• Äldre 20 Jan 15:03
    1205011 visningar
    2083 svar
    2083
    1205011

    Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

    Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

    Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

  • Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (mimmi­)
    Äldre 6 Oct 18:22
    Monchichier skrev 2014-10-06 17:43:53 följande:
    brukar du äta alvedon, panodil eller andra vanliga mediciner?

    ja


    men jag har oxå googlat symptom hos andra o en det kallar det rävgift osv...


    Hemska drömmar, svettningar, yr i skallen....*rädd*

  • Äldre 6 Oct 18:40
    Anonym (mimmi) skrev 2014-10-06 18:22:43 följande:

    ja


    men jag har oxå googlat symptom hos andra o en det kallar det rävgift osv...


    Hemska drömmar, svettningar, yr i skallen....*rädd*


    försök att inte läsa biverkningarna. De drabbar väldigt, väldigt långt ifrån alla.
    Visste du att en biverkning av panodil är blödning från huden, gulsot och allvarliga andningssvårigheter? För naproxen hjärnhinneinflammation, hjärtsvikt och kärlväggsinflammation.
  • Lambda
    Äldre 7 Oct 13:50
    Anonym (mimmi) skrev 2014-10-06 08:34:33 följande:

    Om jag gjort EKG för ca ett år sen är det troligt att få hjärtfel nu då eller kan det vara stress & ånegst?


    Jag känner så här hela tiden


    För att stilla din oro råder jag dig att prata med läkare. EKG för säkerhets skull och gå från där. Är det ångestrelaterat gå från där.
  • Äldre 8 Oct 01:34

    Började med att jag hade ganska kraftiga hjärtklappningar, nästan så att hela kroppen skakade. Hade även stunder som det kändes att jag glömt och andas. Kändes som jag vaknade och var tvungen att ta ett stort andetag för att inte svimma. Detta hände även när jag var vaken. Inget smärta men en ständig tryckande känsla över vänster sidan av bröstet. Trycket kommer och går. Hjärtklappningarna och andnöden har försvunnit. Har även lätta smärtor/obehag i vänsterarmen, framförallt handleden. Detta har pågått i snart 6 månader nu. Tycker även att det är tungt att andas och känner mig ganska ofta lite yr. Har varit på sjukhuset flera gånger och tagit både blodprov och EKG, även legat kvar över natten. De hittar inget. Ett tag lyckades de övertala mig om att det inte var något men nu när det suttit i så pass länge så börjar jag bli orolig igen. Känner mig inte stressad eller ångestfylld. Dock så försvinner tyvärr inte de fysiska symptomen.

  • Äldre 17 Oct 00:37
    Anonym (mimmi) skrev 2014-09-24 07:58:02 följande:

    Testa att äta 5HTP


    Hej. Tack för tipset men har redan provat och det funkar inte tyvärr eller så åt jag det för kort tid. Började med voxra igen för ett par dagar sedan och har inte vågat ta 5htp sen dess så det inte blir något.

    För övrigt så är det inte så mycket bättre än. Hoppas på att medicinen hjälper. Vill egentligen inte äta mediciner men ångesten, oron, Halso-ångesten och deppigheten vann den här gången. Dock så ser jag det inte som ett misslyckande. Nu har jag provat att vara utan medicin i ca 5 månader och det gick inte så bra den här gången. Vem vet hur det blir framöver.

    Just nu gör sig hälso-ångesten lite påmind.

    Har lite ont då en visdomstand är på väg upp.

    Har tid till tandläkaren om över en månad.

    Sen så har jag nog lite feber. Vet inte om jag håller på att bli sjuk.

    Har även varit så jäkla trött dom senaste två dagarna.

    Har varit mycket på slutet som är över nu och jag kanske slappnar av lite från det. Eller om det är medicinerna (voxra och atarax) ataraxen kan man bli trött av. Tycker dock att dom inte funkar så bra.

    Eller psykisk trötthet.

    Just nu är det bara tanden och att jag ska upp och ta prover någon dag (ska försöka ta mig till lasarettet idag). Är läkaren på psyk som vill kolla lite värden.

    Försöker att tänka lite annorlunda även fast det är svårt. Direkt jag känner att jag börjar oroa upp mig så försöker jag att att tänka på något annat. Är inte lätt.

    Så. Det var allt från mig just nu.
  • Anonym (mimmi­)
    Äldre 18 Oct 16:42

    Det sägs ju att ångesten blir värre när man mörkar med antidepressiva. En vecka efter jag börjat så får jag klump i halsen.

    Kan det vara det eller vad tror ni?

    Jag som är värsta hypokondrikern tror ju det värsta nu

  • Anonym (mimmi­)
    Äldre 18 Oct 16:43
    Anonym (mimmi) skrev 2014-10-18 16:42:54 följande:

    Det sägs ju att ångesten blir värre när man mörkar med antidepressiva. En vecka efter jag börjat så får jag klump i halsen.

    Kan det vara det eller vad tror ni?

    Jag som är värsta hypokondrikern tror ju det värsta nu


    När man börjar ska de stå
  • Äldre 18 Oct 20:33
    Anonym (mimmi) skrev 2014-10-18 16:43:24 följande:

    När man börjar ska de stå


    Hej jo så kan de vara. Vad för mer biverkningar har du? Började för 17 dagar sen nyfiken
  • Anonym (mimmi­)
    Äldre 19 Oct 09:21
    sandy861 skrev 2014-10-18 20:33:41 följande:

    Hej jo så kan de vara. Vad för mer biverkningar har du? Började för 17 dagar sen nyfiken


    Jag har varit jättetrött och nu efter att ätit i ca 10 dagar så kom den här klumpkänslan i halsen.

    Jag hoppas det är en biverkning som går bort. Brukar ju kopplas samman med ångest o jag har haft så förut.

    Idag är jag inne på min 14 dag med venlafaxin.
  • Anonym (Psyko­t)
    Äldre 19 Oct 10:08

    Själv hamnade jag på akuten i veckan med stroke liknande symtom. Fick tom ligga på stroke avdelningen över natten.

    Jag har:

    Stickningar och domningar i hela höger kroppshalva.

    Synbortfall

    Spända käkar och ansikte

    Yrsel

    Darrningar

    Extrem trötthet

    Magproblem

    Hjärtklappning

    Extraslag på hjärtat

    Koncentrationssvårigheter

    Dåligt minne

    Stela leder

    Smärta i kroppen

    Ingen aptit, bara sugen på sötsaker

    Svårt att sova

    Mardrömmar

    Ont i kroppen

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?