• Kriste­nTjej8­4
    Äldre 24 Feb 11:08
    247129 visningar
    5940 svar
    +1
    5940
    247129

    Jesus Mirakel Tråd 3

    Den gamla blev stängd, så jag öppnade en ny:) vilket bättre sätt att öppna


    den än att vidarebefordra ett Sid Roth avsnitt med fantastiska berättelser
    om hur Jesus helat o befriat människor.
  • Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • Äldre 29 Oct 07:43
    dirpower skrev 2014-10-28 12:47:35 följande:

    Du blandar ihop vad Gud och människor gör. Nu vet jag inte vilka 5 miljoner barn du talar om, det lär ju inte vara om Liberia. I Sverige dödas varje år 35000 till 38000 ofödda barn. Det är inte Guds fel att människor dödar sina egna barn utan det är människorna som gör fel när de våldför sig på barnen. I Sverige finns det barn som växer upp under sjuka förhållanden så tro inte att Sverige inte behöver Gud. Tvärt om så behöver vi Gud massor. Jesus tog straffet för Sverige och Sverige behöver det budskapet. Vill svenskarna inte att Jesus löser ut dem från straffet så får de ta det själva. Jesus var fri från synd och döden kunde inte hålla kvar honom men du är inte fri från synd.

    Jag vet inte hur jag ska formulera mig men Gud är inte begränsad. Det är inte en prioriteringsfråga när resurserna är oändliga. Precis som Peter Ahlman är verksam i Sverige och Todd White är verksam i USA så finns det människor i varje land som handlar i Guds namn. Allt är inte är sökbart på internet. Jag kan inte ens göra pricksäkra sökningar på de språk jag inte hanterar.


    Det är människor som gör prioriteringar. Normalt arbetar man och är aktiv där man bor, i sitt land.


    Över fem miljoner barn dör varje år innan de uppnått fem års ålder. De flesta av dessa i fattiga delar av världen. Många av dessa i stor smärta och med förtvivlade föräldrar som förgäves ber till Gud att rädda deras barn. Många av dessa dör även i sjukdomar som aids, malaria, ebola (just nu), och vanliga infektioner. Det är inte människor som dödar dessa barn. Gud helar inte dessa barn - han helar onda fötter i Sollentuna (enligt dig). 

    Om du och alla troende som finns visar mig alla "mirakel" och helande som inträffar över hela världen, eller om vi åtminstone förutsätter att detta var något ni kunde göra, så har jag inga problem med att visa hur så fantastiskt många fler som inte får ta del av detta. Om det skulle vara som du säger och resurserna är oändliga så är detta inget att hylla, snarare något att fördöma. 

    För övrigt tog Jesus knappast något straff för "Sverige" då "Sverige" är en politisk konstruktion som uppstod ca 1 500 år efter Jesus eventuella existens. 
    Behold, i come as a thief.
  • Äldre 29 Oct 08:02
    dirpower skrev 2014-10-28 17:40:49 följande:
    Varför vore det intressant att titta på misslyckade falska predikanter? (som även visas i klippet i inlägg #5599)

    Det är betydligt intressantare att kolla på äkta vara, youtuba efter Peter Ahlman och Todd White! Eller ännu häftigare. Det går inte att se men vittnesbörden finns, människor som besökt livet efter döden!
    Angelica Zambrano
    Ian McCormack
    Tamara Laroux
    Jag undrar lite varför dina "äkta vara" inte tar "The million dollar challenge" och skänker pengarna till välgörenhet.
    web.randi.org/the-million-dollar-challenge.html

    Det skulle dessutom ge bonusen att de får många fler troende följare. Jag skulle definitivt omvärdera min nuvarande syn på detta.
  • Äldre 29 Oct 08:45

    Jens Garfelt, var det inte han som påstod sig kunna återuppväcka döda?

  • Äldre 29 Oct 09:10

    Här är programmet i sin helhet. Jävla charlataner:

    http://www.tv4play.se/program/kalla-fakta?video_id=3000300

  • Äldre 29 Oct 10:15

    Reaktionerna i Kalla faktas Facebook-grupp är helt underbara. Detta tar butthurt (www.urbandictionary.com/define.php) till en helt ny nivå, precis som väntat. De visar även ignoransen man som religiös måste besitta för att kunna försvara saker som detta. Det känns som att ganska få av de som kritiserar programmet faktiskt har sett det eller i alla fall inte förstått vad kritiken är.

    Ett par exempel på kritik:

    - Men ISIS då? 
    Det finns dåliga saker av olika grad men det betyder inte att man bara kan kritisera den som är värst. 

    - Det är fel att kritisera kyrkan för den gör bra saker. 
    Det finns kyrkor som tillför mycket för många svaga men det gör inte att man kommer undan med vad som helst. Speciellt inte när precis samma saker kan genomföras utan en kyrka. I fall som dessa så är det ju dessutom de som ligger som blir drabbade, tjejen med skolios eller den bipolära killen var bra exempel på det.

    - Min svåger blev minsann botad från X.
    Anekdoter som aldrig backas upp på något sätt. Även en vanlig kommentar som får mig att undra om de verkligen sett programmet eller förstått de förklaringar som getts där. Mannen som blivit botad från cancer fast att han inte hade cancer är ju ett bra exempel här. 

    Fungerar healing som denna så starta ett sjukhus. Pengakåta pastorer på väckelsemöten hjälper inte någon. 

    - Sluta förfölj kristendomen! 
    Det är ingen förföljelse. Kalla fakta lyfter fram ett par personer som utnyttjar svaga, sjuka och fattiga för sin egen vinning. Står och faller kristendomen med Jens Garnfeldt? 

    Jag tycker att det är tråkigt att folk år 2014 fortfarande måste ha en snuttefilt i form av religion med sig för att klara av sin vardag. Man virar in sig i fluffiga lager av bomull som tyvärr även verkar krypa in örat för att inkräkta på hjärnan. 
    Det öppnar direkt för skrupelfria personer som mer än gärna tar tillfället i akt för att sko sig lite på att säga vad folk vill höra. 
    Religionen har i sin grund gjort att folk inte klarar av att se igenom och kritisera detta. När det inte funkar är det dig som felet ligger i, inte i religionens påstående. Ser du fel du kan kritisera är det dig det är fel på och du kommer att bli straffad för det. Ni som försvarar detta försvarar något sjukt. 

  • Modern­o
    Äldre 29 Oct 19:20

    Ni verkar insatta och har intressanta teorier om mycket. Kanske ni kan svara på följande.

    Det känns som snacket vad som händer efter döden är lite uttjatat vid det här laget. - Så vad säger egentligen Bibeln (eller vilka källor ni använder) om vad som hänt innan vi föds? 

  • Kriste­nTjej8­4
    Äldre 30 Oct 00:26
  • Äldre 30 Oct 07:38
  • Äldre 30 Oct 07:42
    KristenTjej84 skrev 2014-10-30 00:26:52 följande:

    www.aftonbladet.se/nyheter/article17342738.ab


    Det finns en hel hoper av möjliga förklaringar som är mycket mer troliga än att det skulle vara någon gud inblandad.
  • Kriste­nTjej8­4
    Äldre 1 Nov 01:11
    Moderno skrev 2014-10-29 19:20:49 följande:

    Ni verkar insatta och har intressanta teorier om mycket. Kanske ni kan svara på följande.

    Det känns som snacket vad som händer efter döden är lite uttjatat vid det här laget. - Så vad säger egentligen Bibeln (eller vilka källor ni använder) om vad som hänt innan vi föds? 


    Gud om Profeten Jeremia i Jeremiah kapitel 1:

    4Herrens ord kom till mig:
    5Innan jag formade dig i moderlivet
    utvalde jag dig,
    innan du kom ut ur modersskötet
    gav jag dig ett heligt uppdrag:
    att vara profet för folken.

    Det betyder att Gud hade en plan för oss redan innan vi formades i moderlivet. Och att det är han som är skapade av allt liv.

     

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3