• CombatLover

    Tips om bra serier

    Hej.


    Kan jag få förslag på någon bra TV-serie.
    Har precis avslutat Jericho, sett Mad men som är suveränt och längtar till att säsong 3 av Dexter kommer ut på DVD. 
    Har ni några andra tips på bra serier?
  • Svar på tråden Tips om bra serier
  • Squirrel Nutkin
    Mia & Klara Band of Brothers Krigets Vindar Krig & Hågkomst (fortsättningen på Krigets Vindar)
    Life's a journey, not a destination
  • greenfish

    Kan påpeka att jag följde Desperate Houswives innan, men den tröttnar man rätt snabbt på. Även om de spolade fram några år så känns det som att tiden och handlingen står still. handlingen blir bara mer och mer förutsägbar, så se hellre en samhällsskildring som Big Love istället.

  • CombatLover
    Squirrel Nutkin skrev 2010-02-10 21:52:20 följande:
    Mia & Klara Band of Brothers Krigets Vindar Krig & Hågkomst (fortsättningen på Krigets Vindar)
    Åh, Band of brothers är helt fantastiskt bra, Har boxen, kikar på den då och då, så bra gjord tycker jag, Har den ibland i min undervisning när vi pratar om andra världskriget

    Har börjat titta på Lost, somnade till första avsnittet men har nu sett avsnitt 2-5 också och det var bra. Så det blir nog kvällsunmderhållningen en stund framöver.

    Tack för tipsen, gärna fler!
  • Annika 78
    Marsch skrev 2010-02-11 21:05:34 följande:
    Sons of Anarchy 
    Håller med om den och lägger till Friday Night Lights.
  • 2Pac

    jag kan 3 bra serier, som är sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukt bra! som ni kommer att fastna i totalt!!

    1. prison break
    2. lost
    3. oz  (fängelse serie)

  • atypisk typfel

    Vi har själva svårt för att hitta någon bra TV-serie. Lost är den enda TV-serie som vi ser på här hemma. Mad Men är vi båda nyfikna på men inte kommit oss för att köpa. Många TV-serier verkar främst vara gjorda för en yngre publik, eller så är handlingen krystad och omogen. Det är inget för oss.

  • BonusPapi

    How i Met your mother är den absolut bästa tv-serien inom komedi som någonsin gjorts.
    Har ni inte sett den så rekommenderas den varmt.

    Min favoritkaraktär: Barney, har även skrivit 2 böcker som jag köpte nyligen.
    The Playbook & The Bro Code.
    Helt underbara!

    Guide: How I met your mother 

  • Clotilda
    The Walking Dead är ju en väldigt underhållande serie om man gillar zombies. =) Andra säsongen kommer i år.
  • Göteborgstjej

    Ingen har nämnt Breaking Bad - det bästa jag och min man sett på evigheter! Ganska skruvad story om en misslyckad kemist som istället för att göra superkarriär blir kemilärare och får reda på att han har cancer. Hans fru är gravid och han har en handikappad son. JObbigt läge, för han vill ju inte lämna frun utan pengar efter han gått bort... Han måste utnyttja sina kemikunskaper för att se till att familjen får det drägligt... Sanslöst spännande/komiskt - tja serien har det mesta! SE!!!

  • Marlean

    Lost in Austen
    Jekyll
    Jane Eyre (miniserien)
    Phantom of the opera (miniserien)
    Queer as folk UK (mycket viktigt att det är UK versionen!!!)

Svar på tråden Tips om bra serier