• Äldre 20 Feb 01:23
    14826 visningar
    40 svar
    40
    14826

    11 punkter till lyckat förhållande

    Tror att många både kvinnor och män måste lära sig vissa simpla jädra saker.

    1 : Hur tusingen kan det vara så svårt att "PRATA" med den människan man förhoppningsvis vill spendera sitt liv med? eller ja det e ju sinnes svårt ibland men endå, endligt teorin så är det ju det den absolut simplaste lösningen på alla problem i ett förhållande. Ändå görs det inte.

    2: LYSSNA PÅ Varandra! Och dalta inte bort den enas känslor som denne försöker förklara. Och jobba på(nej inte tama försök, utan JOBBA PÅ!) det som sägs, så svårt är det inte...

    3: Drabbel , japp jag anser det vara drabbel att hushålls syslor kontra sex ska finnas med i bilden. Det är något skadat i att säga damsuger han o diskar han så blir jag kåt. Man skall väl ändå förhoppningsvis bli kåt på det ursprungliga man blev kåt på när man träffade varandra, är verkligen relationer så hopplösa att det bryts ner till, "damsuger han" och diskar han" så blir jag lättare kåt... Dock så funkar det ju i realiteten nästan så. Men det kan jag inte förstå varför i hela världen man kan låta lite ensamma damtussar och disk gå före en kärleks akt så nära som sex(här innefattas allt som rör sex inte mannen för penis i vagina, sen kommer nån stor fågel blahablaha)

    4 Ha för guds skull "ett" intresse som inte innefattar familjen. Detta gäller båda. Man måste bort ibland. Göra något som man älskar för att behålla sin personlighet. Tror även här att många glömmer bort sig själva när man får barn. Barn e fantastiskt, men de är faktiskt inte allt.

    5 Håll er rena och fräsha, japp det går när man har barn, en snabb dusch går alltid, om så innan ungarna vaknat eller med ungarna, man bör hålla sig ren och fin för sin partner, vem tusan gillar en slusk (sinnes lätt att vara en slusk :) (typ 15 min varje dag att vara hyfsat fräsch)

    6 NÖF (torsk på tallin) Närhet - Ömhet - Fritid. Ett diagram över dagen skall innehålla denna tårtbit. jag tror alvarligt 8/10 av alla förhållanden skulle fungera bra med detta(helt ovetenskaplig forskning av mig)

    7 Har nog läst det här på fl men jag tror på att ett fungerande sexliv är 20 % av relationen ett dåligt 80% (eller närmare 10/90) kan vara värt att tänka på och toklätt att genomföra.

    8 Stress, tjat, och hot leder inte till ett bra sexliv, passitivitet, väntan, ologiska krav, och ovilja att förändra leder inte heller till något sexliv. Många verkar oxå tycka att hintar till sex eller närhet blir stressande även om de kommer med 1 dags mellanrum eller 2.2334 år. Hitta grundfel enligt punkt 1 "prata"

    9 Försök se saker logiskt. Inte så svårt, kan man tänka. Efter ett par år ihop så kan en odiskad disk vara som en ren otrohetsaffär och 3 dagar utan sex att man aldrig har sex. Man lever bara en gång,men hur kan sånt här förstöra en familj? (att observera 5.3 månader disk samt 6.344 månader utan sex kan med lätthet förstöra kärnfamiljer med logisk anledning)

    10 Onani är på inget sätt ett fungerande substitut för sex. Bra korttids lösning, horriblet,förbittrande, oförstående skamsenhet som långtidslösning.

    11 Va snälla mot varandra. Tänk till innan man brusar upp sig. Räkna till 10 eller nått. Och lägg er aldrig arga.

    ---------------------------------------------
    Håller ni med?

    Håller ni inte med?

    Håller ni delvis med?
    ---------------------------------------------

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 07:58
    Får lägga till en punkt 3.1 Naturligtvis så bör hushålls arbetet delas upp, men även här bör det väl ske med sunt förnuft, tex heltidsarbetande partner kan inte rimligen förväntas att ta lika stor del vid hushållning även fast kanske hemmavarande partner b städar mest och ser det som pest och pina. Jobbar 2 heltid bör ingen ligga på latsidan utan kom på sätt som funkar bäst. Vare sig det är nått schema man följer eller du tar det och så tar jag detta etc

  • Svar på tråden 11 punkter till lyckat förhållande
  • Anonym (blomm­an)
    Äldre 20 Feb 01:31
    #1

    jag håller helt med dig...
    önskar att min älskade man förstod detta.

    fråga
    är du kille eller tjej? nyfiken bara

  • Äldre 20 Feb 01:45
    #2

    Håller delvis med. Det mesta med vissa varianter.

    MEN punkt ett o två hänger ihop! Man kan vara superbra på att prata men om den andre inte fattar hjälper det inte. Likaså kan man man uttrycka hur mycke som helst utan att ett ord yttras om den andre inte förstår.

    KOMMUNIKATION (som jag tror du är ute eter) är att sändare och mottagare (pratare och lyssnare) verkligen förstår varandra. Detta oavsett kommunikationssätt, prat, kroppsspråk, handlingar osv. 

  • Anonym
    Äldre 20 Feb 02:04
    #3

    vi följer detta:


    prata om allt, stick inte huvudet i sanden!
    rör varandra, inte bara i sängen vid sex
    somna ALDRIG osams!!!!!!!
    bra punkter du gjort upp!
  • Jimmyh
    Äldre 20 Feb 03:46
    #4

    håller med om mycket men den punkten jag tycker är viktigast. alla är viktiga men den viktigaste är att inte lägga sig arga. tycker jag iaf :)


  • maggsa­n
    Äldre 20 Feb 03:59
    #5

    Jo jag håller med FAST INTE punkt nummer tre.. har lite svårt att se varför jag skulle blir inte lättare kåt på min man bara för att han dammsuger?! Det är en självklarthet att han dammsuger.

    Har Ni några förslag på hur man kan säga till mannen att trycka upp mig mot väggen för att få mig att gå igång?? Behöver jag alltid gå fram till honom och greppa juvelerna för att något ska hända?

    Även om man gör punkt 1 om och om igen så faller det tillbaka på punkt noll nämligen nada man går som två jävla zomibes och väntar på att någon ska banka en hårt i skallen.

    Jag vill gärna ha lite barnvakt till och från så jag kan JOBBA på vårt förhållande. Jag vill verkligen det, men när partner bara ligger i soffan och somnar innan klockan ens är nio.. hmm mycket att jobba på..

    Jag vill så mycket men det händer så lite...

    UUUUJJJ nu lät hon bitter...


    Be my enemy - and you will die
  • Anonym
    Äldre 20 Feb 04:09
    #6

    TS, du har aldrig haft ett långt förhållande va? Man "ska" bli kåt på det man blev kåt på från början... hahahaha det går inte annat än skratta.

    "Problemet" med långa förhållanden är att man ändrar på sig, man går igenom faser där man inte orkar, inte vill, osv. Jag har lyckan att tillsammans med min man ha skapat ett bra förhållande, men det är inte jättegulligt hela tiden. Ibland orkar vi inte prata med varandra. Jag önskar mer sex än vad han gör, dvs jag onanerar regelbundet, och det har hittills inte skapat några problem - tvärtom, jag är glad och snäll istället för tjurig. Det händer att vi går och lägger oss förbannade, oftast beror våra dispyter på att vi båda är jättetrötta och när vi sovit brukar problemet ha smält ner till nästan ingenting.

    Man kan inte göra regler som ska fungera för alla relationer. Det gäller bara att se till att man hittar sätt att vara på som passar för just de två som är med i relationen. Sen får man barn och då ändras alla spelregler...

  • Äldre 20 Feb 04:34
    #7

    "Sen får man barn och då ändras alla spelregler..."

    Hööö... Nej det gör dom inte. Iaf inte om man vill fortsätta tillsammans.

  • Äldre 20 Feb 04:37
    #8
    maggsan skrev 2010-02-20 03:59:18 följande:
    Jo jag håller med FAST INTE punkt nummer tre.. har lite svårt att se varför jag skulle blir inte lättare kåt på min man bara för att han dammsuger?! Det är en självklarthet att han dammsuger. Har Ni några förslag på hur man kan säga till mannen att trycka upp mig mot väggen för att få mig att gå igång?? Behöver jag alltid gå fram till honom och greppa juvelerna för att något ska hända? Även om man gör punkt 1 om och om igen så faller det tillbaka på punkt noll nämligen nada man går som två jävla zomibes och väntar på att någon ska banka en hårt i skallen. Jag vill gärna ha lite barnvakt till och från så jag kan JOBBA på vårt förhållande. Jag vill verkligen det, men när partner bara ligger i soffan och somnar innan klockan ens är nio.. hmm mycket att jobba på.. Jag vill så mycket men det händer så lite...UUUUJJJ nu lät hon bitter...
    Det blir ju lite svårt när du lägger hela ansvaret för att det ska "hända nåt" på honom.
  • maggsa­n
    Äldre 20 Feb 04:44
    #9
    thetruth skrev 2010-02-20 04:37:34 följande:
    Det blir ju lite svårt när du lägger hela ansvaret för att det ska "hända nåt" på honom.
    A just det för det ju det jag gör...
    Be my enemy - and you will die
  • Anonym
    Äldre 20 Feb 04:49
    #10
    maggsan skrev 2010-02-20 04:44:51 följande:
    A just det för det ju det jag gör...
    Men läs ditt inlägg igen. Vad var det jag inte förstog? Jag tycker du lägger det på honom.
Svar på tråden 11 punkter till lyckat förhållande