• vackrastarflow

    Vad läser du nu? Nr 5

    Dags för en ny tråd med inspiration, tips och diskussioner!!

    Läs gott!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-23 23:51
    Näe, inte ens denna gång lyckades jag göra denna tråd innan den andra stängdes. Men för några timmar sen var den gamla tråden ännu öppen! Hoppas alla gamla och nya hittar hit ändå!

  • Svar på tråden Vad läser du nu? Nr 5
  • NoomiNoomi

    Läser som sagt Fyrmästarens dotter - Ann Rosman

    Men även Porr,horor och feminister - Petra Östergren

  • Milkina cerka

    Gail Godwin - "En mor och två döttrar"


    ..du simmar från stranden jag till stranden du i havet vi..
  • Yavannakementári

    läste precis ut The strange case of Dr Jekyll and Mr Hyde av Stevenson. Den var... speciell Det är ju roligt att ha läst orginalhistorien och visst är den obehaglig men jag vet inte. Ville nog att den skulle vara lite läskigare.

    Har nu (för typ 4-5e gången) påbörjat The Golden Compass av Philip Pullman. Jag älskar verkligen hela His Dark Materials-serien!

  • Ado

    Avslutade igårkväll Stephen King's "Dark Tower" serie... helt fantastisk... Rekomenderas varmt!!!

    avslutade i dag "I Am Legend" av Richard Matheson - Verkligen inte lik filmen... vet inte riktigt vad jag tyckte om den än....

    Läser nu "Cryptonomicon" av Neal Stephenson - hitils väldigt rörig och virrig... men lite bättre nu en bit in...

  • Kazeer
    Tills din vrede upphör av Åsa Larsson.

    Dessförinnan läste jag Svart hav av Pär Fontander - den var riktigt spännande.
    Oskar 2010.01.02 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Polly S

    tja, vad har jag läst sen sist?

    alla Fred Vargas böcker (fransk deckare, lite annorlunda stil), inklusive senaste (egentligen första?) The Chalk Circle Man.
    love her och hennes Adamsberg!

    Revelation -C-J- Sansom. älskar Londonmiljön och Shardlake är en sympatisk karaktär

    The House at Riverton - Kate Morton. kan mkt väl tänka mig att den kommer bli film. gillade den, både stil & innehåll.

    Sommarsquash Tokolosh! -Rachel Zadok. intressant att läsa ngt sydafrikanskt, men jag hade trott att 'det magiska' skulle ha större plats, samt den avslutades lite hastigt. boken är berättad på ett väldigt visuellt sätt, jag såg den som film i huvudet när jag läste.

    Dexter by Design -Jeff Lindsay. nog den sämsta av Dexterböckerna.

    The Magicians -Lev Grossman. "Harry Potter för de lite äldre" läste jag nånstans. hmm. ja, jag har kommit halvvägs. har svårt när han hoppar, plötsligt upplever Quentin inte sakerna längre, utan det berättas att han upplever sakerna, men det sparar väl tid i boken. annars ganska bra.

  • Kazeer
    vackrastarflow skrev 2010-02-24 19:12:09 följande:
    Snart bokrea!! Ska ni handla mycket?
    Jag ska försöka undvika att handla

    Vi står i begrepp att flytta. Vi har flyttat ett antal gånger och vet att just böcker utgör ett problem vid flytten, eftersom de väger så mycket. Därför är det nu stopp i inflödet av böcker. Det är snarare så att vi har en översyn i bokhyllorna och rensar bort böcker
    Oskar 2010.01.02 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
Svar på tråden Vad läser du nu? Nr 5