• Äldre 18 Jan 18:07
    17839 visningar
    5 svar
    5
    17839

    PK vad står det för?

    Som sagt, vad betyder PK, ibland ser jag PK-förälder men jag har inte lyckats klura ut det och hellre än känna mig dum så frågar jag! {#lang_emotions_tongue_out}

  • Svar på tråden PK vad står det för?
  • 7Illyl­1
    Äldre 18 Jan 18:08
    #1

    "politiskt korrekt"

  • Äldre 18 Jan 18:09
    #2

    Ahh! Tusen tack!
    Nu har jag lärt mig något idag!
    Sen ska jag bar klura ut va "politiskt korrekt" står för, men det vågar jag inte fråg utan vill nog klura själv på!
    Tack för hjälpen!

  • 7Illyl­1
    Äldre 18 Jan 18:12
    #3
    Eva Lilli skrev 2010-01-18 18:09:56 följande:
    Ahh! Tusen tack! Nu har jag lärt mig något idag! Sen ska jag bar klura ut va "politiskt korrekt" står för, men det vågar jag inte fråg utan vill nog klura själv på! Tack för hjälpen!
    Ahahaha, som så mycket annat beror nog det på vem du frågar.
  • Stårsc­han
    Äldre 18 Jan 18:30
    #4
    Eva Lilli skrev 2010-01-18 18:09:56 följande:
    Ahh! Tusen tack! Nu har jag lärt mig något idag! Sen ska jag bar klura ut va "politiskt korrekt" står för, men det vågar jag inte fråg utan vill nog klura själv på! Tack för hjälpen!
    Det är någon som bara törs säga det som samhället i stort tycks mena är ok. Följande saker är PK att tycka och alltså helt ofarliga:

    Barn:
    -ska undanhållas alla produkter som innehåller socker.
    -ska naturligtvis ha hjälm på sig vid alla uteaktiviteter tills de blir stora.
    -får inte utsättas för psykiska påfrestningar.
    -kan per definition inte vara elaka. De gör alltid så gott de kan. Är de onda så är det för att de inte förstår bättre
    Partners:
    -ska vara 100% jämställda
    -ska dela 50/50 på allt arbete som har med hem och barn att göra
    Brottslingar:
    -är samtliga trasiga människor som det är synd och och som samhället ska vårda, inte straffa.
    Gravida:
    -håller sig GIVETVIS långt borta från allt som någon har hört någons moster säga att hon läst i tidningen att det möjligen kunde vara skadligt för embryots mentala hälsa.

    Och så vidare och så vidare.
    Bättre lyss till den säng som brast, än aldrig spänna på någon.
  • Äldre 18 Jan 19:43
    #5
    Stårschan

    Det var inte nådigt!
    Jag får nog slita hårt för att bli PK ser jag {#lang_emotions_embarassed}.
    Men jag mår bra ändå!
    Trevlig kväll där ute!
Svar på tråden PK vad står det för?