• Kriste­nTjej8­4
    Äldre 24 Feb 11:08
    247147 visningar
    5940 svar
    +1
    5940
    247147

    Jesus Mirakel Tråd 3

    Den gamla blev stängd, så jag öppnade en ny:) vilket bättre sätt att öppna


    den än att vidarebefordra ett Sid Roth avsnitt med fantastiska berättelser
    om hur Jesus helat o befriat människor.
  • Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • Kriste­nTjej8­4
    Äldre 26 Jan 22:37

    sidroth.org/television/tv-archives/michelle-gold-0 ett exempel på hur bibliska profetior börjat besannas, när judar möter Yeshua.

  • dirpow­er
    Äldre 28 Jan 00:29
    +1
    Johan75 skrev 2015-01-26 00:04:40 följande:

    Jag attraheras av tråden för att jag finner det så fascinerande att vuxna människor verkligen tror på det de säger att de tror på.


    Ja, andra tror på en evolutionsteoro så starkt att de är närmast religiösa i handling och tanke. Det förvånar mig att den lärs ut i Svenska skolor på så lösa grunder som tafatta spekulationer. Människor som är så fanatiska att de slår sönder bevis som missunnar evolutionen hör jag om men ännu finns inget bevis som talar för evolutionen och ändå håller människor den så kär.

    Självklart tror vi på relationer före meningslös argumentation. Det finns inget bättre bevis än att få möta den man umgås med.
  • Äldre 28 Jan 08:45
    dirpower skrev 2015-01-28 00:29:47 följande:

    Människor som är så fanatiska att de slår sönder bevis som missunnar evolutionen hör jag om men ännu finns inget bevis som talar för evolutionen och ändå håller människor den så kär. .


    Är du seriös? På riktigt?

    Det finns oändligt mycket bevis för evolutionsteorin.

    Evolutionsteorin är ett faktum!

    evolution.berkeley.edu/evolibrary/article/evo_01

    Sedan skulle jag gärna se något som talar mot den.
    Säger lite vad jag vill.
  • Äldre 28 Jan 08:49
    dirpower skrev 2015-01-28 00:29:47 följande:
    Ja, andra tror på en evolutionsteoro så starkt att de är närmast religiösa i handling och tanke. Det förvånar mig att den lärs ut i Svenska skolor på så lösa grunder som tafatta spekulationer. Människor som är så fanatiska att de slår sönder bevis som missunnar evolutionen hör jag om men ännu finns inget bevis som talar för evolutionen och ändå håller människor den så kär.
    Fast det här stämmer bara inte. Det är direkt felaktigt. Det känns faktiskt ohederligt att påstå något sådant. 
    Behold, i come as a thief.
  • dirpow­er
    Äldre 28 Jan 09:57
    kivirush skrev 2015-01-28 08:45:09 följande:
    Är du seriös? På riktigt?

    Det finns oändligt mycket bevis för evolutionsteorin.

    Evolutionsteorin är ett faktum!

    evolution.berkeley.edu/evolibrary/article/evo_01

    Sedan skulle jag gärna se något som talar mot den.
    Kan du ge mig ett vetenskapligt bevis, ett observerbart bevis där vi inte behöver applicera tro?
  • Äldre 28 Jan 10:02
    dirpower skrev 2015-01-28 09:57:59 följande:
    Kan du ge mig ett vetenskapligt bevis, ett observerbart bevis där vi inte behöver applicera tro?
    Fast det finns väl bättre trådar för den här diskussionen än denna? TS var nog knappast ute efter en diskussion om evolutionsteorin när hon startade denna.
    Behold, i come as a thief.
  • dirpow­er
    Äldre 28 Jan 10:04
    Johan75 skrev 2015-01-28 08:49:12 följande:
    Fast det här stämmer bara inte. Det är direkt felaktigt. Det känns faktiskt ohederligt att påstå något sådant. 
    Du kanske har byggt hela ditt liv kring detta men det är inget annat än en stor fet lögn. Det finns inga vetenskapliga bevis för evolutionen. Ett vetenskapligt bevis där vi inte behöver tillsätta tro.
  • Äldre 28 Jan 10:24
    dirpower skrev 2015-01-28 10:04:27 följande:
    Du kanske har byggt hela ditt liv kring detta men det är inget annat än en stor fet lögn. Det finns inga vetenskapliga bevis för evolutionen. Ett vetenskapligt bevis där vi inte behöver tillsätta tro.
    Du har fel - men som sagt så tycker jag inte att detta är tråden där detta ska diskuteras. 
    Behold, i come as a thief.
  • dirpow­er
    Äldre 28 Jan 10:43
    Johan75 skrev 2015-01-28 10:24:50 följande:
    Du har fel - men som sagt så tycker jag inte att detta är tråden där detta ska diskuteras. 
    Fanatism finns överallt. Evolutionister som är mer fanatiska än ISIS har vi ju hört om. Apropå gårdagens minnesdag så vill jag minnas Tyskland. Att döda människor och ge utrymme för den ariska rasen bottnar inte i något annat än fanatism och en vilja att påskynda evolutionen. En längtan till perfektion genom evolution är min analys av förfarandet.
  • Äldre 28 Jan 10:49
    dirpower skrev 2015-01-28 10:43:22 följande:
    Fanatism finns överallt. Evolutionister som är mer fanatiska än ISIS har vi ju hört om. Apropå gårdagens minnesdag så vill jag minnas Tyskland. Att döda människor och ge utrymme för den ariska rasen bottnar inte i något annat än fanatism och en vilja att påskynda evolutionen. En längtan till perfektion genom evolution är min analys av förfarandet.
    Ja, att förfölja judar är ju inget kristendomen sysslat med.Cool

    Hur som helst så är väl inte detta en diskussion som ska föras i den här tråden?
    Behold, i come as a thief.
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3