• Kriste­nTjej8­4
    Äldre 24 Feb 11:08
    247133 visningar
    5940 svar
    +1
    5940
    247133

    Jesus Mirakel Tråd 3

    Den gamla blev stängd, så jag öppnade en ny:) vilket bättre sätt att öppna


    den än att vidarebefordra ett Sid Roth avsnitt med fantastiska berättelser
    om hur Jesus helat o befriat människor.
  • Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • dirpow­er
    Äldre 28 Jan 11:26
    Johan75 skrev 2015-01-28 10:49:24 följande:
    Ja, att förfölja judar är ju inget kristendomen sysslat med.Cool

    Hur som helst så är väl inte detta en diskussion som ska föras i den här tråden?
    Här finner du inga bevis för egna övertygelser men du finner bevis för andra människors övertygelser. Att kunna lämna kryckorna efter att man blivit helad övertygar den som fick sitt mirakel. Den människan kan aldrig mer påstå att mirakler inte är verkliga.

    Om dessa videor imponerar föga så se till att du tar egen kontakt. Ingen människa ger dig ett bättre bevis än Jesus själv, en levande person som redan innan skapelsen blev utsedd att skapa försoning mellan människor och Gud.

    Pingstkyrkan, Citykyrkan, Hillsong, Korskyrkan, Frälsningsarmén... Någon finns säkert nära dig om du behöver skön gemenskap med troende människor.
  • Äldre 28 Jan 11:32
    dirpower skrev 2015-01-28 11:26:07 följande:
    Här finner du inga bevis för egna övertygelser men du finner bevis för andra människors övertygelser. Att kunna lämna kryckorna efter att man blivit helad övertygar den som fick sitt mirakel. Den människan kan aldrig mer påstå att mirakler inte är verkliga.

    Om dessa videor imponerar föga så se till att du tar egen kontakt. Ingen människa ger dig ett bättre bevis än Jesus själv, en levande person som redan innan skapelsen blev utsedd att skapa försoning mellan människor och Gud.

    Pingstkyrkan, Citykyrkan, Hillsong, Korskyrkan, Frälsningsarmén... Någon finns säkert nära dig om du behöver skön gemenskap med troende människor.
    Jodå, det finn många exempel på människor som slängt kryckor och "blivit kvitt sin cancer" som sedan erkänt att det nog inte fanns något mirakel. Kommer ihåg hur jag såg en intervju med James Randi som berättade att när han sökte upp människor som blivit "helade" så var det inte ovanligt att de tyvärr var döda när han hittade dem. De hade slutat med sin cancerbehandling eftersom de ju nu "var botade". Väldigt tragiskt. 
    Behold, i come as a thief.
  • dirpow­er
    Äldre 28 Jan 11:34
    Johan75 skrev 2015-01-28 11:32:19 följande:
    Jodå, det finn många exempel på människor som slängt kryckor och "blivit kvitt sin cancer" som sedan erkänt att det nog inte fanns något mirakel. Kommer ihåg hur jag såg en intervju med James Randi som berättade att när han sökte upp människor som blivit "helade" så var det inte ovanligt att de tyvärr var döda när han hittade dem. De hade slutat med sin cancerbehandling eftersom de ju nu "var botade". Väldigt tragiskt. 
    Det finns gott om det mesta här i livet. Folk som blivit lovade stöd från försäkringskassan per telefon men som sedan inte fått det. Betyder det att försäkringskassan har slutat betala ut pengar? Nej, det finns flera skäl till varför saker inte blir som man tänkt sig.
  • Äldre 28 Jan 11:36

    Det är ju egentligen väldigt enkelt att "bevisa" dessa mirakel. Innan man går till en healing som låter man sig undersökas ordentligt och det dokumenteras att man exempelvis saknar en arm. Sen går man till mötet med helaren och filmar detta. Sen låter man sig undersökas ordentligt där det dokumenterats att armen har växt ut. 

    Konstigt nog finns aldrig dessa bevis. Det är liksom inget orimligt som begärs.


    Behold, i come as a thief.
  • Äldre 28 Jan 11:38
    dirpower skrev 2015-01-28 11:34:32 följande:
    Det finns gott om det mesta här i livet. Folk som blivit lovade stöd från försäkringskassan per telefon men som sedan inte fått det. Betyder det att försäkringskassan har slutat betala ut pengar? Nej, det finns flera skäl till varför saker inte blir som man tänkt sig.
    Skillnaden är att jag nog kan tänka mig att det finns gott om dokumenterade bevis på tillfällen då försäkringskassan faktiskt har betalat ut pengar. Finns liksom ingen orsak att tvivla på detta. Skulle det däremot visa sig omöjligt att bevisa att någon verkligen fått pengar av FK - ja, då hade det definitivt funnits skäl att tvivla.
    Behold, i come as a thief.
  • dirpow­er
    Äldre 28 Jan 12:11
    Johan75 skrev 2015-01-28 11:38:23 följande:
    Skillnaden är att jag nog kan tänka mig att det finns gott om dokumenterade bevis på tillfällen då försäkringskassan faktiskt har betalat ut pengar. Finns liksom ingen orsak att tvivla på detta. Skulle det däremot visa sig omöjligt att bevisa att någon verkligen fått pengar av FK - ja, då hade det definitivt funnits skäl att tvivla.
    Tack för att du förtydligade min poäng.
  • dirpow­er
    Äldre 28 Jan 12:47
    Johan75 skrev 2015-01-28 11:36:10 följande:

    Det är ju egentligen väldigt enkelt att "bevisa" dessa mirakel. Innan man går till en healing som låter man sig undersökas ordentligt och det dokumenteras att man exempelvis saknar en arm. Sen går man till mötet med helaren och filmar detta. Sen låter man sig undersökas ordentligt där det dokumenterats att armen har växt ut. 

    Konstigt nog finns aldrig dessa bevis. Det är liksom inget orimligt som begärs.


    Vem är helaren? Exodus 15:26


    am the LORD that healeth thee.

    Gå till ett möte med människor och du finner doktorer men inga helare. Gå till Gud med problemen och du finner mirakler på alla områden i livet; ekonomiska mirakler, kroppsliga mirakler, sociala mirakler osv...

    Det fullständigt dräller av vittnesbörd i tråden men din personliga koppling till Gud låter du inte intresserad av. Som jag skrev tidigare; om inget duger åt dig, eller "imponerar föga", så återkoppla då med din skapare istället för att söka bevis hos människor. Jag börjar ana en ovilja från din sida. Jakten på bevis hos människor kommer aldrig duga om du inte ens vill tro. Sluta inte livet som den rike mannen i berättelsen från 
    Luk 16:19-31


    Det är betydligt svårare att tro på en död religion så som evolutionsteorin än den levande Guden som låter sig finnas.

  • Äldre 28 Jan 12:54
    dirpower skrev 2015-01-28 12:47:38 följande:

    Vem är helaren? 


    Det finns givetvis, enligt mig, inte någon helare i den bemärkelsen. 
    Behold, i come as a thief.
  • Äldre 28 Jan 12:55
    dirpower skrev 2015-01-28 12:11:54 följande:
    Tack för att du förtydligade min poäng.
    Varsågod?
    Behold, i come as a thief.
  • Vinter­stjärn­a1984
    Äldre 26 Feb 20:35





    Ett väldigt bra vittnesmål om vad Jesus kan göra. Man kan bli fri!

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3