• Äldre 20 Jan 15:03
    1204967 visningar
    2083 svar
    2083
    1204967

    Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

    Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

    Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

  • Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Äldre 30 Sep 17:44

    Hej är de någon som är kvar i denna tråd såg att den va gammal

  • Anonym­aflick­anmedd­omning­ar
    Äldre 30 Sep 21:36

    Det hjälper mig SÅ mycket att läsa om andra som har liknande besvär.

    Jag lider av panikångest, generaliserad ångest och långvarig stress. Hade en väldigt jobbig uppväxt, men just då så visade jag inte att jag mådde dåligt. Har alltid haft ångest men nu när jag sa upp mig från mitt jobb och skulle börja studera så bröt allt ut.

    Jag får domningar, stickningar, myrkryp och har en SÅN stark rädsla för att kvävas (pga att halsen domnar bort och jag inte kan andas, är det möjligt ens!?) och för att dö. Jag känner mig så himla ensam (fastän jag inte är det) men ensam I DET HÄR.

    Får ångest och stress inför att få domningar vilket leder till att jag får domningar vilket leder till att jag blir stressad och får ångest. Har en väldigt hög kroppsspänning, ALLTID på spänn och en inre stress. Hanterar vardagen men kvällarna är ibland olidliga.

    Är ALLTID rädd för att domningarna ska förhindra min andningsförmåga och kväva mig och att ingen kan hjälpa mig... Dödsångest antar jag.

    Någon som känner igen sig? Hur hanterar ni domningar? Eller andra kroppsliga symtom?

    Ta hand om er! Vi ska komma igenom det här!

  • Äldre 30 Sep 23:38

    Hej!

    Är det någon som känner igen sig i hur jag har det? Jag är själen, kroppen är kroppen.

    Min själ, alltså jag, sitter fast i kroppen, i bröstet. Därför känner jag mig fast i min kropp och det ger mig panikångest. Detta är för evigt vilket ger mig panikångest hela tiden. Sjuk tanke eftersom det alltid varit så och kommer alltid vara så och det är inget jag kan ändra på. Vad skulle alternativet vara? Den här tanken/känslan kan jag inte leva med men vad ska jag göra? Jag vill ju leva.

    Har haft det så här så här sedan jag blev sjuk för ca 3 månader sedan (ångest, panikångest, utmattningsdepression).

    Kajsa

  • Äldre 1 Oct 08:00

    Hej vad gjorde att ni fick er första panikångest attack? Jag själv fick min första nästan 5 år sedan. På en söndag ringde de i telefonen och ja fick reda på att min pappa hade fått en hjärtinfarkt. Detta satte igång allt. Va hemma på tisdags kvällen går vi och lägger oss. Vaknar lite senare kan inte andas går ut o rökar men inget hjälper. Säger till sambon vi måste åka in jag har fått en hjärtinfarkt in i full farten. Där inne blir ha inlagd på hjärtat intensiven två dagar. Man hittar inget fel på mitt hjärta de är hur bra som helst. Får gå med 24 timmars ekg hemma inget där Heller. Men attacker kommer hela tiden... åker fram o tillbaka sen blir de vc och där kommer man sen fram till att det är ångest..Blir medicineras med antidepressiva har detta ett år. Sluta och mår bra. Men nu för någon vecka sen kom de igen. De har varit ett jobbigt år. 2 aborter ett dödsfall plus nu sist Wetterstrand dödsfall på jobbet som verkligen satte sina spår. Får larm en tants son hade svimmat i hemmet. Kommer dit han va död. De va en i min pappas ålder. Detta satte så klart igång allt ige. Nu har ja hög puls hela tiden jätte orolig i kroppen. Ligger bara under täcket och kollar film. Kan inte somna på dagarna utan somnar typ .3 på natten. Någon mer som har problem.

    Nu känns de sommar är hypokondriker tror man har alla olika sjukdomar. Tror de är hjärtat hela tiden. Och då har jag inga hjärtklappning utan bara hög puls. Ja äter väldigt dåligt. Slutade med all cola o godis för 4 veckor sedan men glömde och äta.. Detta gör inte kroppen bättre Heller.

  • Äldre 1 Oct 13:08

    Ursäkta jag frågar.... men hajjade till på något du skrev... ang tants son som

    hade svimmat o låg död i hemmet. Inte möjligtvis så att detta var i Eslöv?

    Bara undrar.... för det var precis så det gick till när min pappa dog nyligen nämligen.

    Är säkert inte så.... men hajjade till på vad du skrev! ????

  • Anonym (mimmi­)
    Äldre 4 Oct 08:45

    Kan man få ont i bröstet o känna sig andfådd av stress?

  • Anonym (Hypok­ondran­)
    Äldre 4 Oct 18:34

    Hej!

    En fråga... Har ni alla gått till läkaren och gjort massa tester för att det ska kunna konstateras vara stressrelaterat?

    Jag är en hypokondriker som nog lider av det mesta ni skriver, men vågar inte gå till läkare ifall de skulle hitta nåt farligt. Vill liksom vara tolka det som stress/ångest och jobba med eländet utifrån det.

    Kram!

  • Anonym (mimmi­)
    Äldre 4 Oct 19:50

    man får aldrig nåra svar här

  • Anonym (Viran­)
    Äldre 5 Oct 01:17
    Anonym (Hypokondran) skrev 2014-10-04 18:34:56 följande:

    Hej!

    En fråga... Har ni alla gått till läkaren och gjort massa tester för att det ska kunna konstateras vara stressrelaterat?

    Jag är en hypokondriker som nog lider av det mesta ni skriver, men vågar inte gå till läkare ifall de skulle hitta nåt farligt. Vill liksom vara tolka det som stress/ångest och jobba med eländet utifrån det.

    Kram!


    Jag gick till läkare ett flertal gånger, de hittade inget fel, men sa aldrig rakt ut heller att det berodde på ångest/stress.. Tillslut kände jag att det fick vara nog med sjukhusbesök och TVINGADE min hjärna att tro/förstå att inget var fel.. Dock gnager de tankarna att något kan vara fel i bakhuvudet ibland ändå, men mestadels så känns det okej..
  • Anonym (Hypok­ondran­)
    Äldre 5 Oct 22:57

    Tack för ditt svar ????. Skönt att de inte hittat nåt, tror du är på rätt väg med ditt tänk!

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?