• Äldre 22 Feb 13:51
    7288 visningar
    8 svar
    8
    7288

    Goda torskrecept

    Hello

    Har du ett bra torskrecept att dela med dig av? Gärna enkelt och naturligtvis supergott =)

    Tack på förhand


    (¯`°?.¸ ღ♥ stolt mamma till Ines♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Goda torskrecept
  • Äldre 23 Feb 21:36
    #1

    Bred ett lager med pesto på torsken och in i ugnen.


    //Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Äldre 23 Feb 22:31
    #2

    Den här enkla torskrätten växte jag upp med, och lagar den ibland till min familj

    Ett torskblock
    tomater
    dill
    salt och peppar
    smör

    Lägg torskblocket i en stekpanna med smör salta och peppara. strö över massor av hackad dill, samt lägg på skivade tomater ( går att byta ut mot krossade tomater). Lägg på lock och låt stå ca 20-30 min.
    Servera med pressad potatis och grönsaker

  • Äldre 24 Feb 12:16
    #3

    Torskfilé i lagom bitar, krydda med citronpeppar och bred på tapenade, häll valfri grädde runt omkring. In i ugnen ca 20-25 minuter på 200grader. Ris till

  • Lincon
    Äldre 24 Feb 12:25
    #4

    Vi ska käka torsk ikväll, tänkte banka ihop

    *ca 500g torskfilé
    *5-2,5dl havrebas/sojagrädde
    *en näve färsk persilja eller dill
    *en skvätt tomaturé
    *en liten gul finhackad lök
    *1 dm purjo
    *1 förvälld skivad morot
    *1 tomat i skivor
    *salt och nymalen peppar
    *ev lite smör/olja

    Förväll moroten, vispa ihop havrebas, hackad gul lök, tomatpuré, persilja (eller dill), smaka av med salt och nymalen peppar. Smörj ev. en ugnssäker form eller häll lite av havrebasen i bottnen. Varva fisk (salta och peppra gärna lite) med morotsskivor och purjo. Häll över havrebasen och toppa med tomatskivor.

    In i ugnen på 175 C ung 20-25 minuter. Servera med koka grönsaker och ris eller potatis.

    Jag som äter LCHF petar bara bort morötterna!

  • Äldre 15 Mar 08:52
    #7
    Jätte gott!
    Ingredienser 4 port 600 g fiskfilé, t ex sej
    4 msk orökt eller lättrökt kaviar
    1 gul lök
    2 dl lätt crème fraiche


    Sätt ugnen på 225 grader. Dela fisken i portionsbitar. Lägg dem i en ugnssäker form. Skala och finhacka löken. Blanda försiktigt kaviar och lök med crème fraiche. Bred blandningen över fisken. Stek i mitten av ugnen 20-25 min. Servera med kokta grönsaker och potatis.
  • Toddes mamma
    Äldre 15 Mar 08:54
    #8

    Blanda creme fraiché med hummerfond, häll över torsken, in i ugnen o när den är klar..Släng över lite räkor eller rom.. Super-gott!!!!

Svar på tråden Goda torskrecept