• kaffer­ast
    Äldre 13 Jan 14:35
    12136 visningar
    27 svar
    27
    12136

    Varför välja klinkers i badrum?

    Hej!

    Finns det några argument FÖR klinkers i badrum förutom de två
    *att det sägs öka värdet på bostaden vid en försäljning
    *att det är snyggt
    ?

    (Vill gärna ha argument för och emot både klinkers och plastmatta. Vi ska renovera, men inte själva, vi lejer bort rubbet.)

  • Svar på tråden Varför välja klinkers i badrum?
  • Mummy
    Äldre 13 Jan 14:38
    #1

    Oftast är det ju snyggare, men långt ifrån alltid.
    Jag kan absolut tänka mig plastmatta i vårt ena badrum, så jag hoppas du får lite svar här jag kan ta del av
    Kakel kan ju dessutom, eller det blir kallare om man inte väljer att ha golvvärme som i sin tur kostar både att ha och att köpa

  • Äldre 13 Jan 14:39
    #2

    Så mycket enklare att hålla rent och fräscht!


    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Vanlig­LitenM­y
    Äldre 13 Jan 14:41
    #3

    Man kan ju nästan räkna med att saker i glas tex parfym å sminkgrejjer går sönder när man tappar det på klinkers.

  • Trill
    Äldre 13 Jan 14:41
    #4

    Vi har klinker på golvet och kakel på väggarna.
    Jätteenkelt att hålla rent och fräscht + att det ser snyggt ut.

    En badrumsmatta framför tvättstället är att rekommendera så man inte blir kall om fossingarna dock.

  • Anatha
    Äldre 13 Jan 14:43
    #5

    Det har längre livslängd och hållbarhet än plastmatta.

  • bustös­en
    Äldre 13 Jan 14:44
    #6

    livslängd och renhållning är väl de främsta skälen till att man lägger klinkers :)

  • Äldre 13 Jan 14:48
    #7
    VanligLitenMy skrev 2010-01-13 14:41:11 följande:
    Man kan ju nästan räkna med att saker i glas tex parfym å sminkgrejjer går sönder när man tappar det på klinkers.
    Parfym ska man änd åha i kylskåpet då det håller längre
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • trolle­t1985
    Äldre 13 Jan 14:49
    #8

    Va ni än gör, sätt klinkers på golvet o kakel på väggarna o inte tvärt om!!! Sambons farfar gjorde iordning ett badrum till ett par. Dom skulle promt ha klinkers på väggarna. Efter att ha frågat dom flera gånger om dom verkligen skulle ha klinkers på väggarna gav han med sig.
    Sen tog det inte lång tid innan dom ringde tillbaka o "klagade" det gick ju inte att sätta upp badrumskåpen. Klinkers går inte att borra i som i kakel {#lang_emotions_wink}. Men dom skulle ju promt ha klinkers på väggarna.

    Jag skulle gärna vilja ha klinkers o kakel i vårt badrum, dels för att det är snyggt o sen har ja fått för mig att det håller lite bättre än matta. O e lättare o göra rent. Visst de e hårdare om du tappar nåt eller om du ramlar. Golvvärme i darummet skulle ju va underbart!{#lang_emotions_dreamer}

  • kaffer­ast
    Äldre 13 Jan 15:02
    #9

    Det där att det är lättare att hålla rent köper jag inte. Har haft klinkers i flera tidigare bostäder, både i och utanför badrum, fogarna blir ju fruktansvärt smutiga efter ett tag. Bläääää. Just skötseln är ett av mina största argument MOT. Är nöjd med plastmattorna vi har idag (25 år gamla) förutom att de är sjuuuukt fula.

  • kaffer­ast
    Äldre 13 Jan 15:03
    #10

    Fast man kan först ha svarta/mörkgrå fogar, då syns smutsen inte...

Svar på tråden Varför välja klinkers i badrum?