• Kriste­nTjej8­4
    Äldre 24 Feb 11:08
    247114 visningar
    5940 svar
    +1
    5940
    247114

    Jesus Mirakel Tråd 3

    Den gamla blev stängd, så jag öppnade en ny:) vilket bättre sätt att öppna


    den än att vidarebefordra ett Sid Roth avsnitt med fantastiska berättelser
    om hur Jesus helat o befriat människor.
  • Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • Vinter­stjärn­a1984
    Äldre 20 Jun 14:21
    Tenshii skrev 2015-06-05 12:31:02 följande:
    Att läkarna hade fel i att barnen var sjuka är helt uteslutet antar jag? 
    Det tycker jag, då vanligtvis så kommer inte läkare med utbildning med dödliga sjukdoms diagnoser utan grund. Först: du har cancer! efter många olika provtagningar sen helt plötsligt en månad senare: hoppsan vi hade fel!:P
    hur troligt är det? den som påstår det har större tro än de ger sig själva credit för.
  • Vinter­stjärn­a1984
    Äldre 6 Jul 19:33



  • Vinter­stjärn­a1984
    Äldre 22 Jul 20:11



  • Vinter­stjärn­a1984
    Äldre 7 Nov 13:13
  • Äldre 7 Nov 15:01

    Vad tråkigt det är nära bara kommer länkar. Berätta istället :)

  • Vinter­stjärn­a1984
    Äldre 8 Nov 17:04
    Deceree1 skrev 2015-11-07 15:01:24 följande:

    Vad tråkigt det är nära bara kommer länkar. Berätta istället :)


    Vad vill du veta?
  • Äldre 8 Nov 17:25
    Vinterstjärna1984 skrev 2015-11-08 17:04:45 följande:

    Vad vill du veta?


    Om mirakel förstås. Det där med tvillingarna kan ha varit en slump
  • Vinter­stjärn­a1984
    Äldre 8 Nov 17:40
    Deceree1 skrev 2015-11-08 17:25:17 följande:
    Om mirakel förstås. Det där med tvillingarna kan ha varit en slump
    Det är självklart upp till var och en vad man vill tro på. Men jag ser det inte som något annat än som ett mirakel, speciellt med tanke på att allt blev bra först efter förbönen. Jag har en hel del andra i minnet, även från mitt eget liv.

    Du får gärna förklara för mig hur annars min 60 plus pappa kan gå, äta och leva nästan helt som förut, trots att han överlevt 5 strokes? om det inte var genom mirakel. Förut var han också delvis förlamad i ansiktet men inte nu längre. Han hade också grå starr förut och riskerade att bli blind, men efter förbön så är hans grå starr borta o läkaren säger: du har aldrig haft grå starr! då hans öga var så fint. Han lyckades inte övertyga läkaren om att han haft det då ögat var så förändrat.
    Min pappa har lurat döden många ggr, och han har fått mycket förbön och ser att han ens är med oss ser jag som ett mirakel.
    Och att min farmor är med oss och kan leva gå o äta o vara nästan precis som förr, trots att hennes hjärta stannade förut och hon var utan syre för lång tid för att det skulle vara möjligt i vetenskapens namn.
  • Äldre 8 Nov 18:36


    Vinterstjärna1984 skrev 2015-11-08 17:40:01 följande:
    Det är självklart upp till var och en vad man vill tro på. Men jag ser det inte som något annat än som ett mirakel, speciellt med tanke på att allt blev bra först efter förbönen. Jag har en hel del andra i minnet, även från mitt eget liv.

    Du får gärna förklara för mig hur annars min 60 plus pappa kan gå, äta och leva nästan helt som förut, trots att han överlevt 5 strokes? om det inte var genom mirakel. Förut var han också delvis förlamad i ansiktet men inte nu längre. Han hade också grå starr förut och riskerade att bli blind, men efter förbön så är hans grå starr borta o läkaren säger: du har aldrig haft grå starr! då hans öga var så fint. Han lyckades inte övertyga läkaren om att han haft det då ögat var så förändrat.
    Min pappa har lurat döden många ggr, och han har fått mycket förbön och ser att han ens är med oss ser jag som ett mirakel.
    Och att min farmor är med oss och kan leva gå o äta o vara nästan precis som förr, trots att hennes hjärta stannade förut och hon var utan syre för lång tid för att det skulle vara möjligt i vetenskapens namn.
    Varför hjälper bara din gud vissa utvalda?
    Ödslar sällan tid på anonyma nick.
  • Vinter­stjärn­a1984
    Äldre 8 Nov 19:39
    Rataxes skrev 2015-11-08 18:36:21 följande:
    Varför hjälper bara din gud vissa utvalda?
    www.openchristiancenter.org/ Han hjälper fler faktiskt. Fast genom andra kristna som tjänar honom.
    www.hopemissionsministries.com/
    beginningandend.com/22-year-christian-woman-adopts-13-orphans-uganda-starts-ministry/



    ethmghana.com/2011/09/03/student-missions-trip-to-durban-south-africa/

    www.jnytt.se/fralsningsarmen-oppnar-cafe-for-tiggare-i-jonkoping
    www.fmsc.org/beliefs

    Hur tror du Sverige hade sett ut utan frälsningsarmén? eller kristna kyrkor som Clara kyrka? där hängivna kristna ger mat åt de fattigaste? eller Dreamcenter i Los Angeles

    www.dreamcenter.org/
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3