• bocabo

    Norgetråden del 4

    Startar den 4:e tråden.

    För alla som bor eller har någon koppling till Norge. Eller helt enkelt undrar något.

    Välkommen!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-29 09:07
    Den gamla tråden

    www.familjeliv.se/Forum-3-45/m48348736.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 16:59
    Vi som hänger i tråden:

    -Jaz1, Trondheim, 3 pojkar: 4 år, 1 år, 1 år

    -Angelzezzan, Oslo, Samuel mars -08, Jonatan Maj -09

    -Bocabo, Beitostölen, Ida Chantelle 1 år

    -MrsQ, Kongsberg, Filip 5år

    -MaryLi, Bergen, hoppas på att första barnet ska blir till snart

    -Xwp, Aust-agder, Philip Juli -09

    -Janiem, Trondheim, 2 pojkar 5 och 6 år, flicka 10mån

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-29 09:43
    Jaz1, Trondheim, 3 pojkar: 4 år, 1 år, 1 år

    Angelzezzan, Oslo, Samuel mars -08, Jonatan Maj -09

    Bocabo, Beitostölen, Ida Chantelle 1 år

    MrsQ, Kongsberg, Filip 5år

    MaryLi, Bergen, hoppas på att första barnet ska bli till snart

    Xwp, Aust-agder, Philip Juli -09

    Janiem, Trondheim, 2 pojkar 5 och 6 år, flicka 10mån

    AEL, (ska flytta till) Trondheim, Ludvig 1 år

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 17:26
    Uppdaterad lista av vem som hänger i tråden

    Jaz1, Trondheim, 3 pojkar: 4 år, 1 år, 1 år

    Angelzezzan, Oslo, Samuel mars -08, Jonatan Maj -09

    Bocabo, Beitostölen, Ida Chantelle 1 år

    MrsQ, Kongsberg, Filip 5år

    MaryLi, Bergen, hoppas på att första barnet ska bli till snart

    Xwp, Aust-agder, Philip Juli -09

    Janiem, Trondheim, 2 pojkar 5 och 6 år, flicka 10mån

    AEL, (ska flytta till) Trondheim, Ludvig 1 år

    tteessssaa, Larvik sambo

    mathea, Sarpsborg, Mons Benjamin 2 år, BF december 2010

    Hormonstinn: Langhus (Oslo), Agnes 10 mån

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-03 11:36
    Ny uppdaterad lista om oss i tråden:

    Jaz1, Trondheim, 3 pojkar: 4 år, 1 år, 1 år

    Angelzezzan, Sarpsborg, Samuel mars -08, Jonatan Maj -09

    Bocabo, Beitostölen, Ida Chantelle 1 år

    MrsQ, Kongsberg, Filip 5år

    MaryLi, Bergen, hoppas på att första barnet ska bli till snart

    Xwp, Aust-agder, Philip Juli -09

    Janiem, Trondheim, 2 pojkar 5 och 6 år, flicka 10mån

    AEL, Trondheim, Ludvig född 090402, andra barnet kommer vid årsskiftet 2010/2011

    tteessssaa, Larvik sambo

    mathea, Sarpsborg, Mons Benjamin 2 år, BF december 2010

    Hormonstinn: Langhus (Oslo), Agnes 10 mån

    EmilyTheStrange, Oslo, jobbar på första barnet

    Lotten08, (ska flytta till )Oslo, Miranda 9 mån

  • Svar på tråden Norgetråden del 4
  • Yes ICA

    Tack för alla tips om barnvagnar!

    Får se vad det blir, men känner att det börjar brinna i knutarna med bara 3 v kvar nu! Vi har iof en äldre vagn men den har tre hjul och det vill jag inte ha! Så regeringen här hemma har bestämt att vi skall köpa en ny vagn. Ska få med mannen till Bebito och kolla in Emmaljungas duo edge med teleskophandtag innan jag bestämmer mig.

     Var inne på Barnas hus hemsida men det fanns ingen brio där? det står Brio i fältet för produkter men klickar man så får man inte upp nån vagn och enligt Brio så har de ingen återförsäljare i Trondheim. Men det löser sig nog ändå!:)

    Det hade varit jättetrevligt att träffas vi mammor i Trondheim.  Kanske skulle planera in en träff. Har möjlighet där vi bor att ordna en träff en kväll!

    Ja, AEL och jag har BF med bara 5 dagar i mellan så det kan bli riktigt spännnande och se vem av de små som har lust att titta ut först:)

    Nu skall jag vila, är ensam hemma och det känns riktigt underligt. Var evigheter sedan.

  • lolisa86
    Yes ICA skrev 2010-12-07 15:39:04 följande:
    Tack för alla tips om barnvagnar!

    Får se vad det blir, men känner att det börjar brinna i knutarna med bara 3 v kvar nu! Vi har iof en äldre vagn men den har tre hjul och det vill jag inte ha! Så regeringen här hemma har bestämt att vi skall köpa en ny vagn. Ska få med mannen till Bebito och kolla in Emmaljungas duo edge med teleskophandtag innan jag bestämmer mig.

     Var inne på Barnas hus hemsida men det fanns ingen brio där? det står Brio i fältet för produkter men klickar man så får man inte upp nån vagn och enligt Brio så har de ingen återförsäljare i Trondheim. Men det löser sig nog ändå!:)

    Det hade varit jättetrevligt att träffas vi mammor i Trondheim.  Kanske skulle planera in en träff. Har möjlighet där vi bor att ordna en träff en kväll!

    Ja, AEL och jag har BF med bara 5 dagar i mellan så det kan bli riktigt spännnande och se vem av de små som har lust att titta ut först:)

    Nu skall jag vila, är ensam hemma och det känns riktigt underligt. Var evigheter sedan.
    Ville bara skriva att jag va på lade arena før 2 dagar sen och kollade på en brio sitty till dottern såg flera happy vagnar där också så dom har brio! om du får lust att åka och se på en sån iaf. deras hemsida e inge bra....men bara så du vet så finns det! 
    alva 02.11.09
  • Yes ICA

    Tack lolisa86

    Skall kolla in Lade arena! Annars kan Babyproffsen i Östersund skicka vagn till Storlien. Men är priset något jämförligt så är det ju bra att det finns Brio här i byn.

  • Jaz1

    Kom på att Janiem startat en facebook-grupp för svenska föräldrar i Trondheim. Det är inte så mycket aktivitet i den gruppen men det kan ju bli! Gruppen heter : Svenska föräldrar i Trondheim med omnejd

  • Yes ICA

    Jag var på Lade Arena och visst hade de Briovagnar och har haft i 4 år. Men Brios hemsida är inte uppdaterad enligt butikspersonalen. I alla fall så hittade vi en vagn, 2010 modell med 30% rabatt:) Just vad vi önskade, en Happy  duo, mixed, med teleskophandtag och lufthjul och med ett mycket bra pris. Så tack så mycket för tipset:)

    Jaz1 Skall genast kolla upp den gruppen på FB.

  • MrsQ

    En fråga?:  Finns det inte rågkross i Norge???
    Har frågat runt o det verkar inte finns men tänkte att ni kanske vet nåt ...

  • Jaz1
    MrsQ skrev 2010-12-16 08:52:09 följande:
    En fråga?:  Finns det inte rågkross i Norge???
    Har frågat runt o det verkar inte finns men tänkte att ni kanske vet nåt ...
    Är det inte det som heter sammalt grovt rugmel på norsk? Eller är rågkross ännu grövre?

    En annan matfråga så här i juletider. Är det någon som vet om det finns ischokladformar i Norge?
  • bocabo

    Ischoklad formar har jag sett! Det kan antingen finnas vid bakartiklarna eller där engångs tallrikar, servetter osv finns.


    www.familjenlonnqvist,blogspot.com
  • Jaz1
    bocabo skrev 2010-12-16 10:04:45 följande:
    Ischoklad formar har jag sett! Det kan antingen finnas vid bakartiklarna eller där engångs tallrikar, servetter osv finns.
    Så bra! Jag har kikat på flera butiker och det enda som finns är små muffinsformar och de blir för stora. Men då vet jag att det finns och letar vidare!
Svar på tråden Norgetråden del 4