• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • Lampstället
    Ankankamon skrev 2012-11-19 20:44:15 följande:
    Nej tack, vill du citera något får du ta in hela delen här. Jag tänker inte leta efter det.
    Du vågar inte :)
  • Ankankamon
    Lampstället skrev 2012-11-19 20:45:42 följande:
    Du vågar inte :)
    Jag orkar inte, för jag har sett att du gillar att referera. Tänker inte börja jaga referenser så du får ha roligt och fortsätta klistra in dem. Du vet säkert vad det där syftar till, då kan du summera istället. Eller vågar du inte?
  • Lampstället
    Ankankamon skrev 2012-11-19 20:47:39 följande:
    Jag orkar inte, för jag har sett att du gillar att referera. Tänker inte börja jaga referenser så du får ha roligt och fortsätta klistra in dem. Du vet säkert vad det där syftar till, då kan du summera istället. Eller vågar du inte?
    Jag sa väl att du var rädd för att veta sanningen, även om den är uppmuntrande.

    Psalm 37:9-11
    "9 Ty de som gör det onda skall utrotas, men de som hoppas på JHVH skall ta jorden i besittning. 10 Bara en liten tid till, och den ondskefulle är inte mer; du skall se dig om efter hans plats, och han är inte där. 11 Men de ödmjuka skall ta jorden i besittning och få njuta av stor frid.
    29 De rättfärdiga skall ta jorden i besittning, de skall bo för evigt på den. "

    Sätt därför helt och fullt din förtröstan till JHVH, eftersom hans osvikliga löfte är: ”Det är de rättfärdiga som kommer att besitta jorden, och de kommer att bo för evigt på den.” — Psalm 37:29.


  • Ankankamon
    Lampstället skrev 2012-11-19 22:17:08 följande:
    Jag sa väl att du var rädd för att veta sanningen, även om den är uppmuntrande.

    Psalm 37:9-11
    "9 Ty de som gör det onda skall utrotas, men de som hoppas på JHVH skall ta jorden i besittning. 10 Bara en liten tid till, och den ondskefulle är inte mer; du skall se dig om efter hans plats, och han är inte där. 11 Men de ödmjuka skall ta jorden i besittning och få njuta av stor frid.
    29 De rättfärdiga skall ta jorden i besittning, de skall bo för evigt på den. "

    Sätt därför helt och fullt din förtröstan till JHVH, eftersom hans osvikliga löfte är: ”Det är de rättfärdiga som kommer att besitta jorden, och de kommer att bo för evigt på den.” — Psalm 37:29.


    Din sanning är en bok skriven av människor och omskriven av människor och med kapitel tillagda, borttagna och förstörda av människor. Det är en bok vars trovärdighet bygger på att det som står i boken är sant, vilket är ett cirkelresonemang.

    Bibeln säger emot sig själv, säger väldigt dumma saker, och folk som du tror att det bara är att plocka vissa bitar och upprepa de tillräckligt många ggr så man kan glömma allt annat.

    Det är en bok där huvudpersonen (gud) mördar, ljuger och torterar människor. Väljer du att leva efter sånt strunt tycker jag synd om dig.
  • Toboas
    Lampstället skrev 2012-11-19 20:39:48 följande:
    Tänka kan du visst inte.
    Jo, jag förkastar hela din lära för att den är ologisk, motsägelsefull och din gud beskrivs som både elak och avundsjuk i texten. Jag kan tänka, därför tror jag inte.
    Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • Lampstället
    Ankankamon skrev 2012-11-19 22:26:30 följande:
    Din sanning är en bok skriven av människor och omskriven av människor och med kapitel tillagda, borttagna och förstörda av människor. Det är en bok vars trovärdighet bygger på att det som står i boken är sant, vilket är ett cirkelresonemang.

    Bibeln säger emot sig själv, säger väldigt dumma saker, och folk som du tror att det bara är att plocka vissa bitar och upprepa de tillräckligt många ggr så man kan glömma allt annat.

    Det är en bok där huvudpersonen (gud) mördar, ljuger och torterar människor. Väljer du att leva efter sånt strunt tycker jag synd om dig.
    Ok, se du den så, vad har du att erbjuda?
  • Lampstället
    Toboas skrev 2012-11-19 22:29:55 följande:
    Jo, jag förkastar hela din lära för att den är ologisk, motsägelsefull och din gud beskrivs som både elak och avundsjuk i texten. Jag kan tänka, därför tror jag inte.
    Gör du det och ta det du kan få nu.
  • Ankankamon
    Lampstället skrev 2012-11-19 22:58:23 följande:
    Ok, se du den så, vad har du att erbjuda?
    Jag försöker inte starta en religion så inte så mycket? Bara chansen att leva ditt liv utifrån din egen moraliska kod, dina egna tankar, och utan att ha en sadistisk gud tittandes över axeln.
  • Lampstället
    Ankankamon skrev 2012-11-19 23:04:19 följande:
    Jag försöker inte starta en religion så inte så mycket? Bara chansen att leva ditt liv utifrån din egen moraliska kod, dina egna tankar, och utan att ha en sadistisk gud tittandes över axeln.
    Vad är det du vill göra som du tror inte jag kan.

    Jag älskar livet och lever det fullt ut varje dag, det hindrar inte att jag väljer att tacka ja till de Skaparen erbjuder.
  • Ankankamon
    Lampstället skrev 2012-11-19 23:07:28 följande:
    Vad är det du vill göra som du tror inte jag kan.

    Jag älskar livet och lever det fullt ut varje dag, det hindrar inte att jag väljer att tacka ja till de Skaparen erbjuder.
    Det går inte att leva efter Bibeln om du inte plockar och väljer bort bitar. Hur motiverar du det?
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3