• Anonym (Kaffedraken)

    Mollipect - Biverkningar?

    Idag fick jag utskrivet mollopect åt dottern som har hostat och haft svårt att andas som nu två nätter i rad.
    Läkaren kunde inte höra något på luftvägarna på henne.

    Har gett henne sin dos vid 12 och sen 17.

    Hela eftermiddagen så har hon varit extra pipig och gnällig...

    Någon som har varit med om att erat barn har fått dom vanliga biverkningarna?  Yrsel, huvudvärk  hjärtklappning, darrningar och oro. Nässelfeber och hudutslag. Svårigheter att kissa.

    Hon är bara 1 år så lite svårt för henne att säga om hon har ont någon stans

  • Svar på tråden Mollipect - Biverkningar?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Mina barn har en hemsk hosta när dem är förkylda (en av dem har förkylningsastma och falsk krupp) och vi har gett dem Mollipect flera gånger. Första gången när dem var runt 1 år. Har aldrig märkt av några biverkningar.


    ♥ Mamma till ♂ 17 april 2007 & ♀ 12 juli 2008 ♥
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det stod massor i tidningarna för ett par år sedan om just Mollipect och småbarn, vissa hade fått hallucinationer mm. Minns det för vår Mini runt året fick det. Han blev som förvandlad; vaknade och skrek som en galning, yrade (ingen feber, hade bara hosta), verkade vettskrämd. Detta FLERA ggr varje natt.. Det tog några dagar innan vi fattade vad som kanske orsakat det. Sen dess undviker vi Mollipect. Finns väl Bisolvon till barn nu med? Det tycker iaf jag har bättre slemlösande effekt än Mollipect.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har inte heller märkt några bieffekter av mollipect.

    Hör kanske inte hit men tycker det är konstigt att du fått mollipect utskrivet då hon hostar och har svårt att andas. Då mollipect är ett slemlösande medel så finns det andra mediciner som är mycket bättre mot just hosta och "andnöd".

    Tycker dock inte du ska vara rädd att ge mollipect

  • Anonym (Kaffedraken)

    Min yngsta fick mollipect. För henne var den värdelös. Den hjälpte knappt mot hostan och sen sov hon otroligt dåligt

  • Anonym (Kaffedraken)
    BymBym skrev 2010-01-10 20:08:00 följande:
    Min yngsta fick mollipect. För henne var den värdelös. Den hjälpte knappt mot hostan och sen sov hon otroligt dåligt
    Nä därför jag reagerade hon fått den mot just hosta. Då är den ju rätt så värdelös
Svar på tråden Mollipect - Biverkningar?