• Kriste­nTjej8­4
    Äldre 24 Feb 11:08
    247113 visningar
    5940 svar
    +1
    5940
    247113

    Jesus Mirakel Tråd 3

    Den gamla blev stängd, så jag öppnade en ny:) vilket bättre sätt att öppna


    den än att vidarebefordra ett Sid Roth avsnitt med fantastiska berättelser
    om hur Jesus helat o befriat människor.
  • Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • Äldre 22 Nov 09:05
    KristenTjej84 skrev 2014-11-22 01:05:05 följande:
    Jag delade med mig av artikeln då den verkade intressant. Sen är det upp till var och en ifall de vill tro att hela händelsen är en bluff( Noas Ark) bara för att i vissa fall så har det visat sig vara en bluff det som skrevs om det hela.
    Endast du väljer vad du vill eller inte vill tro i ditt hjärta.

    Galaterna 1:8
    ?Men även om vi eller en ängel från himlen förkunnade för er såsom god nyheter något utöver vad vi förkunnat för er så som goda nyheter, så må han vara förbannad.?


     


    1 Kor 13:1, 8"Om jag talar människors och änglars tungomål men inte har kärleken, då har jag blivit som en ljudande malm eller en skrällande cymbal. Kärleken tryter aldrig. Men vare sig det finns gåvor till profeterande, skall de tas bort, eller tungomål, skall de upphöra".

  • Äldre 22 Nov 10:56
    Vibban01 skrev 2014-11-21 21:19:32 följande:

    Jag har funnit att Bibeln är Guds ord till oss och har gjort mitt val, jag vet att jag gjort rätt val.


    Men om någon auktoritet i din organisation skulle påstå att du hade tolkat en vers fel.

    Hade du behållit din tolkning eller hade du ändrat den till de som organisationen tycker?
    Säger lite vad jag vill.
  • Äldre 22 Nov 11:34
    kivirush skrev 2014-11-22 10:56:39 följande:
    Men om någon auktoritet i din organisation skulle påstå att du hade tolkat en vers fel.

    Hade du behållit din tolkning eller hade du ändrat den till de som organisationen tycker?
     Finns ingen auktoritet i organisationen.

    Inget går att tolka, bara läsa.
  • dirpow­er
    Äldre 23 Nov 00:23

    Helandemöte på Lifecenter kl 16. Gud är där. Är du?

  • Äldre 23 Nov 07:50
    dirpower skrev 2014-11-23 00:23:23 följande:

    Helandemöte på Lifecenter kl 16. Gud är där. Är du?


    Vilken gud är där?
  • Äldre 23 Nov 12:08
    Vibban01 skrev 2014-11-22 11:34:24 följande:

     Finns ingen auktoritet i organisationen.

    Inget går att tolka, bara läsa.


    Så att du menar att alla har tolkat saker precis lika och alla håller händer och håller med varandra utan någon som helst auktoritet som säger vad som är rätt?

    Vad skulle hända om du argumenterade emot en av de äldre bröderna? I en stor fråga. Eller ifrågasatte WT?
    Säger lite vad jag vill.
  • Äldre 23 Nov 14:15
    KristenTjej84 skrev 2014-11-22 01:05:05 följande:
    Jag delade med mig av artikeln då den verkade intressant. Sen är det upp till var och en ifall de vill tro att hela händelsen är en bluff( Noas Ark) bara för att i vissa fall så har det visat sig vara en bluff det som skrevs om det hela.
    Endast du väljer vad du vill eller inte vill tro i ditt hjärta.
    Men vad tror du? Är detta en bluff? Att jag frågar är att det presenteras i tråden under "Jesus Mirakel" och helt utan ifrågasättande från din sida. Är det så med alla dina länkar (enligt dig), att de endast är "intressanta" och att man ska förhålla sig frågande till att de är äkta? 

    Jag tycker det följer ett mönster. Hittar man något, vad som helst, som på något sätt verkar vara positivt för den världsbild man har, då postar man detta och menar direkt eller indirekt att detta är ett bevis för att världen förhåller sig som just jag påstår. Visar det sig sedan att det man postade inte var sant, då säger man ingenting och låtsas som att inget har hänt. 

    Det sammanfaller väl tycker jag med din övriga bild av världen. Allt positivt som händer är Guds förtjänst medan allt negativt av någon orsak inte har med Gud att göra utan orsakas av andra. Inget av detta reflekteras det över. 
    Behold, i come as a thief.
  • Äldre 23 Nov 14:20
    kivirush skrev 2014-11-23 12:08:31 följande:
    Så att du menar att alla har tolkat saker precis lika och alla håller händer och håller med varandra utan någon som helst auktoritet som säger vad som är rätt?

    Vad skulle hända om du argumenterade emot en av de äldre bröderna? I en stor fråga. Eller ifrågasatte WT?
    Hur tolkar du detta:

    Upp 11:18   


    ?Men nationerna blev vreda , och din egen vrede kom, och den fastställda tiden, då de döda skall bli dömda och då du skall ge lönen åt dina slavar profeterna och åt de heliga och åt dem som fruktar ditt namn, de små och de stora, och störta dem i fördärvet som fördärvar * jorden.? genomfördärvar. Jmf Upp 21:3 - 5


    * Ordagrant ständigt


     


    2 Petrus 3:7
    ?
    Men genom samma ord är de himlar och den jord som nu finns sparade åt eld och förvaras till den dag då de ogudaktiga människorna skall dömas och förintas?


     

  • Äldre 23 Nov 14:36
    Vibban01 skrev 2014-11-21 16:52:33 följande:
    Jag står upp för Bibeln Skaparen Guds ord
    Ja, gör det, men gör det där det har relevans. Min fråga till KristenTjej84 hade inget med bibeln att göra. I andra frågor som när man diskuterar vilket stöd mirakel har i Bibeln så finns det relevans och där funkar det utmärkt. 

    Men när du inte gör skillnad på när det finns relevans och när det saknas relevans gör onekligen att det ser ut som att du inte intresserad av annat än dina egna frågor och dina egna svar. Därför tycker jag nog fortfarande att det är du som mest av alla här i tråden passar in i din egen beskrivning av en debattör
    Behold, i come as a thief.
  • Äldre 23 Nov 14:50
    Johan75 skrev 2014-11-23 14:36:53 följande:
    Ja, gör det, men gör det där det har relevans. Min fråga till KristenTjej84 hade inget med bibeln att göra. I andra frågor som när man diskuterar vilket stöd mirakel har i Bibeln så finns det relevans och där funkar det utmärkt. 

    Men när du inte gör skillnad på när det finns relevans och när det saknas relevans gör onekligen att det ser ut som att du inte intresserad av annat än dina egna frågor och dina egna svar. Därför tycker jag nog fortfarande att det är du som mest av alla här i tråden passar in i din egen beskrivning av en debattör. 
    Eftersom du är debattör har mina ord något värde i din värld.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3