• Äldre 19 Feb 22:59
    35191 visningar
    21 svar
    21
    35191

    Vart ska vi åka i Mars för att få sol???

    Hjälp oss!
    Vi vill åka utomlands med vår 7 månaders son, men vi är inte särskillt beresta, och har funderingar på att åka nu i mars.. Vi vill åka nånstans där man kan bada och sola och där det är rätt lugnt för vår son..  Gran Canaria är ju varmt och så.. men finns något annat ställe som ni kan rekomendera också??

    Hur funkar det med mat på planet och i landet man kommer till när vår son bara äter puréer, gröt och välling???

    Hur gör man med pass för honom?

    Tacksam för hjälp :)

  • Svar på tråden Vart ska vi åka i Mars för att få sol???
  • Äldre 20 Feb 07:37
    #1

    Lite tips från en som jobbar på resebyrå men är mammaledig
    Om du söker en charter inom Europa så skulle jag rekomendera Egypten, varmt i luften och vattnet. Kanarieöarna kan vara en chansning, kan vara kallt och blåsigt. Visst de kan ha varma fina dagar med 20-25 gr men det blir inte så varmt i havet Mars.

    Om du vill lite längre bort så kanske Thailand. Lite osäker på när regnsäsongen är men jag tror den börjar i mars/april men då kan du åka till Östra Thailand som har bättre väder.

    Man får lov att ta med sig barnmat och välling i tetra pak på planet men det skall vara förslutet. Om du reser med reguljärflyg kan man även beställa infantplats, baby meal och baby bassinets (baby korg). Säg bara till när du bokar resan.


    Stolt mamma till Mario & Nico. Carpe diem.
  • Äldre 20 Feb 07:58
    #2

    Egypten ligger inte i Europa.Det ligger i norra Afrika.

  • Mandar­in
    Äldre 20 Feb 08:26
    #3

    Maroko Agadir  rekmenderar där finns en Stor meknad som  har allt typ ICA Maxi  osäker på stavning men Majdjan utalas det iallfall. 

  • Äldre 20 Feb 08:54
    #4
    garib skrev 2010-02-20 07:58:04 följande:
    Egypten ligger inte i Europa.Det ligger i norra Afrika.
    Stämmer men en hel del charter op brukar räkna det som en kort destination då delar av landet gränsar till Medelhavet.

    http://www.fritidsresor.se/resa/egypten/almaza-bay/?season=sommar-2010
    Stolt mamma till Mario. Carpe diem.
  • Äldre 20 Feb 12:17
    #5
    Maria C S 75 skrev 2010-02-20 07:37:06 följande:
    Lite tips från en som jobbar på resebyrå men är mammaledig Om du söker en charter inom Europa så skulle jag rekomendera Egypten, varmt i luften och vattnet. Kanarieöarna kan vara en chansning, kan vara kallt och blåsigt. Visst de kan ha varma fina dagar med 20-25 gr men det blir inte så varmt i havet Mars. Om du vill lite längre bort så kanske Thailand. Lite osäker på när regnsäsongen är men jag tror den börjar i mars/april men då kan du åka till Östra Thailand som har bättre väder. Man får lov att ta med sig barnmat och välling i tetra pak på planet men det skall vara förslutet. Om du reser med reguljärflyg kan man även beställa infantplats, baby meal och baby bassinets (baby korg). Säg bara till när du bokar resan.
    Ja min sambo är faktiskt lite inne på Egypten, men jag har själv varit i Tunisien, där jag och min kompis blev förföljda av unga killar som bodde där, inge vidare trevligt! Sedan har jag hört att folk går runt med vapen och sånt på gator och torg i Egypten, stämmer detta tro?
    Är Egypten bebisvänligt? Hur beställer man infantplats, baby meal och baby bassinets när man bokar på internet?? Och vad menar du med reguljärflyg? (Är som ett blåbär i denna djungel jag).. :D

    Tack!
  • Äldre 20 Feb 13:17
    #6

    Hej igen! Att de går runt med vapen på turist områderna har jag aldrig hört. Det där med att de följer efter unga blonda svenska tjejer. Ja går man ut på marknader i Turkiet, Tunisien, Bulgarien eller Egypten så får man nog räkna med det. Egypten är nog "snällast" i alla fall.

    Reguljärt är när man bokar endast flygbiljett till en destination med ett flygbolag dvs till charter, man bestämmer själv avresedag och reslängd. Med charter (typ Ving, Fritidsresor, Apollo, Solresor) köper man ett parket flyg och hotell.

    Finns gott om familjevänliga resemål och hotell. Länken i ovan inlägg är till ett Blue Village Hotell i Egypten.

    Infantplats, baby meal och baby bassinets finns på reguljärflyg vet ej om charter arrangörerna har det men fråga när du bokar/eller har bokat på nätet.

    Ta med välling och mat hemmifrån om du kan. Vällingen kanske smakar annorlunda där nere än vad din lilla är van vid. Kan vara mycket sötare utomlands. Barnmaten som vi har hemma i Sverige brukar vara bättre, mindre saltad och mindre sötad. Men det finns säkert mat där nere oxå.


    Stolt mamma till Mario & Nico. Carpe diem.
  • Äldre 20 Feb 13:31
    #7

    jag rekommenderar inte att åka till egypten med en 7 månaders bebis för i mars är det runt 30-35 grader skulle jag tro och det är väldigt varmt för en bebis.

    vi var där i november och då var det 27 grader och det blåste mycket. i mars blåser det inte utan hela tiden sol.

    jag skulle åka till spanien istället om jag vore er.

  • Äldre 20 Feb 13:40
    #8

    Det brukar inte vara sa varmt i Egypten i mars,varmen kommer i slutet av april.

  • Äldre 20 Feb 13:42
    #9
    garib skrev 2010-02-20 13:40:07 följande:
    Det brukar inte vara sa varmt i Egypten i mars,varmen kommer i slutet av april.
    när vi var där i november så var det ca. 27-28 grader och då var det deras vinter. det borde vara ca.35 grader i mars för vårt hotell är stängd i april och hela sommaren pga. det är för varmt. dom sa det brukar vara 40-45 grader på sommaren.
  • Äldre 20 Feb 13:45
    #10

    och alla barn ska ha pass. åker ni till egypten så krävs visum också för alla.

    man får inte ta med mer än 100 ml välling på flyget och barnmat får man inte ta med. det fick inte vi göra. vi åkte med fritidsresor och vi fick burkmat på flyget.

Svar på tråden Vart ska vi åka i Mars för att få sol???