• Äldre 20 Jan 15:03
    1205084 visningar
    2083 svar
    2083
    1205084

    Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

    Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

    Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

  • Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (:()
    Äldre 22 Jan 11:27

    Alltså min kurator sa till mig att jag är inte stabil för att börja jobba än. Utan jag ska lära mig att hantera stress m.m. går du hos nån som hjälper dig ?

  • Anonym (10)
    Äldre 22 Jan 11:36
    Anonym (:() skrev 2016-01-22 11:27:16 följande:

    Alltså min kurator sa till mig att jag är inte stabil för att börja jobba än. Utan jag ska lära mig att hantera stress m.m. går du hos nån som hjälper dig ?


    Nä är sån kö så jag vet inte när det kan tänkas bli och jag har inte ro att gå hemma så tänkte i alla fall testa att börja 50%. Då kommer man i alla fall iväg men slipper den värsta stressen eftersom de ändå måste ta in en utöver mig dessa dagar...
  • Anonym (Ms)
    Äldre 22 Jan 13:16
    Rädd själ skrev 2016-01-18 18:12:00 följande:

    Hej! Jag är en 21-årig kille som i början av december åkte stenhårt in i väggen (psykiskt) då jag misstänkte att jag hade MS. Främst på grund av att jag I princip varje dag har FRÄMST stickningar i hela jävla kroppen, främst är det armar, händer, ben och fötter. Det hela började med att jag fick lite av en domningskänsla i höger ben, och sedan spred sig till i princip hela högra delen av kroppen (ansikte, arm, fot) nu sitter främst stickningar i hela kroppen med varierad intensitet) eftersom dessa symtom utlöste allting, alltså panikångesattacker i mängder, grov stress och ångest på grund av att jag misstänkte MS så tänker jag på stickningarna dag ut och dag in och det känns som de sitter i hela tiden.

    Har varit hos två läkare (en allmänläkare och en akutläkare) som båda gjort neurologiska tester som inte visat någon avvikelse. Jag har inte heller haft problem med exempelvis koordination/balans/inkontinens etc. Utöver detta varit hos ännu en läkare samt överläkaren på akuten i Göteborg som tog emot mig när jag var nära på att åka in på psyket. Hon garanterade mig att "till 99,99 % att du inte har MS". Ska på MR hjärna den 21:a och skriva egenremiss till neurolog. Läkarna jag haft har inte verkar särskilt oroliga, och jag vet att möjligheten att jag har det är väldigt liten) som ni förstår så lider jag av kraftig hälsoångest men det är just för denna sjukdomen.

    I övrigt har jag haft många av de symtom som folk generellt har skrivit här på forumet.

    Hade varit skönt att höra era tankar, jag vet att psyket kan ställa till med mycket, men detta känns så osannolikt på något sätt.

    Hälsningar!


    MS är en sjukdom som kan se väldigt olika ut. Jag har diagnosen sedan 2013 och jag har mycket god balans,styrka och uthållighet. Imponerar på neurologen vid varje besök. Aldrigt haft någon avvikelse.:) MR och lumbalpunktion är det enda sättet att ställa diagnos. Den första neurologen jag träffade när jag sökte för mitt hittills enda symtom (synnervsinflammation) sa att jag sannolikt inte hade sjukdomen. Hon hade fel. MR och LP visade på förändringar som endast finns vid ms.

    Du har förhoppningsvis inte MS men kanske har du det. Då ska du veta att det inte är slutet och att det finns goda möjligheter till medicinering.

    Lycka till!
  • Anonym (Bubbe­n17373­)
    Äldre 25 Sep 02:01

    Någon som får lätt svidande ögon spänningshuvudvärk typ lite värk i ögonen vid hög ångest

  • Anonym (Bubbe­n17373­)
    Äldre 25 Sep 02:10

    Någon som får lätt svidande ögon spänningshuvudvärk typ lite värk i ögonen vid hög ångest

  • Anonym (Bubbe­n17373­)
    Äldre 25 Sep 02:11

    Någon som får lätt svidande ögon spänningshuvudvärk typ lite värk i ögonen vid hög ångest

  • Anonym (Bubbe­n17373­)
    Äldre 25 Sep 20:49

    Råkade bli mer än 1 inlägg sry

  • Äldre 1 Oct 18:01

    Vad skönt det var att läsa att jag inte är ensam. Fast samtidigt otroligt tråkigt att det verkar vara så många som känner sig stressade.
    Själv är jag är 24år och utmattad.

    Det absolut värsta tycker jag är tröttheten. Sover 12-15 timmar per dygn och är ändå helt slut.
    Men i övrigt: minnessvårigheter, svarta fläckar framför ögonen, blodtrycksfall, magkatarr, huvudvärk, spända käkar, feberkänsla, frossa, yrsel, overklighetskänslor.

  • Äldre 19 Nov 19:34

    Exakt det problemet har jag med. Fast jag har haft konstanta urinträgningar i 2 veckors tid. Vet inte om det beror på stress/ångest eller om det är någon fysisk åkomma.

    Sjukt jobbigt psykiskt Är det iallafall. Fast jag har inte riktigt känslan av att jag måste springa och kissa annars kissar jag ner mig, utan snarare att det är ett jobbigt tryck på urinröret och ibland oftast senare på dagen känns det som det svider och bränner fast övergående. Trodde det var uvi men det var det inte och mina blodprover såg bra ut. Fick inget för det heller.

    Märkt att jg ibland spänner magen omedvetet men att man skulle få urinträgningar av det?! Borde jag ju haft/känt av det förr?!

  • rox
    Äldre 6 Jan 23:59

    Sämre motorik/fumlig, magkatarr, bortdomnade läppar, kind, hand och underarm och spänningshuvudvärk. Det började på vänster sida så 112 misstänkte stroke, men efter ett dygn på akuten och strokeenheten så konstaterades utmattningssyndrom. Sen har jag ju en rad psykiska besvär utöver de fysiska pga utmattning...

    Någon som som fått avslag från FK trots läkarintyg på utmattningssyndrom?

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?