• tteess­ssaa
    Äldre 11 Feb 15:39
    19370 visningar
    52 svar
    52
    19370

    Ovanliga namn, ett kul tips till föräldrar

    Miwa är ett namn som bara 7 flickor heter i Sverige och det betyder Beautiful harmony, det är ett japanskt namn.
    En annan stavning på Miva kan se ut så här och 4 flickor i sverige med den stavningen.

    Scarlett 64 flickor i Sverige betyder scharlakansröd på engelska.
    En annan stavning är Scarlet 32 flickor i sverige.

    Irmeli betyder den lilla starka 1852 flickor med namnet i Sverige.

    Naomi är ett kvinnonamn som har hebreiskt ursprung och betyder ungefär, den sköna, den ljuvliga, mitt behag eller den angenäma. Naomi är även ett japanskt kvinnonamn.
    Flickor med namnet i Sverige 629 och 1 pojke.

    Noomi är ett flicknamn som förekommer i gamla testamentet i Bibeln, se Rut. 1:2, där Noomi är hustru till Elimelek.
    Noomi betyder "min sköna", "min ljuvlighet" eller "fröjd, glädje och lycka".
    859 flickor i Sverige med namnet.

    Almar kan vara en maskulin nybildning till Alma. kan också komma från ett forntyskt ord med betydekse "ädel" och "berömd".
    122 pojkar med namnet i sverige.

    Villum 7 pojkar i sverige med namnet och 1 flicka med namnet.

    Judith betyder judinna , men även stridskvinna 1925 flickor med namnet i sverige.

    Elsvig 186 flickor med namnet i sverige och 1 pojke med namnet.

    Levi är ett hebreiskt namn som används mycket i den judiska befolkningen men nu även i Engelskspråkiga länder, det betyder "fäst vid", "samman-bunden med" eller "tillgiven". Levi var den tredje sonen av Jacob och Leah och förfadern till en av de tolv israelitiska stammarna.
    Jesu lärjunge Matteus hette från början Levi, han var tulltjänsteman innan han började följa Jesus.
    910 pojkar med namnet i Sverige och 1 flicka med namnet.

    Levis 40 pojkar med namnet i Sverige.

    Känner du till ovanliga namn så skriv dom i denna tråd.

    Hoppas detta kan vara en namnhjälp till blivande föräldrar.
  • Svar på tråden Ovanliga namn, ett kul tips till föräldrar
  • Lindse­y Egot NO1
    Äldre 19 Jun 20:05
    #41

    Thotis90

    Game Of Throne må de vara

  • Äldre 19 Jun 20:10
    #42
    Lindsey Egot NO1 skrev 2013-06-19 20:05:36 följande:
    Thotis90

    Game Of Throne må de vara
    Visst är det Game of thrones  
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Äldre 19 Jun 21:26
    #43

    Demelza tycker jag om, fick det från den 5e Harry Potter boken och fastnade för det direkt och det har suttit fast i x antal år nu. Dock är inte sambon så pepp på det om vi nu får en dotter. Andra tjejnamn jag gillar är Penny, Indra och Luna. Killnamn är svårt!

  • Lindse­y Egot NO1
    Äldre 19 Jun 21:30
    #44

    Lucretzia flicknamn
    Cesare pojknamn

  • Äldre 22 Jun 10:03
    #45

    Vilka fina namn ni tipsar om

  • Äldre 22 Jun 10:18
    #46

    Lillpojken här heter Nikolaj och storasyster heter Filippa.
    Ett mer ovanligt och ett vanligt namn

    Om vi får en till är vi inne på namnen Louisa eller jasmin till en tjej och Fernando till en pojken :)

  • Sofie mamma till 2 prinsa­r
    Äldre 22 Jun 20:50
    #47

    Våra pojkar heter Loke och Grimm. Loke var inte så vanligt -06 när han föddes och Grimm var ganska ovanligt -09. Nu börjar vi bli lite sugna på en tredje och då blir det fornnordiskt även då.

  • Äldre 23 Jun 22:43
    #48

    Vår lillkille heter Elver, 31 st i Sverige som heter det! Nu väntar vi tvåan och pojknamn är såå svårt!!! (Vet inte vad det är för kön men flicknamn har vi en hel drös!)

  • Äldre 23 Jun 22:49
    #49

    Vill bara tillägga att vår kommuns avlopp/vattenavdelning heter Miva (typ miljö och vatten hopslaget) : p Kanske inte helt lyckat förnamn om man bor här!

  • Äldre 25 Jun 07:28
    #50

    Juliane är ett till inte så vanligt namn


    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
  • Äldre 26 Jun 20:25
    #51

    Min dotter heter Neila, inte allt för vanligt vad jag vet, tycker det är jätte sött :)

  • Äldre 29 Jun 13:51
    #52

    Spencer och Daymon är inte så vanliga killnamn.

Svar på tråden Ovanliga namn, ett kul tips till föräldrar