• Kriste­nTjej8­4
    Äldre 24 Feb 11:08
    247128 visningar
    5940 svar
    +1
    5940
    247128

    Jesus Mirakel Tråd 3

    Den gamla blev stängd, så jag öppnade en ny:) vilket bättre sätt att öppna


    den än att vidarebefordra ett Sid Roth avsnitt med fantastiska berättelser
    om hur Jesus helat o befriat människor.
  • Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • Äldre 8 Nov 19:41
    Vinterstjärna1984 skrev 2015-11-08 19:39:29 följande:
    www.openchristiancenter.org/ Han hjälper fler faktiskt. Fast genom andra kristna som tjänar honom.
    www.hopemissionsministries.com/
    beginningandend.com/22-year-christian-woman-a.../

    ethmghana.com/2011/09/03/student-missions-tri.../

    www.jnytt.se/fralsningsarmen-oppnar-cafe-for-...

    www.fmsc.org/beliefs

    Hur tror du Sverige hade sett ut utan frälsningsarmén? eller kristna kyrkor som Clara kyrka? där hängivna kristna ger mat åt de fattigaste? eller Dreamcenter i Los Angeles

    www.dreamcenter.org/
    Det är människor som hjälper. De hade hjälp även utan någon gud.
    Ödslar sällan tid på anonyma nick.
  • Äldre 8 Nov 19:43
    Vinterstjärna1984 skrev 2015-11-08 17:40:01 följande:
    Det är självklart upp till var och en vad man vill tro på. Men jag ser det inte som något annat än som ett mirakel, speciellt med tanke på att allt blev bra först efter förbönen. Jag har en hel del andra i minnet, även från mitt eget liv.

    Du får gärna förklara för mig hur annars min 60 plus pappa kan gå, äta och leva nästan helt som förut, trots att han överlevt 5 strokes? om det inte var genom mirakel. Förut var han också delvis förlamad i ansiktet men inte nu längre. Han hade också grå starr förut och riskerade att bli blind, men efter förbön så är hans grå starr borta o läkaren säger: du har aldrig haft grå starr! då hans öga var så fint. Han lyckades inte övertyga läkaren om att han haft det då ögat var så förändrat.
    Min pappa har lurat döden många ggr, och han har fått mycket förbön och ser att han ens är med oss ser jag som ett mirakel.
    Och att min farmor är med oss och kan leva gå o äta o vara nästan precis som förr, trots att hennes hjärta stannade förut och hon var utan syre för lång tid för att det skulle vara möjligt i vetenskapens namn.
    5 strokes, läkekonsten har gått framåt.
    Tillfällig ansiktsförlamning är ingenting ovanligt.
    Var hans starr diagnosticerad av ögonläkare?
    Hur länga var din farmor utan syre? Hur mättes detta?
  • Vinter­stjärn­a1984
    Äldre 8 Nov 19:50
    Iarwain skrev 2015-11-08 19:43:20 följande:
    5 strokes, läkekonsten har gått framåt.
    Tillfällig ansiktsförlamning är ingenting ovanligt.
    Var hans starr diagnosticerad av ögonläkare?
    Hur länga var din farmor utan syre? Hur mättes detta?
    Starren var diagnosticerad av ögonläkare ja.
    Vi vet inte exakt, men det tog sin tid innan ambulansen var framme. Och de fick starta om hennes hjärta flera gånger innan den fortsatte att slå.
    På sjukhuset var hon helt borta och okontaktbar, tills pappa smorde henne med olja o bad med farfar helt plötsligt återvände hon bara o sa vad gör jag här?
  • Äldre 8 Nov 20:14
    Vinterstjärna1984 skrev 2015-11-08 19:50:53 följande:
    Starren var diagnosticerad av ögonläkare ja.
    Vi vet inte exakt, men det tog sin tid innan ambulansen var framme. Och de fick starta om hennes hjärta flera gånger innan den fortsatte att slå.
    På sjukhuset var hon helt borta och okontaktbar, tills pappa smorde henne med olja o bad med farfar helt plötsligt återvände hon bara o sa vad gör jag här?
    Starr: Alla läkare har inte alltid rätt.
    Syrebrist: Gjordes hjärtkompressioner eller stod ni bara och tittade på?
  • Vinter­stjärn­a1984
    Äldre 8 Nov 20:59
    +1
    Iarwain skrev 2015-11-08 20:14:06 följande:
    Starr: Alla läkare har inte alltid rätt.
    Syrebrist: Gjordes hjärtkompressioner eller stod ni bara och tittade på?
    du får självklart tro på vad du vill.
    Jag var inte där, för hon bodde inte i Stockholm då. Min farfar var där och gjorde sitt bästa för att hjälpa när han märkte att allt inte var som det skulle då de låg o sov. Självklart står man inte bara och ser på när en människa håller på o dör det säger väl sig självt!
    Men ingen vet hur länge hon hade varit utan syre, Jag var inte där och håll koll på tiden mer än någon annan i släkten vi fick bara höra i efterhand snabbt vad som skett. 
    Men om de fick kämpa för att få igång hennes hjärta så tar sånt också tid.
    Inte bara tiden innan farfar märkte att något var fel, utan också tiden som gick då de skulle starta om hennes hjärta. Samt att hon kom tillbaka först efter förbön. Min pappa sa att innan förbön så var det som om var någon annanstans, uppspärrade ögon som bara tittade i tomma intet. Inget medvetande. Inga reaktioner när man försökte kontakta henne.

    Men nu har jag i alla fall delat med mig. De som vill tro får tro o de som inte vill behöver det inte.
  • Äldre 8 Nov 21:09
    Vinterstjärna1984 skrev 2015-11-08 20:59:15 följande:
    du får självklart tro på vad du vill.
    Jag var inte där, för hon bodde inte i Stockholm då. Min farfar var där och gjorde sitt bästa för att hjälpa när han märkte att allt inte var som det skulle då de låg o sov. Självklart står man inte bara och ser på när en människa håller på o dör det säger väl sig självt!
    Men ingen vet hur länge hon hade varit utan syre, Jag var inte där och håll koll på tiden mer än någon annan i släkten vi fick bara höra i efterhand snabbt vad som skett. 
    Men om de fick kämpa för att få igång hennes hjärta så tar sånt också tid.
    Inte bara tiden innan farfar märkte att något var fel, utan också tiden som gick då de skulle starta om hennes hjärta. Samt att hon kom tillbaka först efter förbön. Min pappa sa att innan förbön så var det som om var någon annanstans, uppspärrade ögon som bara tittade i tomma intet. Inget medvetande. Inga reaktioner när man försökte kontakta henne.

    Men nu har jag i alla fall delat med mig. De som vill tro får tro o de som inte vill behöver det inte.
    Då var hon alltså inte utan syre utan fick manuell stimulans.
    Sedan så kan man tillägga att man inte "får igång" någons hjärta genom kompressioner, för det krävs elektricitet.

    Du har alltså att ställa feldiagnos av gråstarr mot att det finns en gud och därefter försöka hitta vad som är troligast.
    Om det fanns sätt att få reda på fakta från alla dessa filmer du länkar, så är min gissning att det hamnar i liknande ställningstaganden.
  • Äldre 8 Nov 21:18

    Varför åker de där kristna och gör handpåläggningar i djupaste urskogen i Gambia där ingen kan filma och bevisa att blinda blir ....oblinda?

    Varför ställer de sig inte på plattan där alla med mobil och facebook kan filma, fota och sprida att det händer?

  • Äldre 8 Nov 21:38

    En till grej jag undra över... Gud älskar alla. Eller vad det nu heter.

    Förutom homosexuella. Varför?

    För att vi är skapta för att kunna leva som man och kvinna, skaffa barn osv.

    Men då älskar gud, lika lite som homosexuella, handikappade, sterila och även andra som inte kan få barn och även personer som av ngn anledning valt att leva ensamma?

  • Vinter­stjärn­a1984
    Äldre 12 Nov 20:18
    ostpaj skrev 2015-11-08 21:38:42 följande:

    En till grej jag undra över... Gud älskar alla. Eller vad det nu heter.

    Förutom homosexuella. Varför?

    För att vi är skapta för att kunna leva som man och kvinna, skaffa barn osv.

    Men då älskar gud, lika lite som homosexuella, handikappade, sterila och även andra som inte kan få barn och även personer som av ngn anledning valt att leva ensamma?


    Gud älskar visst homosexuella. Du har fått det om bakfoten.
    Jag antar att du fått höra den "charmiga" osanna frasen om att: kristna tror att Gud hatar homosexuella och vill kasta dem till helvetet och är hatiska grymma omoderna homofober.
    Jesus dog för alla människors synder, gäller homosexuell synd lika mycket som heterosexuella synder då de lever utanför äktenskapet.
    Han kan förlåta allt och befria ifrån fiendens grepp oavsett vad det är för synd som binder människan.
    Finns jättemånga olika synder, att ha sex med samma kön är bara en.
    Och den onaturliga dragningen till samma kön har inte sitt ursprung i Gud eller hans vilja och han kan återställa dessa människor som lever fast i den synden till det han från början ville.
    Många säger ju att de inte vill vara homosexuella, utan de utan att ha gjort något bara känt dragningen till samma kön.
    Det man inte vill tro i våran värld, är att synd kan binda, ifall den är sexuell och gäller två vuxna människor som går med på det, så skulle det inte ha med synd att göra. Men det är tyvärr inte sant.
    Jesus älskar alla och vill befria och förlåta alla, och han i sin storhet kan göra det.
    Och Dennis Jernigan är bara en av många.
    www.dennisjernigan.com/ han mötte Jesus underbara kärlek som homosexuell, samma kärlek många andra mött och han blev helt helad och fri från bundenheten.
    www.dennisjernigan.com/djtestimony

    Om Jesus inte älskade homosexuella, så skulle det inte finnas människor som Dennis Jernigan. Varför skulle homosexuell synd vara oförlåtligt?
    Varför skulle Jesus kärlek räcka till allas frälsning o befrielse förutom homosexuellas? bara galet att tänka så.



    www.charismanews.com/opinion/clarion-call/46013-a-former-lesbian-s-moving-testimony-of-breaking-free-from-homosexuality&limitstart=
    www.endtime.com/endtime-magazine-articles/miraculous-deliverance-homosexuality/

    standupforthetruth.com/2012/05/matt-moores-story-breaking-the-bonds-of-homosexuality/

    Finns en bok också om en person som förut var Gay.

    www.bokus.com/bok/9789185853212/inte-langre-gay-en-personlig-berattelse/
    www.varldenidag.se/nyhet/2008/08/01/Richard-ar-inte-langre-gay/
  • Vinter­stjärn­a1984
    Äldre 7 Jan 19:24



  • Vinter­stjärn­a1984
    Äldre 16 Feb 11:57
  • Vinter­stjärn­a1984
    Äldre 21 Feb 21:50



    Jesus frälser massor med muslimer i arab världen

  • Äldre 19 Mar 10:55

    Det enda mirakel jag vill se från Jesus är ett slut på särskrivningar.


    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Histor­y
    Äldre 19 Mar 16:06

    Bara en undran. Om man nu är född med vissa drifter. Ja är homosexuell. Ber man då själv verkligen om att bli heterosexuell?
    Nej det är någonting som inte stämmer här. Något som är helt uppåt väggarna fel mot hur det faktiskt förhåller sig rent vetenskapligt. 

    För det första, den som verkligen är homosexuell så är detta någonting normalt. Varför skulle denna be för att bli heterosexuell om det nu inte vore som så att denne är utsatt för vrång fördomar utifrån t ex att man kan bota homosexualitet. Men är detta verkligen fråga om mirakel?

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3