• Äldre 20 Feb 01:23
    14823 visningar
    40 svar
    40
    14823

    11 punkter till lyckat förhållande

    Tror att många både kvinnor och män måste lära sig vissa simpla jädra saker.

    1 : Hur tusingen kan det vara så svårt att "PRATA" med den människan man förhoppningsvis vill spendera sitt liv med? eller ja det e ju sinnes svårt ibland men endå, endligt teorin så är det ju det den absolut simplaste lösningen på alla problem i ett förhållande. Ändå görs det inte.

    2: LYSSNA PÅ Varandra! Och dalta inte bort den enas känslor som denne försöker förklara. Och jobba på(nej inte tama försök, utan JOBBA PÅ!) det som sägs, så svårt är det inte...

    3: Drabbel , japp jag anser det vara drabbel att hushålls syslor kontra sex ska finnas med i bilden. Det är något skadat i att säga damsuger han o diskar han så blir jag kåt. Man skall väl ändå förhoppningsvis bli kåt på det ursprungliga man blev kåt på när man träffade varandra, är verkligen relationer så hopplösa att det bryts ner till, "damsuger han" och diskar han" så blir jag lättare kåt... Dock så funkar det ju i realiteten nästan så. Men det kan jag inte förstå varför i hela världen man kan låta lite ensamma damtussar och disk gå före en kärleks akt så nära som sex(här innefattas allt som rör sex inte mannen för penis i vagina, sen kommer nån stor fågel blahablaha)

    4 Ha för guds skull "ett" intresse som inte innefattar familjen. Detta gäller båda. Man måste bort ibland. Göra något som man älskar för att behålla sin personlighet. Tror även här att många glömmer bort sig själva när man får barn. Barn e fantastiskt, men de är faktiskt inte allt.

    5 Håll er rena och fräsha, japp det går när man har barn, en snabb dusch går alltid, om så innan ungarna vaknat eller med ungarna, man bör hålla sig ren och fin för sin partner, vem tusan gillar en slusk (sinnes lätt att vara en slusk :) (typ 15 min varje dag att vara hyfsat fräsch)

    6 NÖF (torsk på tallin) Närhet - Ömhet - Fritid. Ett diagram över dagen skall innehålla denna tårtbit. jag tror alvarligt 8/10 av alla förhållanden skulle fungera bra med detta(helt ovetenskaplig forskning av mig)

    7 Har nog läst det här på fl men jag tror på att ett fungerande sexliv är 20 % av relationen ett dåligt 80% (eller närmare 10/90) kan vara värt att tänka på och toklätt att genomföra.

    8 Stress, tjat, och hot leder inte till ett bra sexliv, passitivitet, väntan, ologiska krav, och ovilja att förändra leder inte heller till något sexliv. Många verkar oxå tycka att hintar till sex eller närhet blir stressande även om de kommer med 1 dags mellanrum eller 2.2334 år. Hitta grundfel enligt punkt 1 "prata"

    9 Försök se saker logiskt. Inte så svårt, kan man tänka. Efter ett par år ihop så kan en odiskad disk vara som en ren otrohetsaffär och 3 dagar utan sex att man aldrig har sex. Man lever bara en gång,men hur kan sånt här förstöra en familj? (att observera 5.3 månader disk samt 6.344 månader utan sex kan med lätthet förstöra kärnfamiljer med logisk anledning)

    10 Onani är på inget sätt ett fungerande substitut för sex. Bra korttids lösning, horriblet,förbittrande, oförstående skamsenhet som långtidslösning.

    11 Va snälla mot varandra. Tänk till innan man brusar upp sig. Räkna till 10 eller nått. Och lägg er aldrig arga.

    ---------------------------------------------
    Håller ni med?

    Håller ni inte med?

    Håller ni delvis med?
    ---------------------------------------------

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 07:58
    Får lägga till en punkt 3.1 Naturligtvis så bör hushålls arbetet delas upp, men även här bör det väl ske med sunt förnuft, tex heltidsarbetande partner kan inte rimligen förväntas att ta lika stor del vid hushållning även fast kanske hemmavarande partner b städar mest och ser det som pest och pina. Jobbar 2 heltid bör ingen ligga på latsidan utan kom på sätt som funkar bäst. Vare sig det är nått schema man följer eller du tar det och så tar jag detta etc

  • Svar på tråden 11 punkter till lyckat förhållande
  • Äldre 20 Feb 08:29
    #21
    Anonym skrev 2010-02-20 08:14:23 följande:
    o sen ska du knulla mig hårt mot den där väggen, kapisch ! :) Oooooohhh den meningen ska jag ta med mig till min partner hahahahaha SEN kan vi städa
    Jobbigt att städa med viss rådnad i underliv, eller ,,,, nä : )kulla först , mer glädje till städning :)
  • Anonym
    Äldre 20 Feb 08:32
    #22
    pappe jonthe skrev 2010-02-20 08:29:43 följande:
    Jobbigt att städa med viss rådnad i underliv, eller ,,,, nä : )kulla först , mer glädje till städning :)
    Ok, sen städar HAN medan jag ligger i soffan och blir uppkåtad igen av att se honom dammsuga
  • Äldre 20 Feb 08:48
    #23
    Anonym skrev 2010-02-20 08:32:06 följande:
    Ok, sen städar HAN medan jag ligger i soffan och blir uppkåtad igen av att se honom dammsuga
    hehe det lär nog funka ja :) fast då får du ju ligga naken i soffan, detta kommer dock antagligen påverka kvaliteen av damsugningen. men vafan det kan man ta för hur alvarligt kan det vara när man bara har damsugit hyffsat men tillfredställt sin dama med kvalitee :)
  • Anonym
    Äldre 20 Feb 09:33
    #24

    Vi gör nog allt det där,och vi är nykära-EFTER 8 ÅR ihop.
    2 barn har vi.
    Jag måste säga att vi pratar mycket,skrattar mycket,myser,har sex.
    Just nu är vi inne i en period där vi känner oss nyförälskade (händer 1-3 gånger per år) så hela februari har vi skickat många sms,haft mycket överaskningar och legat nakna i soffan i timmar för att det känns så fantastiskt.

    Jag älskar min man.Vi har haft 2 hemska kriser,men vi har klarat det.

  • Äldre 20 Feb 10:18
    #25
    Anonym skrev 2010-02-20 09:33:07 följande:
    Vi gör nog allt det där,och vi är nykära-EFTER 8 ÅR ihop. 2 barn har vi. Jag måste säga att vi pratar mycket,skrattar mycket,myser,har sex. Just nu är vi inne i en period där vi känner oss nyförälskade (händer 1-3 gånger per år) så hela februari har vi skickat många sms,haft mycket överaskningar och legat nakna i soffan i timmar för att det känns så fantastiskt. Jag älskar min man.Vi har haft 2 hemska kriser,men vi har klarat det.
    vad härligt :) nu har ju bara jag o sambon 3 år med en 2 årig dotter tillsammans, men det är ju så och det blir ju bättre , det där med att man blir nykär då och då nån eller några gånger perr år är ju bara härligt och lite utav en nödvändighet tror jga :) det visar ju bara på att man har en glöd för varandra :) lycka till med fortsatta livet
  • Anonym (Förlå­t!)
    Äldre 20 Feb 10:32
    #26

    Tror att "någon" behöver gå en kurs i svenska! {#lang_emotions_wink}

  • Luule
    Äldre 20 Feb 10:42
    #27

    Jag tycker det var bra, vill lägga till:

    12. Ha roligt med varandra! Skratta!

    De andra håller jag med om!

  • Äldre 20 Feb 12:10
    #28
    Anonym (Förlåt!) skrev 2010-02-20 10:32:24 följande:
    Tror att "någon" behöver gå en kurs i svenska!
    nja någon sitter insnöad med en liten glad galen 2:åring som dessutom har spilt jordgubbssaft över hela tangenbordet. Jag får be om urskt för de stav fel etc som jag får ur mig, tror folk kan greppa vad jag skriver om ändå, besservisser anonym där ;) 
  • Anonym
    Äldre 20 Feb 13:03
    #29

    En punkt till....Klip navelsträngen!

  • Sanna0­0
    Äldre 20 Feb 13:40
    #30

    Navelsträngen klipps ju när man föds ha ha ha ha ha.
    Den var bra!!!

  • Äldre 20 Feb 14:52
    #31

    Jag skulle korta ner det till
    RESPEKT
    OMTANKE
    eeh. Nä, det räcker nog så. Och att hålla fokus på VI snarare än på JAG.

  • IdaVas­terflo
    Äldre 20 Feb 15:49
    #32
    pappe jonthe skrev 2010-02-20 01:23:47 följande:
    Tror att många både kvinnor och män måste lära sig vissa simpla jädra saker. 1 : Hur tusingen kan det vara så svårt att "PRATA" med den människan man förhoppningsvis vill spendera sitt liv med? eller ja det e ju sinnes svårt ibland men endå, endligt teorin så är det ju det den absolut simplaste lösningen på alla problem i ett förhållande. Ändå görs det inte. 2: LYSSNA PÅ Varandra! Och dalta inte bort den enas känslor som denne försöker förklara. Och jobba på(nej inte tama försök, utan JOBBA PÅ!) det som sägs, så svårt är det inte... 3: Drabbel , japp jag anser det vara drabbel att hushålls syslor kontra sex ska finnas med i bilden. Det är något skadat i att säga damsuger han o diskar han så blir jag kåt. Man skall väl ändå förhoppningsvis bli kåt på det ursprungliga man blev kåt på när man träffade varandra, är verkligen relationer så hopplösa att det bryts ner till, "damsuger han" och diskar han" så blir jag lättare kåt... Dock så funkar det ju i realiteten nästan så. Men det kan jag inte förstå varför i hela världen man kan låta lite ensamma damtussar och disk gå före en kärleks akt så nära som sex(här innefattas allt som rör sex inte mannen för penis i vagina, sen kommer nån stor fågel blahablaha) 4 Ha för guds skull "ett" intresse som inte innefattar familjen. Detta gäller båda. Man måste bort ibland. Göra något som man älskar för att behålla sin personlighet. Tror även här att många glömmer bort sig själva när man får barn. Barn e fantastiskt, men de är faktiskt inte allt. 5 Håll er rena och fräsha, japp det går när man har barn, en snabb dusch går alltid, om så innan ungarna vaknat eller med ungarna, man bör hålla sig ren och fin för sin partner, vem tusan gillar en slusk (sinnes lätt att vara en slusk :) (typ 15 min varje dag att vara hyfsat fräsch) 6 NÖF (torsk på tallin) Närhet - Ömhet - Fritid. Ett diagram över dagen skall innehålla denna tårtbit. jag tror alvarligt 8/10 av alla förhållanden skulle fungera bra med detta(helt ovetenskaplig forskning av mig) 7 Har nog läst det här på fl men jag tror på att ett fungerande sexliv är 20 % av relationen ett dåligt 80% (eller närmare 10/90) kan vara värt att tänka på och toklätt att genomföra. 8 Stress, tjat, och hot leder inte till ett bra sexliv, passitivitet, väntan, ologiska krav, och ovilja att förändra leder inte heller till något sexliv. Många verkar oxå tycka att hintar till sex eller närhet blir stressande även om de kommer med 1 dags mellanrum eller 2.2334 år. Hitta grundfel enligt punkt 1 "prata" 9 Försök se saker logiskt. Inte så svårt, kan man tänka. Efter ett par år ihop så kan en odiskad disk vara som en ren otrohetsaffär och 3 dagar utan sex att man aldrig har sex. Man lever bara en gång,men hur kan sånt här förstöra en familj? (att observera 5.3 månader disk samt 6.344 månader utan sex kan med lätthet förstöra kärnfamiljer med logisk anledning) 10 Onani är på inget sätt ett fungerande substitut för sex. Bra korttids lösning, horriblet,förbittrande, oförstående skamsenhet som långtidslösning. 11 Va snälla mot varandra. Tänk till innan man brusar upp sig. Räkna till 10 eller nått. Och lägg er aldrig arga. --------------------------------------------- Håller ni med? Håller ni inte med? Håller ni delvis med? --------------------------------------------- TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 07:58 Får lägga till en punkt 3.1 Naturligtvis så bör hushålls arbetet delas upp, men även här bör det väl ske med sunt förnuft, tex heltidsarbetande partner kan inte rimligen förväntas att ta lika stor del vid hushållning även fast kanske hemmavarande partner b städar mest och ser det som pest och pina. Jobbar 2 heltid bör ingen ligga på latsidan utan kom på sätt som funkar bäst. Vare sig det är nått schema man följer eller du tar det och så tar jag detta etc
    Härligt! Skönt att det finns fler som fattar hur det ska vara! =) 
  • Anonym
    Äldre 20 Feb 16:20
    #33

    frågar man äldre par vad nyckeln till ett långt förhållande är så svarar männen att man ska lära sig hålla tyst och bara hålla med sitt frunntimmer, då blir allt bra jag tror lite på det där

  • maggsa­n
    Äldre 20 Feb 19:48
    #34
    pappe jonthe skrev 2010-02-20 08:08:31 följande:
    ehm ett bra förslag är väl att "säga det till honom" ! !! !! män (kvinnor) kan omöjligen bara fatta vad som försigår i respektives huvuden. Förövrigt så är det nog rätt vanligt att man kanske vill trycka up ens kvinna mot väggen i nån sorts våldtäkts aktig manöver, många kvinnor som bara skulle älska detta, fast kruxet med detta är ju att " ni kan sätta dit oss för våldtäkt" om det inte händer helt enligt er på passande plats,tid etc som vi aldrig rimligen kan gissa oss till. Han kanske jobbar hårt och blir trött, en grej som kan funka är att du skriver ett brev till honom. Töntigt men effektivt, lättare att förstå ord på papper än babbel som det säkert lätt blir i många relationer. Eller så har gubben din bara tröttnat på dig helt. Låter som om att du vill att han ska stå för det mesta du tänker på, och så fungerar det inte. Vill du ha ändring får du se till att det blir så. Vill du ha barnvakt, fixa barnvakt med orden du jag fixar barnvakt så vi kan reda upp ett par saker, supa lite o sen ska du knulla mig hårt mot den där väggen, kapisch ! :) 
    OK, låt mig får förklara några saker med mig och min man..
    VI PRATAR jättemycket hemma, det blir en ändring på två dagar sedan faller allting tillbaka igen.

    Han har fått ett jättemail om hur jag vill bli tagen och jag har svårt att tro att det inte fick igång honom. Han har fått mail om hur jag känner och jag vill även att han ska berätta hur han vill ha det men ICKE ett svar... jag har en monolog med mig själv.

    Vill jag ha en ändring så ska jag fixa den.. fine.. men om jag gång på gång säger och påminner mannen om att jag vill ha barnvakt så att han och jag kan hitta på något så händer NADA!! så jag tror ju mest att han har tröttnat på mig.. eftersom jag måste "tjata".

    Nja supa lite tror jag inte.. gillar inte tanken att man alltid måste dricka för att det ska bli ett bra snack eller att sexet ska sätta fart.. Måste man det så tycker jag det är jävligt illa.

    Sätta dit honom för våldtäkt om jag vill att han ska trycka upp mig mot väggen?? hmm då är man bra funtad som kvinna om man gör det. Jag vill ju helt enkelt att han ska sätta på mig för att han vill, inte för jag ber om det.

    Jobbar hårt?? hmm nä i så fall med att ta hand om barnen med datorn i knät och bli irriterad när de stör honom? Dammsuga, tvätta och resterande hushållssysslor händer inte mycket på hans front....

    MEN visst.. jag ska kämpa heeela jävla tiden.. bara för att få känna att jag inte duger till ett skit hemma.
    Be my enemy - and you will die
  • Äldre 20 Feb 21:23
    #35

    @Maggsan: Du kanske kan hitta lite tips - och om inte åtminstone stöd - i den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-308/m50256256.html

  • Mamsis
    Äldre 20 Feb 22:56
    #36
    Sanna00 skrev 2010-02-20 13:40:52 följande:
    Navelsträngen klipps ju när man föds ha ha ha ha ha. Den var bra!!!
    Den FYSISKA navelsträngen klipps då ja, men förvånansvärt många (oftast män) har en psykisk navelsträng kvar till sin mamma vilket ofta gör deras kvinnor vansinniga.
  • Mamsis
    Äldre 20 Feb 22:58
    #37

    Maggsan.. DU har ett ansvar för att må bra. Gör du inte det med honom och han inte vill ändra sig får du ändra dig själv.. Antingen genom att lämna honom och skapa dig ett lyckligare liv utan honom eller acceptera att så här är det och bita i det sura äpplet och knoga på.

  • maggsa­n
    Äldre 20 Feb 23:05
    #38
    Mamsis skrev 2010-02-20 22:58:18 följande:
    Maggsan.. DU har ett ansvar för att må bra. Gör du inte det med honom och han inte vill ändra sig får du ändra dig själv.. Antingen genom att lämna honom och skapa dig ett lyckligare liv utan honom eller acceptera att så här är det och bita i det sura äpplet och knoga på.
    Jag vet att det är jag som måste bestämma mig, det var inget nytt. Jag kanske vill någonstans att vi ska hitta varandra igen. Men som du skriver.. jag kanske ska skita i han istället.. o hitta någon som vill trycka upp mig mot väggen
    SCSI skrev 2010-02-20 21:23:53 följande:
    @Maggsan: Du kanske kan hitta lite tips - och om inte åtminstone stöd - i den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-308/m50256256.html
    Tack, ska kika där..

    å varför får man ljus text när man citerar?
    Be my enemy - and you will die
  • Äldre 20 Feb 23:05
    #39
  • Mamsis
    Äldre 20 Feb 23:21
    #40


    Maggsan; Ja, om inte annat kanske han får ett uppvaknande och inser att han måste välja, bättra sig eller förlora sin familj.
     Varför har jag fet stil??
Svar på tråden 11 punkter till lyckat förhållande