• Xzibit
    Äldre 20 Jan 23:45
    5805 visningar
    5 svar
    5
    5805

    blödning efter samlag!

    Hej!

    Jag har ett problem...Under en längre tid nu har jag börjat blöda efter samlag, och det är inte så att det e lite rosa på pappret utan det är rikliga blödningar som håller i sig i flera dagar... Sen får jag ont i äggstockarna några dagar efteråt oxå.
    Jag vet att det inte är mens eftersom jag har PCO-S och inte har haft mens på 12 år... Grejen är oxå att när detta började så blödde jag sällan. kanske en gång av 50 men nu är det efter varje gång. Jag har lämnat cellprov nyligen ( i somras) som jag antar va normalt (fick aldrig svar hem) så jag har ingen aning om varfär det e såhär?? Har svårt att tro att det e känsliga slemhinnor eftersom det e så mkt blod.

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden blödning efter samlag!
  • Anonym (LL)
    Äldre 20 Jan 23:52
    #1

    Jag har lärt mig att den typen av blödningar alltid ska kollas upp av BM eller läkare!!

  • Anonym (li)
    Äldre 20 Jan 23:59
    #2

    Det måste du kolla upp. Det kan vara cancer i värsta fall.

  • Xzibit
    Äldre 21 Jan 00:01
    #3

    men hade det varit cancer hade väl cellprovet visat förändringar?

  • Anonym (li)
    Äldre 21 Jan 12:38
    #4
    Xzibit skrev 2010-01-21 00:01:41 följande:
    men hade det varit cancer hade väl cellprovet visat förändringar?
    Inte all gynekologisk cancer.
  • Anonym (oxå)
    Äldre 21 Jan 13:05
    #5

    Jag har också haft så och varit på undersökn ing med ultraljud och tagit cellprov men det visar inget. Men se till att du får en tid för ultraljud och att du får veta svar på cellprov, för det ska alltid skickas hem automatiskt. Kontaktbödningar som detta kallas ska alltid kollas upp.

Svar på tråden blödning efter samlag!