• Ankmor

    BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

    Välkommen till Tårttrådens och Cupcaketrådens bildtråd!



    Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.


    Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är hjärtligt välkomna in i stora trådarna


    __________________________________________________ ___________________


    Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.


    Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i aktuell stor tråd, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter i denna tråd.
    __________________________________________________ ___________________


    Tidigare trådar:
    Bildtråd nr 1
    Bildtråd nr 11
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 23:52
    HÄR är länk till "huvudtråden"...
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50297278.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-07 00:00
    Ny tårttråd!

    Tårttråd nr 18
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m66989159.html
  • Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna
  • huskysen

    Dax att visa upp den senaste tidens tårtor dåFlört

    Brynäs-tårta till Kevin, 9 år. Ljusa bottnar, fylld med hallonmousse och chokladmousse, spacklad med grädde och täckt med sp, dekoration i sp målad med ätbar färg, kristyr och fp.



    Barbapappa och Barbamamma till Olivias dop. Ljusa bottnar, jordgubbsmousse och bananmousse, spacklad med grädde och täckt med sp. Dekoration i sp och målad med ätabar färg.




    Pippi-tårta till Tess 3 år. Ljusa bottnar, fylld med hallonmousse och jappfluff, spacklad med grädde och täckt med sp. Dekorationer i sp, mp och fp.

    

    Hello Kitty till Hilma 5 år. Ljusa bottnar, fylld med hallonmousse och jappfluff, spacklad med grädde och täckt med sp. Dekoration i sp, mp och chokladdoppad spagetti.



    Hello Kitty till Maya 3 år. Ljusa bottnar, fylld med hallonmousse och vaniljfluff(mousse), spacklad med grädde och täckt med sp. Dekoration i sp, mp, skulle även haft morrhår i chokladdoppad spagetti men glömde sätta dit dem

    Biet i Bee Movie till Maja 3 år. Ljusa bottnar, fylld med hallonmousse och vaniljfluff(mousse), spacklad med grädde och täckt med sp. Dekoration i sp målad med ätbar färg, kristyr och sp.



    Hello Kitty till Monessa 3 år. Ljusa bottnar, fylld med hallonmousse och vaniljfluff(mousse), spacklad med grädde och täckt med sp. Dekoration i sp, mp, chokladdoppad spagetti och sockerpärlor.

  • Gravid 89

    Mitt första modellerade brudpar (eller ja, människor överhuvudtaget).
    Blev inte nöjd med karln, men va faan! ;)
    Han ser kortare ut än bruden på bilden, men det ska vara så. Bruden är nämligen nästan 10 cm längre än sin blivande man, därav proportionerna.

    70 stycken såna här muffins gjordes också, en del i lite andra färger/utföranden (det är inte med på bild):


    En supersnabb tårta. Förutom själva kittyn, fjräilarna och blommorna gjordes själva tårtan inom en 1-timmesintervall, tippar på att det tog max 40 min. Hade verkligen brådis efter att jag sett fel på klockan!
    Tycker tårtan ser mycket grå och trist ut på bild, men den var finare i verkligheten faktiskt.
     

    En nästan kopia av en tidigare tårta. Rosen är helt gjord på fri hand. Kunde banne mig inte hitta min rosutstickare... suck!


    Och så dagens tårta, till ett barnkalas med pirattema:


    mer bilder och info, som vanligt på hemsidan!

  • Egensinnig

    Har återigen haft turen och få samarbeta m fotograf Krister Persson.
    3-vån bröllopstårta med ca 11 cm höga våningar. 25,20 oc 15 cm. Fylld med hallon- vit choklad - och passionsmousse ( 3 lager fyllning för att få upp höjden) Supertung! Spacklad m vit chokladsmörkräm o täckt m sp. Rosorna är handgjorda i gumpaste - extremt tidskrävande men snygga blev dem. Gjorde enlit tonednas youtubefilm.




    Matilda, Matilda........
  • Missy Cat

    Tårta med "Studio 54 tema"
    Önskan var färgglad med discokula

    http://www.familjeliv.se/hem/missy_cat/gallery/phpryhgrr.jpgLjusa bottnar, ljus chokladganache, jordgubbsmousse, spacklad med grädde, täckt och dekorerad med sp, torrborstad med glitterpulver

    Färger:
    Rose, från Wilton (olika mycket mängd)
    Den lila är fram tagen med Wiltons Violett och royal blue och så lite red extra från Sugarflair Colours
    Wiltons teal till den turkosa
    Och för att få fram den grå har jag bara tagit lite black från wilton

    Fler bilder och info på bloggen LindaRunn.blogg.se

    Välkomna!


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ LindaRunn.blogg.se ♥¸.?°´¯) ♥
  • MikuAndSaraLi

    Extremt misslyckad efterrätt jag gjorde igår.
    Strut formade små sockerkakor med nougat-fyllning. Skulle spritsa hallonmousse ovanpå när den legat i frysen en timme.
    Upptäckte försent att den var lös (Fasen!!) men då var det inget att göra åt.
    Skivade jordgubbar och hävde på.
    Det blev helt okej, men är inte alls nöjd med resultatet.
    Men jag fick till några fina bilder i alla fall =)

Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna