• Äldre 7 Mar 15:10
    598651 visningar
    11405 svar
    11405
    598651

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • uniMog
    Äldre 8 Mar 14:35
    Loke2002 skrev 2010-03-08 14:24:51 följande:
     är det någon som har tips på hur man kan sy ett par 70-tals hängselbyxor?
    Günthers bok har ju helt sagolika 70-talsbyxor.
    Inga kulor kan hejda oss! Framåt!
  • Mari78 m pojktr­iss
    Äldre 8 Mar 15:07

    Grattis i efterskott Gobli! Sån´t där får man väl inte hålla hemligt Ha ha, våran minsting är född 22 mars...midsommar var det ja Kan det ha varit just den mifsommarn vi firade utan barn? Fast han var eg beräknad till 1 april, men det kanske är midsommartillverkning ändå...

  • Mari78 m pojktr­iss
    Äldre 8 Mar 15:14

    Nej, spark i baken och tillbaka till maskinerna en stund. På återseende ikväll kan jag tro...

  • Loke20­02
    Äldre 8 Mar 15:18
    Pejgan skrev 2010-03-08 14:35:29 följande:
    Günthers bok har ju helt sagolika 70-talsbyxor.
    tack för tipset...
  • plura
    Äldre 8 Mar 15:21

    Ja nu har jag bestämt mig. Jag ska ha en overlock!
    Efter att ha suttit framför datorn med sjuka barn (sonen har fått Bricanyl nu -antagligen RS, de tog ett "snorprov") och tittat på både fina kläder, sömmar och olika återförsäljare så blir det så.

    Nu måste ni hjälpa mig -Ska man köpa en så basic som möjligt och sen satsa (kanske) på en cover-pro. Tänkte att man klarar sig utan fina täcksömmar.
    Eller ska man köpa en som kan göra både och har hittat från 6000kr. Eller ångrar man sig då för att den inte räcker till i längden.
    Törs man handla från England?

    Vet egentligen inte vad den får kosta, men alla tankar mottages tacksamt.
    Har ingen aning om vilka som fått bra eller dålig kritik

  • GOBLIg­obli
    Äldre 8 Mar 15:22
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-03-08 15:07:05 följande:
    Grattis i efterskott Gobli! Sån´t där får man väl inte hålla hemligt Ha ha, våran minsting är född 22 mars...midsommar var det ja Kan det ha varit just den mifsommarn vi firade utan barn? Fast han var eg beräknad till 1 april, men det kanske är midsommartillverkning ändå...
    Hehe, tack o tack!
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Mimmi 71
    Äldre 8 Mar 15:27
    plura skrev 2010-03-08 15:21:33 följande:
    Ja nu har jag bestämt mig. Jag ska ha en overlock!Efter att ha suttit framför datorn med sjuka barn (sonen har fått Bricanyl nu -antagligen RS, de tog ett "snorprov") och tittat på både fina kläder, sömmar och olika återförsäljare så blir det så.Nu måste ni hjälpa mig -Ska man köpa en så basic som möjligt och sen satsa (kanske) på en cover-pro. Tänkte att man klarar sig utan fina täcksömmar.Eller ska man köpa en som kan göra både och har hittat från 6000kr. Eller ångrar man sig då för att den inte räcker till i längden.Törs man handla från England?Vet egentligen inte vad den får kosta, men alla tankar mottages tacksamt. Har ingen aning om vilka som fått bra eller dålig kritik
    Jag skulle satsa på basic för att i efterhand komplettera med en CP. Man klarar sig rätt långt med enbart en OL cch vill man göra dekorsömmar så fungerar ju faktiskt en vanlig hushållsmaskins dekorsömmar rätt bra. Enda kravet är väl att kunna förändra pressarfotstrycket på hushållsmaskinen så man slipper bubblor. Du kan se exempel på dekorsömmar vid exv raglansöm "hos mig". Allt som är sytt innan december 2008 är gjort på vanlig hushållsmaskin och min mammas gamla OL som är 20-25 år gammal. Till jul i förfjol köpte jag CP.
  • Äldre 8 Mar 15:42

    En härlig eftermidag ute i solen{#lang_emotions_sunny} Fast nu mulnar det på. Kanske det inte blir så kallt i natt då...


    Nu är det läxläsning och ev köra sonen till träning. Sen... är det sambofri tid Hoppas det är något bra på bolibompa ikväll, så man får sy i fred
  • Mimmi 71
    Äldre 8 Mar 15:59
    ak74 skrev 2010-03-08 15:42:34 följande:
    En härlig eftermidag ute i solen Fast nu mulnar det på. Kanske det inte blir så kallt i natt då... Nu är det läxläsning och ev köra sonen till träning. Sen... är det sambofri tid Hoppas det är något bra på bolibompa ikväll, så man får sy i fred
    Sambofri tid med lugna barn är aldrig fel.

    Solljus gör för övrigt gott för humör och tålamod.
  • 6barns­mamman
    Äldre 8 Mar 16:00

    Har precis spenderat alldeles för mycket pengar på tygbeställning från Stoff & Stil....{#lang_emotions_wink} Fick lite ångest när jag klickat på godkänn..... Ville bara tipsa om att de fått in fin mönstrad velour, eller är det bara jag som inte sett det tidigare? Den finns inte med i vårkatalogen i alla fall{#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd