• Äldre 5 Mar 16:18
    24981 visningar
    22 svar
    22
    24981

    Sittbänk med förvaring i hallen!

    Är sugen på att dra igång med lite renovering i hallen. Allt för att få så mycket förvaring som möjligt! Har börjat fundera på en sittbänk. Det verkar himla praktiskt! =) Vet att många köpt BESTÅ från Ikea, men hur sjutton förvarar ni skor i den?! Har kikat in hos Styleroom o fått många ideér, men jag vill ju se in I skåpet oxå för att få en bild hur smart den där förvaringen är.. Vad är ditt bösta tips för bra förvaring i hallen? Det ska inte bli rörigt och dessutom lättstädat..

  • Svar på tråden Sittbänk med förvaring i hallen!
  • Äldre 12 Mar 11:57
    #11

    Vi har leksvik skohylla med egengjord dyna ovanpå.
    Dessutom finns de mindre korgar som vi har använt i perioder.
    Funkar super med 4 barn och mycket saker:)

  • Äldre 12 Mar 12:38
    #12
    Zessan84 skrev 2010-03-09 11:35:52 följande:
    Den från jysk är lite liten. Vill ha 4 korgar under så får vi allihop varsin MarpalHittade du vilket nummer? Har inte den tidninen, men vet man nr kanske man kan få tag i den!
    Men jag har för mig att de har olika storlekar? Tror att de även har med 4 korgar under?
  • Äldre 12 Mar 12:40
    #13
    SuzR skrev 2010-03-10 11:32:24 följande:
    vi har denna:www.miljogarden.se/Produkter/tabid/77/Categor...
    Men shit vad dyr den var??? och inte mycket till förvaring, bara två lådor!
  • Äldre 15 Mar 11:51
    #14

    vi köpte en kökssoffa på blocket och gjorde om =)

  • etc
    Äldre 15 Mar 13:11
    #15

    Jag har ikeas bokhylla Träby som sittbänk och med förvaringsback i. Billy till skorna.

  • Äldre 16 Mar 18:41
    #16
    Tina83
    Smart!

    RedWater
    Hur har du skorna i Billyhyllan? Har du bild? =)
  • etc
    Äldre 16 Mar 23:02
    #17
    Zessan84 skrev 2010-03-16 18:41:23 följande:
    Tina83 Smart! RedWater Hur har du skorna i Billyhyllan? Har du bild? =)
    Massa hyllplan som jag ställer skorna på helt enkelt. Kanske inte funkar med herrskor om man inte vill ställa de på snedden förstås. Men till mina och dotterns skor passar det perfekt och man får in massor i en hylla. Ingen bild tyvärr...
  • Äldre 17 Mar 07:50
    #18

    Vi håller på att bygga en ny tvättstuga i källaren, där kommer vi även ha grovingång, till sittbänk ska jag sätta ihop 3 styckna köksskåp från ikea med en bänkskiva på, den kommer bli 180 cm lång, med massa skoförvaring!


    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • Äldre 23 Mar 19:25
    #19

    Middiz


    Ja det verkar vara många som använder IKEA:s köksskåp.. Men hur ställer man in skorna där? Känns som man kommer irritera sig över att det står massor av skor i ett skåp som man måste lägga sig på golvet för att nå.. För dom är ju ganska djupa som skåpen. Hojta till när ni är klara så man får se en bild!


     


    Vi har inte kommit till skott ännu o påbörjat hallen.. =P

  • aaaa
    Äldre 10 Oct 21:16
    #20

    Tyckte Malm-lösningen var bra och skulle passa oss. Men var får man tag på dynor som passar om man inte har ett enda pysselintresserat ben i sin kropp? Finns det nåt ställle där de har olika sorters dynor som inte kostar 1300 kronor som på Jysk.

  • aaaa
    Äldre 11 Oct 06:55
    #21

    Som på Mio menar jag... Glad

  • Äldre 11 Oct 08:54
    #22
    Zessan84 skrev 2010-03-23 19:25:20 följande:

    Middiz


    Ja det verkar vara många som använder IKEA:s köksskåp.. Men hur ställer man in skorna där? Känns som man kommer irritera sig över att det står massor av skor i ett skåp som man måste lägga sig på golvet för att nå.. För dom är ju ganska djupa som skåpen. Hojta till när ni är klara så man får se en bild!


     


    Vi har inte kommit till skott ännu o påbörjat hallen.. =P



    Nu vet ju inte jag vad folk använder, men IKEA har ju olka djup på sina skåp. Till skoförvaring antar jag att de användr väggskåpen, som är 35 djupa typ.

    Vi har en paxgarderob med skohyllor och korgar. Funkar hur bra som helst. Men den går ju inte att sitta på. I köket har vi en egen tillverkad bänk av pärlspont och med lock på gångjärn och fjäderstängning (för att undvika klämda barnfingrar). I den har vi återvinning och på den sitter vi och läser kokböcker. Tror det finns bild i mitt galleri.
    ♥ tvåbarnsmamma på god väg att bli trebarnsmamma ♥
Svar på tråden Sittbänk med förvaring i hallen!