• Anonym (Syste­r Yster)
    Äldre 24 Feb 14:35
    1006 visningar
    6 svar
    6
    1006

    Hur få barnen att "uppföra sig" hos min syster?

    Vi skall till min syster som bor 50 mil från oss, i ett grannland. Hon har inga barn och har det som ett "museum" hemma. Jag och min man skall dit med våra barn, 1,5 år och 5 år. De har svårt att sitta stilla "klättrar på väggarna" när vi är där.

    Hur skall jag få den att "uppföra sig" och sysselsätta sig?

    Den stora kan få spela lite dataspel men den lilla har ju bara leksaker som låter eller är hårda och det passar inte min syster...

    Vi skall försöka vara ute så mycket som möjligt med de bor i en storstad så det blir nog mest en promenad och vi skall ju sova över...

    Vi kommer oxå ha med Antilopstolen till den lilla annars blir ju min systers bord kladdigt Det är lite ansträngt det här som ni förstår. Sist blev jag utskälld för att jag slängde en kissblöja i soppåsen i köket! Får många kommentarer i stil med "kan du inte få dem att sitta stilla" "Nej jag vill ha blommor på bordet" "Å vad de låter"

  • Svar på tråden Hur få barnen att "uppföra sig" hos min syster?
  • Carism­a95
    Äldre 24 Feb 14:38
    #1

    Om din syster bor så långt bort, borde hon väl SE FRAM emot när ni hälsar på? Med barn och allt!
    Tycker det låter som en väldigt självisk syster om jag ska vara ärlig. Om hon har saker hon är väldigt rädd om kan hon väl ta bort dem. Men barnen måste väl kunna röra sig lite?

    Annars tycker jag du ska fråga om hon verkligen vill att ni kommer och hälsar på...??


    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Anonym (Syste­r Yster) Trådstartaren
    Äldre 24 Feb 15:49
    #2

    Hon fyller år så hon vill nog ha presenter Hon tycker om barnen när de "uppför sig" som hon säger... Jag är inte helt glad över att åka...

  • Anonym (hotel­l)
    Äldre 24 Feb 20:52
    #3

    hej! vi har liknande problem m min sambos mamma och pappa ( skilda). Den ena har 2 miljoner dyra porslinssaker hemma så man är livrädd att de ska gå isönder. Den andra har fobi för kladd, spill, osv, har tom ett soffbord som man inte kan lägga en tidning på utan att han torkar av för att trycksvärtan kan färga av sig.

    Vi löser detta genom att bo på hotell och ses utomhus, helst åker vi då alltså på sommaren..! Jag vägrar bo hos särskilt min svärmor både pga av allt porslin men även av andra skäl, det brukar ju finnas en del när det inte känns ok att hälsa på.

  • Äldre 24 Feb 21:29
    #4

    Jag skulle inte kunna lösa det problemet. Åt femåringen kan jag komma på en massa saker att göra som inte är högljutt eller stör men en 1,5 åring..De är ju som de är. Behöver konstant guidning i olämpliga miljöer. Du kommer inte få en lugn stund låter det som, och barnen kommer nog inte ha så kul om ni ska sova över där. Blir stressad bara jag tänker på det.

    Sova på hotell kanske är en ide? Och göra kortare besök på dagen.
    Hade jag haft en syster med så intolerant inställning till barn hade jag nog skjutit upp besöket tills den lilla är fyra eller mer Jag orkar inte med sånt där.

  • Shasti
    Äldre 24 Feb 21:42
    #5

    Herregud. Ursäkta men vilken knasig syster.

  • Anonym (Syste­r Yster) Trådstartaren
    Äldre 24 Feb 22:02
    #6
    Shasti skrev 2010-02-24 21:42:46 följande:
    Herregud. Ursäkta men vilken knasig syster.
    Tyvärr måsta jag hålla med dig. Sorligt att säga det men hade vi inte varit systrar hade vi inte umgåtts och det beror inte baa på det här - vi är väldigt olika helt enkelt!

    Som du förstår lär det dröja innan mina barn från kusiner
Svar på tråden Hur få barnen att "uppföra sig" hos min syster?