• Tyche8­2
    Äldre 21 Jan 23:06
    7990 visningar
    6 svar
    6
    7990

    Gymnastikdräkt

    Vart köper man gymnastikdräkt i stl 98/104? 


    Finns det på typ Hm eller lindex? 
    Är det en sån där som ser ut som en body?
    Jag har ingen koll alls och snart är det termins start. 
    älskar
  • Svar på tråden Gymnastikdräkt
  • Stårsc­han
    Äldre 22 Jan 07:49
    #1

    Ja, det finns gympa/dansdräkter med liten volang på H&M, Lindex och Kappahl. OM du ska ha en "riktig" gymnastikdräkt kan man beställa från exempelvis Prima Salto. Men eftersom det är 98/104 du ska ha så utgår jag från att det är "spring&lek"-gympa, och då funkar det fint med en sån man hittar på H&M. Pris 100-150 kr ungefär.


    Att tänka fritt är stort. Att tänka rätt är större.
  • ninmid
    Äldre 22 Jan 09:07
    #2

    Alla kedjor har, och sportbutikerna brukar också ha. Showstore på rådmansgatan har också, om du bor i Stockholm ; )


  • JWM
    Äldre 22 Jan 09:22
    #3

    gymnatikdräckt med volang är till för balett inte gympa!

    på vår gymnastik ber ledarna att barnen skall ha t-shirt och shorts samt dessa små "mockasinliknande" skor/tofflorna och inte balettkläder med volang

    för som sagt det är gympa och inte balett

  • ninmid
    Äldre 22 Jan 09:29
    #4

    Det är nog olika. På min dotters gympa funkar det fint med volang på dräkten. Dom är ju knappast i vägen ; )


  • Tyche8­2
    Äldre 23 Jan 10:39
    #5
    Stårschan skrev 2010-01-22 07:49:52 följande:
    Ja, det finns gympa/dansdräkter med liten volang på H&M, Lindex och Kappahl. OM du ska ha en "riktig" gymnastikdräkt kan man beställa från exempelvis Prima Salto. Men eftersom det är 98/104 du ska ha så utgår jag från att det är "spring&lek"-gympa, och då funkar det fint med en sån man hittar på H&M. Pris 100-150 kr ungefär.
    Det är spring och lek-gympa det handlar om. Jag mailade och frågade ledaren var barnen ska ha på sig och fick svaret gympadräk och tajts. Tajts vet jag vad det är men inte gympadräkt.
    Tack för svaret!
    ninmid skrev 2010-01-22 09:07:02 följande:
    Alla kedjor har, och sportbutikerna brukar också ha. Showstore på rådmansgatan har också, om du bor i Stockholm ; )
    Tack för tipsen!
    JWM skrev 2010-01-22 09:22:41 följande:
    gymnatikdräckt med volang är till för balett inte gympa! på vår gymnastik ber ledarna att barnen skall ha t-shirt och shorts samt dessa små "mockasinliknande" skor/tofflorna och inte balettkläder med volang för som sagt det är gympa och inte balett
    Har alla dräkter volang? Gympadräkt skrev ledaren som svar till mig samt att barnen ska ha gympa/dans sko. Det vet jag inte heller vad det är,  men det ska finnas på lindex/hm osv. skriver hon så det kan väl inte vara allt för svårt att hitta.
    Jag skrev och frågade om shorts, tshirt och bobux var okej för barnen att ha på sig, eftersom det är vår första termin så jag har ingen/dålig koll. Och fick svaret att gympadräkt och gympa/dans sko var att föredra.
    älskar
  • ninmid
    Äldre 23 Jan 17:41
    #6
    Tyche82 skrev 2010-01-23 10:39:57 följande:
    Tror dom som finns på kedjorna är till för både gympa/dans/balett. H&M har också gympa/dansskor.
Svar på tråden Gymnastikdräkt