• Ankmor

    BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

    Välkommen till Tårttrådens och Cupcaketrådens bildtråd!



    Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.


    Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är hjärtligt välkomna in i stora trådarna


    __________________________________________________ ___________________


    Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.


    Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i aktuell stor tråd, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter i denna tråd.
    __________________________________________________ ___________________


    Tidigare trådar:
    Bildtråd nr 1
    Bildtråd nr 11
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 23:52
    HÄR är länk till "huvudtråden"...
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50297278.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-07 00:00
    Ny tårttråd!

    Tårttråd nr 18
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m66989159.html
  • Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna
  • MikuAndSaraLi

    En HBT-tårta jag gjorde på min babyshower.
    Det är i 6 olika färger. Fyllningen är chokladmousse.
    Alla gästerna blev väldigt sockerhöga. Händerna skakade på dom.

  • Hera99
    JultårtaJultårta

    Här är två tårtor från jul. Pepparkaksbotten med lingongrädde,även spacklad med lingongrädde. Täckt och dekorerad med hemmagjord sp 
  • Hera99
    Födelsedagstårta

    Sonens och makens födelsedagstårta.

    Vit botten,fylld med färska hallon och marsansås,marsankräm,och spacklad med chokladpudding(allt enligt sonens önskan).
    Täckt och dekorerad med hemmagjord sp och kristyr.
  • banantelefon

    Helgens projekt.
    Bottnar av knaprig frigolit och spacklad med playdoh

    Vi, på jobb, ska vara med på bröllopsmässa i helgen och trots att jag arbetar med blommor så kunde jag bara inte låta bli, det var evigheter sedan jag "tårtade".
    Det är med andra ord en dummie.
    Täckt och dekorerad med sockerpasta.


  • neenoo

    Dagistårta 1
    Princesstårata med vaniljkräm, hallosylt och grädde. Täckt och dekorerad med sp.
    http://www.familjeliv.se/hem/neenoo/gallery/phpfufaxr.jpg

  • neenoo

    Dagistårta 2
    http://www.familjeliv.se/hem/neenoo/gallery/phpcnm7ha.jpg
    här en mkt oskarp bild på hela tårtan.
    Täck med en förbaskad mmf som inte var rolig alls. och fylld med hallon och vitchoklad mousse spacklad med grädde. Man kan bara ana ojämnheterna i mmf och när jag skulle försöka fixa en stor ojämnhet så sprack det en aning bak. Usch!
    http://www.familjeliv.se/hem/neenoo/gallery/phpxus7uj.jpg

  • Lenilus

    Mobiltårta med sprucken display. Strafftårta som en kille skulle ta med sig till jobbet efter att han gått in i ett bord och mobilen spruckit i ena hörnet på displayen. Ljus botten, lakritsdumlefluff & rårörda hallon. Täckt med sp, dek med gp & alkoholutspädd pastafärg, handmålad. Det roliga var att sprickan såg ut precis som hans och var precis i det hörnet, fast jag inte visste något om det, det var lite kul {#lang_emotions_smile}

  • Piebald

    Golfbollstårta till pappas 61årsdag. Det blåa V:et markerar han alla sina bollar med!
    Chokladbottnar fyllda med marabou-mjölkchokladfluff och spacklad med kaffesmörkräm. Täckt och dekorerad med SP.
    /Anna
Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna