• Fia Lundbom

    Godaste kakan ?

    Jag ska bjuda på fika här på jobbet till runt 30 pers snart.
    Det skulle vara kul att göra något riktigt gott...

    Har funderat på Leilas blueberry cheesecake, men vet inte riktigt.

    Vad är det absolut godaste du vet i fika/tårta/kaka/ kaffebrödsväg ?

    Tacksam för tips

  • Svar på tråden Godaste kakan ?
  • Snuttjulla

    inte det absolut godaste jag vet, men riktigt gott, ocg enkelt:rulltårtebakelser... Ser riktigt pyssligt ut med, om du toppar med spritsad grädde och ev ett "marsipanband" runt om...  Rulltårtan kan du ju dessutom fylla med massor av olika smaker, om du har nån riktig favorit. Annars kanske minisemlor kan vara ett bra alternativ? 

  • MajaMaria79

    Jag älskar kärleksmums eller snoddaskaka som den också hetrer. Helt perfekt att göra till många.
    Spelar ingen roll vilka andra kakor jag gör, jag återkommer alltid till denna.

  • LittleJunia

    Silviakaka tycker jag är mums! O jättebra att göra till många, då det finns gott om recept där man gör i långpanna!


    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig är här! 080404(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Googels
    LittleJunia skrev 2010-01-14 21:01:20 följande:
    Silviakaka tycker jag är mums! O jättebra att göra till många, då det finns gott om recept där man gör i långpanna!
    Den tänkte jag med rekommendera! Makens favorit och mina föräldrar brukar ofta ta med den om de ska ha med en kaka någonstans. Enkel och snabb att göra med
  • Fia Lundbom

    Mmmm Silviakakan är också jättegod.
    Fast när jag har gjort den så har bitarna blivit ganska platta (kanske -1-2 cm bara)  - ska de inte bli rätt så höga ? Ska en plåt räcka till 30 pers så måste bitarna bli rätt så höga.

  • Googels
    Fia Lundbom skrev 2010-01-15 10:28:47 följande:
    Mmmm Silviakakan är också jättegod. Fast när jag har gjort den så har bitarna blivit ganska platta (kanske -1-2 cm bara)  - ska de inte bli rätt så höga ? Ska en plåt räcka till 30 pers så måste bitarna bli rätt så höga.
    Jag har faktiskt bara gjort den i en vanlig rund form, aldrig i lång panna så vet inte hur det blir där. Men om du gör 1½ eller dubbel sats smet så blir den kanske tjock/hög nog.
  • Fia Lundbom

    Tack ska ni ha allihopa för tips och råd.

    Ska testbaka Pollykakan idag och bjuda min man på ikväll

Svar på tråden Godaste kakan ?