• Äldre 20 Jan 15:03
    1205119 visningar
    2083 svar
    2083
    1205119

    Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

    Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

    Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

  • Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Äldre 18 Jan 03:37

    Lymfom har du väldigt mkt förstorade lymfkörtlar och det kör kroppsvröntgen för kolla detta. Jag har oxå haft förstorarade lymfkörtlar och varit orolig men var länge senn sist. Är proverna bra så är det lugnt. Men man oroar sig jämt för ngt tyvär. Nu oroar jag mig för lite domningar i speciellt höger lår får det av vissa stolar men inte alla, vanligt men för mig oroligt

  • Äldre 18 Jan 18:12

    Hej! Jag är en 21-årig kille som i början av december åkte stenhårt in i väggen (psykiskt) då jag misstänkte att jag hade MS. Främst på grund av att jag I princip varje dag har FRÄMST stickningar i hela jävla kroppen, främst är det armar, händer, ben och fötter. Det hela började med att jag fick lite av en domningskänsla i höger ben, och sedan spred sig till i princip hela högra delen av kroppen (ansikte, arm, fot) nu sitter främst stickningar i hela kroppen med varierad intensitet) eftersom dessa symtom utlöste allting, alltså panikångesattacker i mängder, grov stress och ångest på grund av att jag misstänkte MS så tänker jag på stickningarna dag ut och dag in och det känns som de sitter i hela tiden.

    Har varit hos två läkare (en allmänläkare och en akutläkare) som båda gjort neurologiska tester som inte visat någon avvikelse. Jag har inte heller haft problem med exempelvis koordination/balans/inkontinens etc. Utöver detta varit hos ännu en läkare samt överläkaren på akuten i Göteborg som tog emot mig när jag var nära på att åka in på psyket. Hon garanterade mig att "till 99,99 % att du inte har MS". Ska på MR hjärna den 21:a och skriva egenremiss till neurolog. Läkarna jag haft har inte verkar särskilt oroliga, och jag vet att möjligheten att jag har det är väldigt liten) som ni förstår så lider jag av kraftig hälsoångest men det är just för denna sjukdomen.

    I övrigt har jag haft många av de symtom som folk generellt har skrivit här på forumet.

    Hade varit skönt att höra era tankar, jag vet att psyket kan ställa till med mycket, men detta känns så osannolikt på något sätt.

    Hälsningar!

  • Anonym (:()
    Äldre 18 Jan 21:32

    Nån som är sjukskriven pga stress/ångest?

  • Äldre 19 Jan 05:43

    Jag är det 50%, trodde jag hade Parkinson igår då min tumme började skaka efter pillat på luren ett tag . Som sagt alltid ngt att oroa sig för.

  • Anonym (10)
    Äldre 19 Jan 10:57
    Anonym (:() skrev 2016-01-18 21:32:00 följande:

    Nån som är sjukskriven pga stress/ångest?


    Jag är heltidssjukskriven nu sedan ca 2 månader. Ska försöka börja jobba deltid i februari.
  • Anonym (Lilo)
    Äldre 19 Jan 11:16

    Sömnlöshet, 120 i vilopuls (ihållande, ej tillfälligt), hjärtklappning, diarré, andfåddhet, skakningar.

  • Anonym (:()
    Äldre 21 Jan 23:51

    Är sjukskriven jag med på 100%. Är 25 år och må skit. Vart sjukskriven den 18/11 och det har inte blivit nå större skillnad. Började gå till en kurator idag(känns faktiskt ganska bra) var lite skeptisk att börja gå till en sån.

    Men iallafall så börja paniken komma krypandes.. Fick avslag från fkassan och vet inte hur jag ska få pengar.. Känns som om jag kommer få ett sammanbrott snart :(

  • Anonym (10)
    Äldre 22 Jan 07:07
    Anonym (:() skrev 2016-01-21 23:51:17 följande:

    Är sjukskriven jag med på 100%. Är 25 år och må skit. Vart sjukskriven den 18/11 och det har inte blivit nå större skillnad. Började gå till en kurator idag(känns faktiskt ganska bra) var lite skeptisk att börja gå till en sån.

    Men iallafall så börja paniken komma krypandes.. Fick avslag från fkassan och vet inte hur jag ska få pengar.. Känns som om jag kommer få ett sammanbrott snart :(


    varför fick du avslag?? Inte så att du varit sjukskriven så himla länge? Vad jobbar du med annars?
  • Anonym (:()
    Äldre 22 Jan 08:49

    Dom sa nått om att det stog så dåligt på papperet. Men jag själv och flera andra fattar inte vad som står dåligt. Står tydligt mina symtom m.m. varit sjukskriven nu i 2 månader. Jobbar på en butik.

  • Anonym (10)
    Äldre 22 Jan 10:38
    Anonym (:() skrev 2016-01-22 08:49:15 följande:

    Dom sa nått om att det stog så dåligt på papperet. Men jag själv och flera andra fattar inte vad som står dåligt. Står tydligt mina symtom m.m. varit sjukskriven nu i 2 månader. Jobbar på en butik.


    Jag tycker det är sååå svårt att veta när man kan börja jobba igen:( vill ju inte gå hemma. Tänkte försöka med 50% men hur länge ska man jobba det?? När jag "bara går hemma" så känns det ju helt okej men minsta stress med nåt så blir jag ju hyper och ångest och allt vad det är och mitt jobb är stressigt så misstänker att jag måste jobba deltid ett tag...några råd nån?
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?