• vindil

    Hur många heter som ditt barn* i förnamn?

    *ditt barn = har du flera barn så välj antingen den äldsta, eller den som är född inom de senaste 5 åren. Har du flera barn så välj själv vilken du väljer att föra in till statistiken.
    Frågan gäller alltså hur många som heter ditt barns tilltalsnamn i förnamn!
    Och dem med samma kön som ditt barn har!

    Ex: Ditt barn heter Maria Gunilla Svensson, Maria tilltalsnamn.
    Du söker på Maria på http://www.scb.se/Pages/NameSearch.aspx?id=259432
    Förnamn


    Det finns 445404 kvinnor som har förnamnet Maria. Av dessa har 82026 namnet Maria som tilltalsnamn. Det finns 579 män som har förnamnet Maria. Av dessa har 10 namnet Maria som tilltalsnamn.
    Då svarar du alltså summan som passar in på 445404 st.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många heter som ditt barn* i förnamn?
  • Neko

    Jag valde bara 1, men det är egentligen noll andra eftersom han är den enda av sitt kön som heter så. Det finns en del av det andra könet som heter så dock =)

  • Neko

    Förnamn


    Det finns 185 kvinnor som har förnamnet Kira. Av dessa har 143 namnet Kira som tilltalsnamn. Det finns 1 man som har förnamnet Kira. Av dessa har 1 namnet Kira som tilltalsnamn.
  • enny signatur

    jag valde 2-4 efterosm jag gissar att ts menar så. det finns en till med samma tilltalsnamn som min dotter. Mellannamnen: hon är den enda på det ena respektive 954 personer har det andra

  • sangria

    Min heter Alva, vilket tydligen är det populäraste namnet i området där jag bor. Två på dagiset och fyra på gården =) 12000 i sverige för att nämna några ex.

    och vi som trodde att vi var lite gammaldags....{#lang_emotions_laughing}

  • Stinky
    76 657 st har samma namn som min son, varav två är kvinnor.
Svar på tråden Hur många heter som ditt barn* i förnamn?