• Kriste­nTjej8­4
    Äldre 24 Feb 11:08
    247931 visningar
    5940 svar
    +1
    5940
    247931

    Jesus Mirakel Tråd 3

    Den gamla blev stängd, så jag öppnade en ny:) vilket bättre sätt att öppna


    den än att vidarebefordra ett Sid Roth avsnitt med fantastiska berättelser
    om hur Jesus helat o befriat människor.
  • Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • Äldre 13 Oct 22:12
    KristenTjej84 skrev 2014-10-13 21:34:43 följande:

    sidroth.org/television/tv-archives/kynan-bridges-1

    Veckans Sid Roth avsnitt om sjukdomar och deras kopplingar till onda andar, och hur man kan bli fri ifrån dem i namnet Jesus.
    Varsågoda!


    Varför botar inte Sid Roth ebola. nej därför attt han inte kan.

    Varför bota överhuvudtaget när de får det bättre i himlen ?
  • dirpow­er
    Äldre 18 Oct 00:12

    Vad säger Jesus om uteblivna mirakler?

    Luk 9:40-41

    Jag bad dina lärjungar att de skulle driva ut anden, men de kunde inte.", Jesus svarade: "Du fördärvade släkte som inte vill tro! Hur länge skall jag vara hos er och stå ut med er? För hit din son!"

    Vad säger Jesus om människor som utför mirakler i hans namn?

    Luk 9:49-50

    Johannes sade: "Mästare, vi såg en man som drev ut onda andar i ditt namn, och vi försökte hindra honom eftersom han inte följde med oss." 50 Jesus sade till Johannes: "Hindra honom inte. Den som inte är emot er, han är för er."

  • dirpow­er
    Äldre 18 Oct 00:21

    Vad säger Jesus till människor som tvivlar på mirakler?

    Mark 9:22-24

    Ofta kastar anden honom än i elden och än i vattnet för att ta livet av honom. Men om du kan, så förbarma dig över oss och hjälp oss!? Jesus sade till honom: ?Om du kan, säger du. Allt förmår den som tror." Genast ropade barnets far: ?Jag tror. Hjälp min otro!?

  • Äldre 18 Oct 14:43
    dirpower skrev 2014-10-18 00:21:19 följande:

    Vad säger Jesus till människor som tvivlar på mirakler?

    Mark 9:22-24

    Ofta kastar anden honom än i elden och än i vattnet för att ta livet av honom. Men om du kan, så förbarma dig över oss och hjälp oss!? Jesus sade till honom: ?Om du kan, säger du. Allt förmår den som tror." Genast ropade barnets far: ?Jag tror. Hjälp min otro!?


    Det visar inte att det händer idag, utan av demoner
  • Äldre 18 Oct 14:47
    Vibban01 skrev 2014-10-12 22:06:44 följande:
    Kan svara på detta:
    (Johannes 17:3) Detta betyder evigt liv: att de lär känna dig, den ende sanne Guden, och den som du har sänt ut, Jesus Kristus.

    Varför helar Jesus bara ett fåtal?

    Upp 21:3-5
    ? 3Och jag hörde en hög röst från tronen säga: ?Se! Guds tält är bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk. Och Gud själv skall vara hos dem. 4 Och han skall torka varje tår från deras ögon, och döden skall inte finnas mer; inte heller skall sorg eller skrik eller smärta finnas mer. Det som en gång var är borta.? 5 Och han som satt på tronen sade: ?Se! Jag gör allting nytt.? Och så säger han: ?Skriv, ty dessa ord är trovärdiga och sanna.?


     


     


    Psalm 37:9-11, 29
    9 Ty de som gör det onda skall utrotas, men de som hoppas på Jehova skall ta jorden i besittning. 10?Bara en liten tid till, och den ondskefulle är inte mer; du skall se dig om efter hans plats, och han är inte där. 11?Men de ödmjuka skall ta jorden i besittning och få njuta av stor frid.
    29 De rättfärdiga s
    Du får anse att den helige anden är en pårso du och inte Guds verksamma kraft.

    Tänk vad anden var kluven år 33.
  • Kriste­nTjej8­4
    Äldre 20 Oct 22:31

    sidroth.org/television/tv-archives/glenda-jackson

    Har aldrig sagt att Sid Roth kan bota Ebola, jag minns inte om han har miraklernas gåva som nådegåva. Men helande mirakler händer hela tiden,bara att alla journalister inte är så ivriga på att skriva om det.
    Men man hör en massa fantastiska vittnesmål om möten med Jesus på Sid Roth avsnitten och därför delar jag med dem.

  • Äldre 21 Oct 12:08
    KristenTjej84 skrev 2014-10-20 22:31:06 följande:

    Men man hör en massa fantastiska vittnesmål om möten med Jesus på Sid Roth avsnitten och därför delar jag med dem.


    Vi kan inte tacka Gud för allt gott och inte skylla satan för allt ont. som händer oss- 

    "Tid och oförutsedd händelse drabbar dem alla" heter det i Predikaren 9:11. Detta innebär att en hel del saker och ting inträffar utan att vi kan göra något åt det.


    Vi är på fel plats vid fel tidpunkt.


     Predikaren 8:9
    ?Allt detta har jag sett när jag inriktade mitt hjärta på varje gärning som har utförts under solen, i en tid då människa har makt över människa till hennes skada.?


     


    Men om vi är försiktiga och förtänksamma i våra handlingar så hindrar detta oss från många olyckor. "Vadhelst en människa sår, detta ska hon också skörda" står det i Galaterna 6:7 vilket bekräftar det förhållandet att våra handlingar ofrånkomligt får konsekvenser, somliga av dem mycket bittra.


    Ja, människa har inte makten att vägleda sina steg (Jer 10:23 Te Bible in baic English)


     


    Jakob 1:14, 15
    ?Nej, var och en prövas genom att dras och lockas av sitt eget begär. 15 När så begäret har blivit havande, föder det synd, och när synden är fullbordad frambringar den död.?


     


    Jakob 5:11
    ?Se! Vi prisar dem lyckliga som har hållit ut. Ni har hört om Jobs uthållighet och har sett dess slutresultat Jehova gav, att Jehova är mycket ömsint och barmhärtig.?


     


    Efesierna 6:11
    ?Ta på er den fullständiga vapenrustningen från Gud, så att ni kan stå fast mot Djävulens listiga anslag.?

  • Äldre 22 Oct 12:57
    KristenTjej84 skrev 2014-10-20 22:31:06 följande:

    Men helande mirakler händer hela tiden,bara att alla journalister inte är så ivriga på att skriva om det.


    Det är för att de flesta journalister (tom de flesta på Aftonbladet) är medvetna om att det inte sker några mirakel och att det inte finns någon riktig religiös healing. Hade detta funkat så hade det använts i sjukhus. Nu sker det lustigt nog bara i vissa svenska frikyrkor, i djupaste Afrika eller bland pengakåta amerikanska pastorer. 

    Men för all del, gör en vetenskaplig studie som bevisar detta så har du att nobellpris att hämta ut. Jag lovar även att äta upp min röda luvtröja jag har på mig idag när det sker. 
  • Äldre 22 Oct 17:25
    Tenshii skrev 2014-10-22 12:57:46 följande:
    Det är för att de flesta journalister (tom de flesta på Aftonbladet) är medvetna om att det inte sker några mirakel och att det inte finns någon riktig religiös healing. Hade detta funkat så hade det använts i sjukhus. Nu sker det lustigt nog bara i vissa svenska frikyrkor, i djupaste Afrika eller bland pengakåta amerikanska pastorer. 

    Men för all del, gör en vetenskaplig studie som bevisar detta så har du att nobellpris att hämta ut. Jag lovar även att äta upp min röda luvtröja jag har på mig idag när det sker. 
    Jag har aldrig sett healing/övernaturliga händelser, tror dock att det finns, men att det är demoner som utför det i förekommande fall.
  • Äldre 22 Oct 19:04
    Vibban01 skrev 2014-10-22 17:25:47 följande:
    Jag har aldrig sett healing/övernaturliga händelser, tror dock att det finns, men att det är demoner som utför det i förekommande fall.
    Så det TS och dirpower håller på med är dyrkan av demoner i dina ögon?
    Behold, i come as a thief.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3