• lyckli­gmamma
    Äldre 14 Feb 21:09
    8078 visningar
    70 svar
    70
    8078

    Vad kostade ditt körkort?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad kostade ditt körkort?
  • Äldre 15 Feb 10:17
    #51

    Vilken omgång? Totalt har jag nog lagt ner äver 30.000 fast under 3 olika perioder. Denna gången tror jag att jag kom undan med kanske 15.000 (körde privat + dubbellektioner)


    ★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova Sarah Mathilda 5/3 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • Fawlty Towers
    Äldre 15 Feb 10:19
    #52
    SötFlöt skrev 2010-02-15 10:17:33 följande:
    Vilken omgång? Totalt har jag nog lagt ner äver 30.000 fast under 3 olika perioder. Denna gången tror jag att jag kom undan med kanske 15.000 (körde privat + dubbellektioner)
    Oj, fick du det nu då?
  • Äldre 15 Feb 10:25
    #53

    0 kr för mig. (6 år sen)
    Mina föräldrar betalade allt så jag vet inte vad det gick på.

    Men jag övningskörde med pappa, fick de obligatoriska böckerna samt Bonniers trafik-cd. Klarade teori och uppkörning på första gången. Har aldrig tagit någon trafikskolelektion.


    ?*¨*?.¸¸❤ 10 maj ❤¸¸.?*¨*?
  • Tecken
    Äldre 15 Feb 10:35
    #54

    Ca 20.000kr, för ca 3 år sedan.

  • Äldre 15 Feb 10:35
    #55

    Oj, minns faktiskt inte... Runt 7-8' skulle jag tro. Det var ju några år sedan nu... :) Körde upp februari -90!
    Körde nästan bara på bilskola. Blev nog en 30 lektioner iaf. Mamma vågade inte och pappa hade inte tid att övningsköra med mig. Fast på den tiden kostade lektionerna inte speceillt mycket


    ~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Äldre 15 Feb 10:40
    #56

    Runt 5.000:-. Körde mycket hemma med mina föräldrar så jag behövde inte så många lektioner.


    ♥Niclas 061103 ♥Linus 091110
  • Mrs Noname
    Äldre 15 Feb 10:47
    #57

    Har tagit BE och CE.

    Kostade totalt 3000:-

    Då tog jag dock mitt B kort privat/på körskola och mina lstbilskort tog jag på fordonsprogrammet.

    Detta var för 8-10 år sedan..

  • LillaP­inglan
    Äldre 15 Feb 11:27
    #58

    ca 4000:- tog 4 körlektioner. Gjorde övrigt, teori och körning hemma.Tog ca 3-4 månader, och då tog jag det väldigt lugnt, körde extremt lite men har man talang så har man ;) hehe

  • Äldre 15 Feb 11:59
    #59

    1000:- kanske tillstånd och nån lektion (för en jädra massa år sen)
    har även c-kort (gratis)

    Är lite skeptiskt till att man ska ha lapp alls om man lagt ut 30lax på lektioner, då kanske det inte är meningen liksom...

  • Äldre 15 Feb 12:04
    #60

    Ca 3000, kanske.
    En teoribok, halkbana, skrivning och uppkörning.

  • Äldre 15 Feb 12:10
    #61
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-02-15 11:59:30 följande:
    1000:- kanske tillstånd och nån lektion (för en jädra massa år sen) har även c-kort (gratis) Är lite skeptiskt till att man ska ha lapp alls om man lagt ut 30lax på lektioner, då kanske det inte är meningen liksom...
    Ahahahaha, ni är för roliga ni som tycker att man inte ska ha körkort om man inte är naturbegåvning!! Jag har glidit igenom hela min skoltid med toppbetyg utan att anstränga mig särskilt mycket, skulle jag då säga "fattar inte varför man går gymmasiet om man måste plugga hemma för att klara proven" mohahahaha.....

    Däremot var jag definitivt bil-dyslektiker, tyckte det var jättesvårt, och det "knöt" sig liksom varje gång jag satte mig bakom ratten. Teorin var hur enkel som helst, men det praktiska med att köra var svårt.

    Nu kör jag helt ok, är oändligt mycket lättare att köra bra när det inte sitter nån bredvid som ska bedöma hela tiden.

    Hur kul är livet om man får allting gratis? Att klara uppkörningen var en otrolig utmaning för mig och jag var salig när jag lyckades. Tänk att ni missunnar mig den glädjen....
  • logg81
    Äldre 15 Feb 12:14
    #62

    Jag själv betalade 180 kr

    Men totalt gick det väl på 4-5000 kr kanske. Övningskörde privat i 3,5 år innan jag fick arslet ur vagnen och då körde jag upp som privatist.
    Tog 2 enkellektioner och en dubbel körlektion på körskolan för att få in stilen...


    Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Äldre 15 Feb 13:50
    #63

    jag fick mitt i julklapp. 1992

  • fru ms
    Äldre 15 Feb 14:28
    #64

    Runt 8000:- för 10år sedan. Tog en intensivkurs på två veckor och hade klarat uppkörningen tre veckor senare :)

  • glasbu­bblan
    Äldre 15 Feb 15:36
    #65

    Femsiffrigt. Fast jag fick det i present så jag behövde inte betala själv. Tur det, för annars hade jag nog aldrig tagit körkort... Jag fick det mer eller mindre slängt på mig...

  • lyckli­gmamma
    Äldre 15 Feb 18:23
    #66

    Oki. de flesta jag pratat med har det kostat 14-25000 för. Min pappa tog 10 lektioner, min mamma övningskörde hemma en gång, automatväxlad bil, körde in i en buske. Hon har inte körkort. Jag tänkte ta i sommar. Men jag tror jag ialalfall ska satsa på 20 lektioner. Övninskörde en hel del hemma innan, men har inte kört på 6 år nu. Innan hade jag inga problem med att köra, körde motorväg o parkerade. men nu ha rjag blivit mer rädd. Det är kanske svårare att ta körkort ju äldre man blir. Nu finns det
    nog 10 lektioner, teoripaket plus halka för 6999 kr. är det dyrt? Min kompsi körkort kostade 14000

  • lyckli­gmamma
    Äldre 15 Feb 18:26
    #67

    Vad kostar det med synundersökning och hälsoundersökning stod att man skulle kollad et. Trycka körkort. Något annat. uppkörning?

  • LyNxQ
    Äldre 15 Feb 18:30
    #68

    Hmm.. ja, det var ju över 10 år sedan nu, så jag kommer inte riktigt ihåg.. Men det var nog runt 11 000:- tror jag.

    Övningskörde privat och på körskolan. Då kostade 40 min 300kr har jag för mej. Tyckte att jag körde ganska bra, men det blev ändå så att man tog några lektioner extra för att vara mer säker.. så till slut blev det en del

    Klarade teorin (alla rätt ) och uppkörningen på första försöket

    Nu för tiden betalar visst skolan en del av körkorten för eleverna här (men jag var två-tre år för gammal)

  • Tecken
    Äldre 16 Feb 00:07
    #69
    lyckligmamma skrev 2010-02-15 18:26:11 följande:
    Vad kostar det med synundersökning och hälsoundersökning stod att man skulle kollad et. Trycka körkort. Något annat. uppkörning?
    "Körkorts-tryckningen" kostade 220kr, om jag inte minns fel, men det är ju tre år sedan. Teorirpovet kostade då 180kr, förarprov ca 700kr (plus lån av bil från trafikskolan = 1100kr, men då ingick en lektion innan också). Synundersökning kan ingå i en del paket, fråga trafikskolan! Ska du övningsköra privat, så måste du och alla dina handledare gå en handledarutbildning, kostar ca 400kr/person.

    Tycker 6999kr låter som ett OK pris, men det beror ju lite på hur långa körlektionerna är.
  • Äldre 16 Feb 16:01
    #70

    _inser att jag i dagarna haft mitt körkort i 20 år!_
    Jösses!


    ~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Vad kostade ditt körkort?