• Kaxmaja

    Melodifestivalen 2010

    Fram med fjäderboorna, på med paljetthattarna, nu kör vi.
    Tävlingen vi bara älskar. ALLT ska stötas och blötas i denna tråd.

    För att underlätta har jag gjort iordningen en Melodifestivalblogg där det står vem som tävlar var och när. Kommer även uppdatera med vilka som går vidare och om det är återkommande frågor här i tråden vi till sist tröttnat att svara på så läggs även sånt in i bloggen {#lang_emotions_wink}

    Trådförsök nr 2 {#lang_emotions_kiss}
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-06 18:28

    Melodifestivalbloggen
    www.familjeliv.se/Bloggar-10-32/b121077.html
  • Svar på tråden Melodifestivalen 2010
  • korfu08

    Tycker Anna var bäst, hon är egen och är sig själv och hennes låt är bra och inte så tillgjord, skönt att inte tjatiga Salem Al Fakir.

    Jag tycker det är skönt att nån som är sig själv och sticker ut vinner. Heja Anna

  • stockrosen

    Darin var bra även genom rutan tycker jag!
    Och så älskar jag Jöbacks låt - fattar inte varför jag verkar vara ensam om det .

    Hörde Fakirs låt på radio idag och jag har svårt för den men jag tror att den skulle kunna gå hem i den stora festivalen.

    Å andra sidan så kom väl Islands låt på andra plats förra året (eller?) och den var lugn, enkel och fin. Precis som Annas. Det är lite Ein bishen frieden....(kan ej tyska) över den...om någon minns den överhuvudtaget. Den vann i alla fall för så där 100 år sedan

  • Finesse
    Pyff skrev 2010-03-14 18:25:31 följande:
    Åååå jag är så besviken Det var ju så nära att Erik tog hem det................ Det kommer gå käpp-rätt åt pipan i Oslo, men det verkar ju inte folk bry sig om Jag önskar de gjorde om reglerna, tycker att typ bara de som är på plats i Globen eller nåt borde få rösta!
    Återigen.. det hade inte spelat nån roll om tittarna röstat ännu mer på Eric.. han hade ändå inte vunnit. Ska ni klaga på nånting.. klaga på svenska juryn som gav Anna 3 12:or..
    Ebba 071228
  • Väntan på en liten
    Finesse skrev 2010-03-14 22:48:11 följande:
    Återigen.. det hade inte spelat nån roll om tittarna röstat ännu mer på Eric.. han hade ändå inte vunnit. Ska ni klaga på nånting.. klaga på svenska juryn som gav Anna 3 12:or..
    + 132 poäng till anna av telefonrösterna.
    Längtar...
  • Singelpappa77

    Jag tycker det är knäppt att media fokuserar så mycket på vad andra europeér kommer tycka om låten vi röstar fram som vinnare. Det kvittar väl, nästan i alla fall. Den egentliga poängen är väl att det ska vara en musikfest för oss i Sverige, att vi ska lyssna på och rösta på låtar som _vi_ tycker om och inte låtar vi tror engelsmän eller fransmän skulle gilla. Det som gör det ännu lustigare är att artister och skivbolag resonerar ungefär på det sättet också; det är ju karriären i Sverige som blir hjälpt av att lyckas i melodifestivalen. Det _är_ inte en språngbräda till en internationell karriär, däremot kan en populär artist som Anna säkert se fram emot en utsåld sommarturné.

    Jag tyckte det var jättekul att Anna vann förresten, en pigg & glad tjej som fick se alla sina drömmar slå in

    Annars är det här årets upplaga av melodifestivalen den som jag engagerat mig i minst på mååånga år. Jag glömde bort tre av de fyra deltävlingarna och såg dom först i efterhand på nätet. Det var 9-10 år sen jag sist var singel den här perioden, och utan nån i soffan bredvid har det inte känts så lockande att hänga med i tävlingen.


    Välkommen hem till mig på middag och massage
  • Finesse
    Väntan på en liten skrev 2010-03-14 23:02:22 följande:
    + 132 poäng till anna av telefonrösterna.
    ja.. men hade 30 000 mindre röstat på henne och istället på eric hade hon vunnit ändå.. alltså hon hade vunnit även om hon bara fått 110 poäng av svenska folket..
    Ebba 071228
  • Miss Guild

    Gillade inte Anna i idol. Nu föll jag direkt för henne. Älskar ju cher och hennes röst låter som Cher's. Man vet direkt att det är hon som sjunger, det är ett plus att hon inte har dussinröst. Gillar låten med, inte för mycket trist ballad utan en bra uppbyggd ballad. Låter inte tjatig heller med upprepningar...så heja Anna, jag tror hon utmärker sig med sin naturlighet och ungdom.


  • beabus87

    Utlandsjuryn ÄLSKADE ju Salem. Han fick högsta poäng av många av dem. Vi gjorde ett stort misstag som inte skickade Salem! Jä-vla sverige! :P

  • Kaxmaja
    beabus87 skrev 2010-03-15 08:20:22 följande:
    Utlandsjuryn ÄLSKADE ju Salem. Han fick högsta poäng av många av dem. Vi gjorde ett stort misstag som inte skickade Salem! Jä-vla sverige! :P
    Fast om man ska hårddra det hela så är det ingen utlandsjury som ska rösta sen utan folket så vem vet jury och folket röstar ju oftast inte helt lika
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Kokomo
    beabus87 skrev 2010-03-15 08:20:22 följande:
    Utlandsjuryn ÄLSKADE ju Salem. Han fick högsta poäng av många av dem. Vi gjorde ett stort misstag som inte skickade Salem! Jä-vla sverige! :P
    Fast jag tyckte det var rätt spridda skurar från utlandsjuryn och när dom hade röstat så hade ju top-5 väldigt jämna poäng? :)
  • Novemberstjärnan
    beabus87 skrev 2010-03-15 08:20:22 följande:
    Utlandsjuryn ÄLSKADE ju Salem. Han fick högsta poäng av många av dem. Vi gjorde ett stort misstag som inte skickade Salem! Jä-vla sverige! :P
    Det var Darin, Ola och Salem som fick två tolvor var. Om jag inte minns fel?
  • Pyff
    Novemberstjärnan skrev 2010-03-15 17:20:53 följande:
    Det var Darin, Ola och Salem som fick två tolvor var. Om jag inte minns fel?
    Ja det stämmer, det var som sagt väldigt spridda skurar.den enda som fick poäng av ALLA internationella jurygrupper var Erik!
    Pyff på er!
  • Hedi
    Singelpappa77 skrev 2010-03-14 23:07:11 följande:
    Jag tycker det är knäppt att media fokuserar så mycket på vad andra europeér kommer tycka om låten vi röstar fram som vinnare. Det kvittar väl, nästan i alla fall. Den egentliga poängen är väl att det ska vara en musikfest för oss i Sverige, att vi ska lyssna på och rösta på låtar som _vi_ tycker om och inte låtar vi tror engelsmän eller fransmän skulle gilla. Det som gör det ännu lustigare är att artister och skivbolag resonerar ungefär på det sättet också; det är ju karriären i Sverige som blir hjälpt av att lyckas i melodifestivalen. Det _är_ inte en språngbräda till en internationell karriär, däremot kan en populär artist som Anna säkert se fram emot en utsåld sommarturné. Jag tyckte det var jättekul att Anna vann förresten, en pigg & glad tjej som fick se alla sina drömmar slå in Annars är det här årets upplaga av melodifestivalen den som jag engagerat mig i minst på mååånga år. Jag glömde bort tre av de fyra deltävlingarna och såg dom först i efterhand på nätet. Det var 9-10 år sen jag sist var singel den här perioden, och utan nån i soffan bredvid har det inte känts så lockande att hänga med i tävlingen.
    Förlat men jag kan inte lata bli. Är det primära att framhäva din asikt eller är det en kontaktannons ...
  • Pyff

    Har fastnat för Azerbaijans låt i ESC!
    ">


    Såna här pampiga ballader gillar jag massor! Jag hejjade ju på Azerbaijan förra året oxå lustigt nog


    Pyff på er!
Svar på tråden Melodifestivalen 2010