• Äldre 24 Jan 23:06
    4725 visningar
    6 svar
    6
    4725

    Polisanmäla internetbedrägeri

    är det någon som vet hur man enklast gör för att polisanmäla bedrägeri som skett över tradera?

    Går det att göra över internet, letade lite på polisens hemsida men hittade endast anmälan om stöld :/ någon som vet?

  • Svar på tråden Polisanmäla internetbedrägeri
  • bettyb­oopado
    Äldre 24 Jan 23:08
    #1

    Vad är det som har hänt?

  • Äldre 24 Jan 23:18
    #2

    köpte en Åkpåse på Tradera, betalade över 500 kronor och fick aldrig se röken av den..=(  säljaren hade förfalskat identidet och gick ej att få tag på...

    Säljaren lurade 7 st andra, säljaren blev avaktiverad men nu så är det en annan säljare som börjat sälja åkpåsar för otroligt billigt pris.
    Han har 2 positiva omdömen och allt lät för bra för att vara sant jag misstänkte att han var bedragare så jag "köpte" åkpåsen enbart för att andra människor skall slippa att bli lurade.. Kollade upp säljarens nummer och ringde, mkt riktigt.. Personen som svarade hade ingen aning om någon tradera auktion..

    Och inte kan man ringa traderas support heller, dom har ju stängt på helger:( vill inte att fler ska råka ut för detta äckel

  • bettyb­oopado
    Äldre 24 Jan 23:19
    #3
    Whirlwind skrev 2010-01-24 23:18:00 följande:
    köpte en Åkpåse på Tradera, betalade över 500 kronor och fick aldrig se röken av den..=(  säljaren hade förfalskat identidet och gick ej att få tag på...Säljaren lurade 7 st andra, säljaren blev avaktiverad men nu så är det en annan säljare som börjat sälja åkpåsar för otroligt billigt pris.Han har 2 positiva omdömen och allt lät för bra för att vara sant jag misstänkte att han var bedragare så jag "köpte" åkpåsen enbart för att andra människor skall slippa att bli lurade.. Kollade upp säljarens nummer och ringde, mkt riktigt.. Personen som svarade hade ingen aning om någon tradera auktion..Och inte kan man ringa traderas support heller, dom har ju stängt på helger:( vill inte att fler ska råka ut för detta äckel
    OK, tack för att du tog dig tid att förklara. Jag vet faktiskt inte vad du kan göra, hoppas att det löser sig.
  • Äldre 24 Jan 23:27
    #4

    Jag gjorde anmälan på telefon, var hur smidigt som helst & hon jag pratade med var jättetrevlig.

    Har oxå blivit blåst på Tradera för ett par månader sen.


    (¯`°?.¸♥Hampus 060306, Rasmus 070410 & Oliwer 090330♥¸.?°´¯)
  • Mamma matte hustru
    Äldre 24 Jan 23:57
    #5

    vad hade denna för nick nu blev jag orolig har nämligen betalat en nyligen och den har inte kommit :(

  • 201104­26
    Äldre 25 Jan 16:54
    #6

    Skaffa Paysonkonto så kan du i framtida affärer vara lite säkrare. Vilket skit att man inte ska kunna lita på någon, vilket tråkigt samhälle det blir av det. Hoppas det fixar sig för dig.


Svar på tråden Polisanmäla internetbedrägeri