• Hormonermedhumör

    Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

    Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

    Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

  • Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • MickeO

    Dom senaste två dagarna har varit riktigt hemska.

    Men ända sen jag började med Voxra för 6 dagar sen så har det gått utför. Då menar jag utför. Jag är på botten och mår så jäkla dåligt. Mot ångesten fick jag atarax som är rena sockerpiller som inte fungerar.

    Tankarna är riktigt mörka. Vet inte hur många gånger per dag som det dyker upp dumma tankar.

    Inte blev det bättre av att jag lyckades få en akuttid hos folktandvården igår för en visdomstand som behövs dras ur. Men jag hade tydligen en gammal skuld sen 8 år tillbaka så dom vägrade att göra något.

    Är ju sjukskriven och har egentligen inte råd att gå till tandläkaren men jag har bara råd med antingen skulden eller utdragningen. Väntar på hjälp från en som har kontakt med soc men jag har inte nå högre förhoppningar.

    Allt detta plus annat gör så jag har sån ångest, dödsångest, hälsoångest, panik, depression, ingen matlust fast jag är hungrig m.m.

    Har inte direkt fått i mig mycket dom sista dagarna.

    Jag har till och med gråtit två dagar i rad men igår brast det bra många gånger. Har inte kunnat gråta på kanske 10 år.

    Jag hoppas att jag kan få somna snart. Har så svårt att slappna av.


  • Anonym (gad)

    Det är ju jätte vanligt med biverkningar när man börjar ny medicin. Ångesten brukar vara värre då. Håll ut! Stick ut och motionera det dämpar ångesten och gör dig mer avslappnad!


    MickeO skrev 2014-10-21 00:54:53 följande:

    Dom senaste två dagarna har varit riktigt hemska.

    Men ända sen jag började med Voxra för 6 dagar sen så har det gått utför. Då menar jag utför. Jag är på botten och mår så jäkla dåligt. Mot ångesten fick jag atarax som är rena sockerpiller som inte fungerar.

    Tankarna är riktigt mörka. Vet inte hur många gånger per dag som det dyker upp dumma tankar.

    Inte blev det bättre av att jag lyckades få en akuttid hos folktandvården igår för en visdomstand som behövs dras ur. Men jag hade tydligen en gammal skuld sen 8 år tillbaka så dom vägrade att göra något.

    Är ju sjukskriven och har egentligen inte råd att gå till tandläkaren men jag har bara råd med antingen skulden eller utdragningen. Väntar på hjälp från en som har kontakt med soc men jag har inte nå högre förhoppningar.

    Allt detta plus annat gör så jag har sån ångest, dödsångest, hälsoångest, panik, depression, ingen matlust fast jag är hungrig m.m.

    Har inte direkt fått i mig mycket dom sista dagarna.

    Jag har till och med gråtit två dagar i rad men igår brast det bra många gånger. Har inte kunnat gråta på kanske 10 år.

    Jag hoppas att jag kan få somna snart. Har så svårt att slappna av.


  • Anonym (jobbigt varje dag)

    Här är en till med ångestsymptom.

    Har haft ont i armhålan med smärta, brännande skinn, det hugger och sticker ner i vänster arm ända ner till fingrarna, upp till hakan, in i vänster bröstkörtel tål inte att ha bh för skinnet är som bränt i minst 9 månader. Smärtan går upp mellan skulderbladen och den senasre veckan så pirrar det under vänster fot som när benet har sovit det går upp i knät och mot låret, det kliar under skinnet och benet känns svagt och darrigt vissa dagar.

    Är orolig för MS men ser att många har samma symptom som jag, mina armar käns svaga och konstiga vissa dagar också.

    Muskelryckningar har jag varje dag och extraslag sedan 5 år tillbaka.

    Jag har haft liknande symptom för två år sedan som började när jag skulle göra en mindre ofarlig operation, det satt i ca 5 månader förra gången och kom tillbaka i början av detta året.

    Jag fryser och svettas om vartannat, det känns iskallt i händer och fötter.

    Jag har kronisk värk sedan 20 år tillbaka och äter Levaxin för sköldkörteln, mina värden ligger bra och kollades för tre månader sedan.

    Någon har sagt att MS får man före 40 års ålder och jag är över 50.

    Är hemma på dagarna pga värk och hinner fundera för mycket på alla negativa saker som utflyttade barn, föräldrar krig och allt skit som händer i världen.

    Min ångest kom i samband med Försäkringskassans jakt innan jag fick sjukersättning, det slutade i en utmattningsdepression 2008, efter detta vill inte ångesten och oron släppa helt.

    Jag mår mycket bättre när min man är ledig som semestrar och långledigt.

    Vill bara vara som innan och har gått på KBT men den hjälpen varade bara några månader, vill inte äta medicin pga att jag får alla biverkningar så klart.

    Jag står ut om jag vet att det inte är farligt, men det är ingen som kan garantera att man inte har någon sjukdom dom försöker mest lugna mig. Ju längre det pågår tänker jag att det visar sig om jag inte har dött eller blivit mycket sämre att det är ångest och inte MS eller cancer.

    Tack för en bra tråd.

  • Anonym (jöojfnub p)

    Enligt min läkare finns det mer än 300 symptom på stress/depression/ångest.

    Alla de TS räknar upp har jag haft.

    Andra symptom:
    Hjärtklappning

    Tryck över bröstet/svårt att andas

    En tryckande smärta på olika delar av benen (får man även vid d vitaminbrist och jag har haft både det och depression/ångest pga stress)

    Svårt att minnas saker

    Svårt att komma mig för

    Säkert en hel del mer som jag inte kommer på nu.

    Det som hjälpte mig var hypnosterapi.

  • Mickan76

    Hypnosterapi, vad spännande! Jag har funderat på att testa det. Hur går det till? Hur många ggr behövde du gå?

  • Anonym (jöojfnub p)
    Mickan76 skrev 2014-10-22 18:36:14 följande:

    Hypnosterapi, vad spännande! Jag har funderat på att testa det. Hur går det till? Hur många ggr behövde du gå?


    Har gått EN enda gång hittills!!! Mår så himla kanonbra men ska gå några fler gånger, kanske två till iaf dels för att lösa upp lite fler knutar (efter denna första gång kunde jag andas ordentligt för första gången på lääänge ) och dels för att stärka min självkänsla.


  • sandy861

    Är väldigt hypokondriker... har ni de så att ni har symtomet... och sen kan den försvinna men något annat kommer då i stället och så avläser de varandra domen ond cirkel typ?

  • Svensson80

    Otroligt bra sida om man sitter framför en skärm och man bara känner att allt är för mycket. www.chillai90sekunder.se hur många klarar av det när de jobbar? Tänk på att andas in och ut ordentligt under tiden. Förhoppningsvis blir ni lite mer avslappnade. 

    Lycka till!

  • Kenya
    Anonym (Psykot) skrev 2014-10-19 10:08:10 följande:

    Själv hamnade jag på akuten i veckan med stroke liknande symtom. Fick tom ligga på stroke avdelningen över natten.

    Jag har:

    Stickningar och domningar i hela höger kroppshalva.

    Synbortfall

    Spända käkar och ansikte

    Yrsel

    Darrningar

    Extrem trötthet

    Magproblem

    Hjärtklappning

    Extraslag på hjärtat

    Koncentrationssvårigheter

    Dåligt minne

    Stela leder

    Smärta i kroppen

    Ingen aptit, bara sugen på sötsaker

    Svårt att sova

    Mardrömmar

    Ont i kroppen


    Hej, jag vet att det här är en gammal tråd men jag hoppas att du finns kvar. Satt med flit och sökte på just en sådan tråd, då jag mår fruktansvärt dåligt. jag har historik i ångest, panikångest och dödsångest. Men det som är själva "grejen" med mig är att allt detta kommer och går. I veckan som var så har jag haft en Omhemtenta den var från lörd-söndag, sen i måndags hade jag en uppgift, i tisdags hade jag en till hemtenta, satt fr tis-ons. Jag vet att jag (enligt min läkare) men också enligt mig själv inte tål stress, det är extremt på ngt sätt. Igår (torsdag) började jag må dåligt, fysiskt, började få ont i bröstet, verkligen som om jag blivit slagen eller något, sen i vänster arm, och i ryggen. Har även som du beskrev vräkt i mig sötsaker, slarvat med frukost, mådde illa när jag åt middag och kunde inte äta klart, började skaka i händer och fick hjärtklappningar. Ja som du/ni hör.. Till min fråga, vad tror ni? Samma sak gällande när min flickvän tyckte att hon kände något på mig så tror jag direkt att det är cancer och så sätts det igång, panikångest. Orkar inte skriva mer men gärna tips, vad göra? Har några fler haft samma som jag har, ont, som värk i ryggen, bröstet, armen, lätt till gråt osv?

    Tack på förhand!
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?