• Combat­Lover
    Äldre 10 Feb 21:08
    58578 visningar
    25 svar
    25
    58578

    Tips om bra serier

    Hej.


    Kan jag få förslag på någon bra TV-serie.
    Har precis avslutat Jericho, sett Mad men som är suveränt och längtar till att säsong 3 av Dexter kommer ut på DVD. 
    Har ni några andra tips på bra serier?
  • Svar på tråden Tips om bra serier
  • vackra­starfl­ow
    Äldre 10 Feb 21:14
    #1

    True Blood
    Weeds om man gillar komedi

  • Combat­Lover
    Äldre 10 Feb 21:16
    #2

    JAg har köpt True Blood på DVD, bara sett första avsnittet men jag vet inte, jag har inte fastnat men jag ska ge det fler chanser. 


    Varför är True Blood bra enligt dig? Vilken är tjusningen?
  • vackra­starfl­ow
    Äldre 10 Feb 21:20
    #3

    Jag gillar tempot i serien, och den svarta komedin. Svårt att beskriva. Det är som att försöka beskriva hur ett äpple smakar (som ett äpple, eller hur?? )

  • Combat­Lover
    Äldre 10 Feb 21:23
    #4

    Haha, ok, det är inte för Skarsgårds skull alltså

  • vackra­starfl­ow
    Äldre 10 Feb 21:35
    #5

    Tvärtom så riskerade han mitt bortfall men jag gillar Anna Paquin och han som spelar huvudrollen tillräckligt för att vilja stanna kvar. jag har tyvärr inte sett alla avsnitt, eftersom jag alltid glömmer bort SVT, så jag ska själv skaffa dvd:n

  • Combat­Lover
    Äldre 10 Feb 21:37
    #6

    Du kan få min

  • Äldre 10 Feb 21:39
    #7

    aaah dexter är så sjukt bra!
    desperate housewifes
    buffy (enligt mig ett vampyr-fan haha)
    nip/tuck
    how i met your mother


  • greenf­ish
    Äldre 10 Feb 21:50
    #8

    Jag följer:

    Lost
    Heroes
    Supernatural
    Bones
    True Blood
    How I Met Your Mother

    Tänkte även börja följa How To Make It In America, enbart för att en av skådespelarna som ska vara med i den är riktigt het...

    Lost kanske inte är någon idé, det är ett jävla jobb om man ska se den från början... och annars förstår man inte hälften (om man nu gör det ens annars). Heroes kan säkert gå att orka se från början och i Supernatural är de två första säsongerna bäst. Jag är sjuukt trött på den femte säsongen, det känns som att härvan de målat in sig i inte riktigt går att lösa på något snyggt och tillfredställande sätt.

    Bones är perfekt för en "bennörd" och "bakterienörd" som mig. Gillar även Bones härliga inställning till livet.

    True Blood kan man faktiskt se som svensk, även om Skarsgård låter som en stockholmare på crack när han spelar medeltida viking. I övrigt är personbeskrivningarna och framför allt samhällsbeskrivningen det som gör att den skiljer sig positivt från liknande serier.

    Och HIMYM är bara så rolig =)

  • vackra­starfl­ow
    Äldre 10 Feb 21:51
    #9
    CombatLover skrev 2010-02-10 21:37:24 följande:
    Du kan få min
    tack
  • Äldre 10 Feb 21:51
    #10

    Queer as folk *men BARA UK versionen, inget annat!*
    Jekyll *så bra skådespeleri!*

Svar på tråden Tips om bra serier