• Sofistikerad

    CSN lån!

    Hej på er! Jag har en fråga ang CSN lån!
    Jag har precis börjat studera, har ansökt om studiebidrag o de e godkänt o väntas bara på att betalas ut.
    Ida la jag in en ny ansökan om lån, gjorde de med e-legitimation och nu på kvällen va jag inne o kollade o se ser ut som det redan är godkänt, men så fort kan de väl inte gå? På utbetalningar står det längre inte bara bidraget utan hela summan med lån oxå, men de måste väl betyda att det är godkänt. eller?
    Nån som vet?? Har inte fått något bekräftelesebrev till mailen eller så, men som sagt hela lånesumman per månad står med.. Jag e sååå otålig o vill veta Nu Nu Nu! :p

    Förresten har jag betalningsanmärkningar hos kronofogden, som INTE är betalda, men dom har inget med CSN att göra, så jag ska väl få ta lån ändå, eller? Hittade ingen info om de på deras sida..

    Hoppas nån har svar åt mig :) Puss!

  • Svar på tråden CSN lån!
  • Smurfan83

    Du skall kunna finna ditt beslut på csn's hemsida när du är inloggad.
    Har du nyss börjat studera så går det rätt fort med ansökningen då de inte behöver titta på tidigare studieresultat.
    glöm inte att gå in och lämna studieförsäkran bara.

  • Sofistikerad

    -men de står bara att dom tagit beslut men de står inte vad beslutet är.. Men pengarna står på "mina utbetalningar" så de känns ju som att de e godkänt, hoppas jag iaf!

  • Jojjo841212

    kronofogden spelar ingen roll vid csn lån... :)även om du ligger hos kf, så kan du ta lån fr csn för att studera

Svar på tråden CSN lån!