• Äldre 9 Jan 09:21
    13640 visningar
    18 svar
    18
    13640

    Spara ner ljudbok på Iphone (Ipod)?

    Jag har en ljudbok som ska sparas ner till min Iphone (Ipoden).
    Den hamnar i Musik-biblioteket men jag vill ju att den ska ligga under "ljudböcker".
    Är det en inställning man gör när man sparar ner den på iTunes eller?

    Snälla, hjälp mig!

    Och ja, jag har googlat på det men får många olika svar men inget som har funkat.

  • Svar på tråden Spara ner ljudbok på Iphone (Ipod)?
  • bakeac­ake
    Äldre 9 Jan 09:23
    #1

    Har samma problem med min ipod nano..


  • Äldre 9 Jan 09:24
    #2

    Du måste gå in på filens egenskaper (i iTunes), och markera att den är en ljudbok.  Jag minns inte på vilken av flikarna man gör det, men det är plättlätt att göra. När du har klassat filen som ljudbok så kommer den att hamna i iTunes ljudboksbibliotek.


    Traddiraddiraj
  • Äldre 9 Jan 09:28
    #3
    listoplisto skrev 2010-01-09 09:24:48 följande:
    Du måste gå in på filens egenskaper (i iTunes), och markera att den är en ljudbok.  Jag minns inte på vilken av flikarna man gör det, men det är plättlätt att göra. När du har klassat filen som ljudbok så kommer den att hamna i iTunes ljudboksbibliotek.
    Tack för ditt svar! {#lang_emotions_smile}
    Gör man det innan man importerar ljudfilen eller går det att ändra i efterhand?
  • Äldre 9 Jan 09:30
    #4
    Flippen skrev 2010-01-09 09:28:52 följande:
    Tack för ditt svar! Gör man det innan man importerar ljudfilen eller går det att ändra i efterhand?
    Du gör det efter att du tagit in filen i ditt iTunes-bibliotek, och kan ändra egenskaperna när som helst sedan :)
    Traddiraddiraj
  • Äldre 9 Jan 09:34
    #5
    listoplisto skrev 2010-01-09 09:30:38 följande:
    Du gör det efter att du tagit in filen i ditt iTunes-bibliotek, och kan ändra egenskaperna när som helst sedan :)
    Tusen tack! Ska prova nu. Ska först importera CD'n bara.{#lang_emotions_smile}
  • Äldre 9 Jan 09:59
    #6

    Hmm, får det ändå inte riktigt att funka.
    Just nu ligger ljudboksalbumet under "Musik" men jag vet inte riktigt var jag ska flytta det. På iTunes hittar jag inget som heter "ljudböcker".
    Under fliken Bibliotek har jag:
    Musik
    Filmer
    Tv-program
    Podcaster
    Program
    Radio

    Och under Spellistor har jag:
    iTunes DJ
    25 mest spelade
    90-talsmusik
    Högst betyg
    Klassisk musik
    Musikvideor
    Senast spelade
    Senast tillagda
    On-the-Go 1
    Röstmemon

  • Äldre 9 Jan 10:09
    #7

    Nu hittade jag hur jag skulle lägga till "ljudböcker" i mitt Bibliotek. Men fattar fortfarande inte hur jag flyttar den från Musik till Bibliotek.

  • Äldre 9 Jan 10:09
    #8
    Flippen skrev 2010-01-09 10:09:12 följande:
    Nu hittade jag hur jag skulle lägga till "ljudböcker" i mitt Bibliotek. Men fattar fortfarande inte hur jag flyttar den från Musik till Bibliotek.
    Förlåt... menar ju såklart hur jag flyttar den från Musik till Ljudböcker.
  • Äldre 9 Jan 10:19
    #9

    När du har listan på filer i ditt musikbibliotek, högerklicka på den fil som är en ljudbok, och välj "Visa info".
    I rutan som dyker upp, välj fliken "Alternativ", och i rutan "Medietyp" väljer du "Ljudbok". Klicka sedan OK så är det klart


    Traddiraddiraj
  • Äldre 9 Jan 10:24
    #10
    listoplisto skrev 2010-01-09 10:19:36 följande:
    När du har listan på filer i ditt musikbibliotek, högerklicka på den fil som är en ljudbok, och välj "Visa info". I rutan som dyker upp, välj fliken "Alternativ", och i rutan "Medietyp" väljer du "Ljudbok". Klicka sedan OK så är det klart
    Åh, vad enkelt det var!
    Tusen, tusen tack! {#lang_emotions_flower}
  • Äldre 9 Jan 10:36
    #11

    Varsågod :)


    Traddiraddiraj
  • Maria4­0
    Äldre 9 Jan 11:31
    #12

    listor, du verkar vara ett iphone-proffs (är imponerad!)

    Vet du också hur man "matar in" egna dvd-filmer (som man har i bokhyllan) så man kan titta på dem i iphonen?

    Hoppas ts ursäktar att jag lånar tråden.

  • Äldre 9 Jan 11:47
    #13
    Maria40 skrev 2010-01-09 11:31:21 följande:
    listor, du verkar vara ett iphone-proffs (är imponerad!) Vet du också hur man "matar in" egna dvd-filmer (som man har i bokhyllan) så man kan titta på dem i iphonen? Hoppas ts ursäktar att jag lånar tråden.
    Apples support säger så här:

    Kan jag överföra mina DVD-filmer till iTunes och synkronisera dem till min iPod?

    iTunes och QuickTime Pro stöder inte import av DVD-filmer.


    Traddiraddiraj
  • Äldre 9 Jan 12:01
    #14
    Maria40 skrev 2010-01-09 11:31:21 följande:
    listor, du verkar vara ett iphone-proffs (är imponerad!) Vet du också hur man "matar in" egna dvd-filmer (som man har i bokhyllan) så man kan titta på dem i iphonen? Hoppas ts ursäktar att jag lånar tråden.
    Det går bra, ladda ner handbrake http://handbrake.fr/
  • Maria4­0
    Äldre 9 Jan 12:27
    #15

    Tack c0ol, ska testa det är lämplig sysselsättning nu när det är så kallt så man inte behöver skämmas för att sitta inne och pyssla.

  • Maria4­0
    Äldre 9 Jan 13:02
    #16

    När jag tittade på vad jag gjorde senast (innan jag tröttnade) så inser jag att jag HAR använt handbrake och konverterat dvd:en.

    Det jag misslyckades med var att flytta över filmen från handbrake till iphonen, hur får man till det?

  • Äldre 9 Jan 13:26
    #17
    Maria40 skrev 2010-01-09 11:31:21 följande:
    Hoppas ts ursäktar att jag lånar tråden.
    Det går utmärkt! {#lang_emotions_smile}
  • Äldre 9 Jan 14:05
    #18
    Maria40 skrev 2010-01-09 13:02:10 följande:
    När jag tittade på vad jag gjorde senast (innan jag tröttnade) så inser jag att jag HAR använt handbrake och konverterat dvd:en. Det jag misslyckades med var att flytta över filmen från handbrake till iphonen, hur får man till det?
    du bara drar och släpper filen från utforskaren till itunes filmer
Svar på tråden Spara ner ljudbok på Iphone (Ipod)?