

    Kan väl bidra litegranna, jag tyckte det var ganska komiskt nu i efterhand.

    Jag låg och hade sjuhelsikes värkar och hann knappt ta bort lustgasen från mun innan nästa värk kom. Jag var förbannad över att jag inte fått någon bedövning trots att jag var öppen 8 cm.
    Barnmorskan ska sätta elektroden på bebisens huvud, och förvarnar mig och säger åt mig att andas i masken och att ligga stilla. Hon börjar och jag flåsar och det gör förbannat ont, sambon står brevid och jag håller på att nypa sönder hans hand samtidigt som jag trycker masken allt vad jag har mot ansiktet. Barnmorskan tittar upp mot mig och säger "jag sitter fast".
    Jag: DU SKOJAR *panik!*
    hon: nej, jag råkade ha fast handsken. 
    sambon:fnissar
    hon: jag kan ju lämna kvar den
    jag: helvete heller
    hon: säger till sambon att ringa på larmet
    jag i lustgasdimma: helvete jag känner mig som soppskålen i emilfilmerna, är det nån mer som har tänkt fastna eller?!

    kan säga att hon med en annan barnmorskas hjälp tog sig lös :)


    -Loke och Freddy-
  • Always­OnMyMi­nd
    Äldre 21 Jan 19:33
    #7

    Jag var lite hög på lustgasen och börjar se i syne, vita moln med blåa blommor och jag hann knappt säga detta förrän sambon utbrister glatt: Åh det måste betyda att vi får en pojke !
    Knappt 1 timme senare föddes en liten tjej :)


    ° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★
  • Ocean WoW
    Äldre 26 Jan 15:20
    #8

    Hej, Vet inte om någon har skrivit tidigare om att det finns en mängd gamla trådar med samma ämne. När jag väntade mitt första barn sträckläste jag dem och skrattade nästan ibland så jag kissade på mig.

    Det är skönt att avdramatisera förlossningen och jag är helt säker på att läsa dessa gjorde att mycket av min förlossningsrädsla försvann när jag väntade mitt första barn.

    För er som gillar att läsa dessa historier finns de gamla trådarna (6 st) från 2006 - 2007 här:

    Rekommenderas!


    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m8704943.html Del:1
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m10749993.html Del:2
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m14175508.html Del:3
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m17239985.html Del:4
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m20443665-42.htm... Del:5
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m23480094.html Del:6

  • Eshack
    Äldre 28 Jan 16:15
    #9

    Ja nu får jag väl bidra lite då. Jag kom in till förlossningen på natten när jag fått regelbundna värkar typ var 4e-5e min. Såklar stannade de av lite därinne, blev hemskickad, typ lilla gumman det här är inget igång, en del kvar på tappen, du har bara förvärkar, seså hem och sov (fick piller). Iallafall, så fort vi kom hem startade helvetet. Nu hade jag värkar som jag trodde skulle ta livet av mig, mannen fick dra mig in till sjukhuset, efter 2 timmars dödsångest,  jag hade givit upp och ville bara dö. Om detta var förvärkar ville jag inte gå igenom resten, låg på golvet på toaletten och skrek som en gast att jag ångrade alltihop. Han drog ut mig i bilen och vi åkte in, har 5 min till sjukhuset.
    Väl inne var jag öppen 5 cm redan, jag bara ropade efter epiduraaaaaaaal!!

    På med lustgasen och då kom jag till himmelriket, allt var så braaaaaa, underbart, jag låg och fnissade och låg och låtsassög på en joint (jag röker inte!! men har provat ett par ggr i min ungdom) och var hur pinsam som helst. Under värkarna hade jag ont men mellan dem var jag såååå nöjd. Ropade fortfarande efter epidural, de de sa att läkarna var upptagna men jag sa att det bryr jag mig inte om han måste komma nuuuu. Hoppsan så var jag närstan fullt öppen (gick de sista 5 cm på 1 h) och rummet fylldes av folk. Jag hade sagt till innan att inga studenter skulle vara med så de frågade försynt, jag sa kom in kom in, ni är såå välkomna!! Läkaren misslyckades  3 ggr med EDAn trots att jag låg och instruerade honom hur han skulle sticka (jag är veterinär och kunde ju allt det där bäst) , frågade han hade rätt nål och om han verkligen hade gjort det där förut??? Och dessutom hojtade jag att det kanske är för att jag var så fet över ryggen, jag hade minsann gått upp 20 kilo och ALLT hade satt sig på ryggen!!  Sedan fick de till en spinalbedövning istället och jag var så glad, men undrade om jag skulle kunna gå igen..Skulle jag någonsin kunna använda mina fötter???
    SHIT vad jag var pinsam!!!! Och det värsta är att mannen filmade mig när jag fånade mig som värst...

    I allafall efter mycket om och men kom vår lilla Maya ut med sugklocka då hon började må sämre, två varv med navelsträng runt halsen+ en knut på den, jag sprack, är sydd här och var, ser ut som en bulldogg i ansiktet, svullen och öm i  precis hela kroppen,går runt med en snygg urinkateter med tillhörande partyväska. Men vad gör det när man har fått ut världens mest perfekta baby!!

  • annbom
    Äldre 28 Jan 16:53
    #10

    Väldigt avundsjuk på din partyväska


    Eshack skrev 2010-01-28 16:15:16 följande:
    Ja nu får jag väl bidra lite då. Jag kom in till förlossningen på natten när jag fått regelbundna värkar typ var 4e-5e min. Såklar stannade de av lite därinne, blev hemskickad, typ lilla gumman det här är inget igång, en del kvar på tappen, du har bara förvärkar, seså hem och sov (fick piller). Iallafall, så fort vi kom hem startade helvetet. Nu hade jag värkar som jag trodde skulle ta livet av mig, mannen fick dra mig in till sjukhuset, efter 2 timmars dödsångest,  jag hade givit upp och ville bara dö. Om detta var förvärkar ville jag inte gå igenom resten, låg på golvet på toaletten och skrek som en gast att jag ångrade alltihop. Han drog ut mig i bilen och vi åkte in, har 5 min till sjukhuset.Väl inne var jag öppen 5 cm redan, jag bara ropade efter epiduraaaaaaaal!!På med lustgasen och då kom jag till himmelriket, allt var så braaaaaa, underbart, jag låg och fnissade och låg och låtsassög på en joint (jag röker inte!! men har provat ett par ggr i min ungdom) och var hur pinsam som helst. Under värkarna hade jag ont men mellan dem var jag såååå nöjd. Ropade fortfarande efter epidural, de de sa att läkarna var upptagna men jag sa att det bryr jag mig inte om han måste komma nuuuu. Hoppsan så var jag närstan fullt öppen (gick de sista 5 cm på 1 h) och rummet fylldes av folk. Jag hade sagt till innan att inga studenter skulle vara med så de frågade försynt, jag sa kom in kom in, ni är såå välkomna!! Läkaren misslyckades  3 ggr med EDAn trots att jag låg och instruerade honom hur han skulle sticka (jag är veterinär och kunde ju allt det där bäst) , frågade han hade rätt nål och om han verkligen hade gjort det där förut??? Och dessutom hojtade jag att det kanske är för att jag var så fet över ryggen, jag hade minsann gått upp 20 kilo och ALLT hade satt sig på ryggen!!  Sedan fick de till en spinalbedövning istället och jag var så glad, men undrade om jag skulle kunna gå igen..Skulle jag någonsin kunna använda mina fötter???SHIT vad jag var pinsam!!!! Och det värsta är att mannen filmade mig när jag fånade mig som värst...I allafall efter mycket om och men kom vår lilla Maya ut med sugklocka då hon började må sämre, två varv med navelsträng runt halsen+ en knut på den, jag sprack, är sydd här och var, ser ut som en bulldogg i ansiktet, svullen och öm i  precis hela kroppen,går runt med en snygg urinkateter med tillhörande partyväska. Men vad gör det när man har fått ut världens mest perfekta baby!!
Svar på tråden Roliga händelser under förlossningen 2