• Äldre 7 Mar 15:10
    598717 visningar
    11405 svar
    11405
    598717

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • GOBLIg­obli
    Äldre 8 Mar 17:38
    hemlig007 skrev 2010-03-08 16:17:23 följande:
    Vad använder ni för tyg till bebisfiltar? Jag vill gärna sy en med interlock på framsidan och velour på baksidan, men är lite tveksam hur det blir i tvätten. För velour ska man väl inte tvätta med mer än 30-40 grader? Med tanke på hur ofta små bebisar spyr kan det ju vara bra att kunna tvätta filten i 60 grader. Vad tycker ni?
    Jag har gjort måååånga bebisfiltar i den kombon och sätter ut 60 graders tvätt på dem, inga problem. Har tvättat åtskilliga av tösens velourkläder i 60 också och de har inte blivit förstörda.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Äldre 8 Mar 17:39
    hemlig007 skrev 2010-03-08 16:17:23 följande:
    Vad använder ni för tyg till bebisfiltar? Jag vill gärna sy en med interlock på framsidan och velour på baksidan, men är lite tveksam hur det blir i tvätten. För velour ska man väl inte tvätta med mer än 30-40 grader? Med tanke på hur ofta små bebisar spyr kan det ju vara bra att kunna tvätta filten i 60 grader. Vad tycker ni?
    så länge du förtvättar båda tygerna i 60 grader så är det ingen fara fast 40 grader räcker gott och väl för att få rent. men som jag skrev i inlägget precis innan så förtvättar jag (nästan) alla tyger i 60 grader
  • Äldre 8 Mar 17:45
    glockenbach: haha, men så häftigt att "din" vagn var med på tv.  Det tyder ju på god smak något snöpligt, men förhoppningsvis är det ingen i Tyskland som sett programmet
  • Äldre 8 Mar 17:47

    Nu har jag gjort ett litet försök att blogga ikapp alla vinterbilder jag har. Det är ju idealiskt att fota ute med den vita snön i bakgrunden men inte så kul att blogga vinterbilder när äntligen våren ger sig till känna...


    Det är en salig blandning av kanelbullar, OS mössor och lite annat...
  • Tjej 83
    Äldre 8 Mar 17:55
    lindalake skrev 2010-03-08 17:36:40 följande:
    Tjej 83: ja det är ju hennes företag, så klart hon får sy och sälja. Men hon får väl kläderna uppsydda? Hennes klädmärke har funnits på marknaden i några år
    jo hon får ju .. inte så ja mena. de är ju fina kläder absolut, o väldigt många men så dyra så ja vill inte gärna buda på dem, vill sy egna.
    får hopaps ja hinner med nya tygerna då, nu vet ja ju att de kommer snart {#lang_emotions_smile}
  • Äldre 8 Mar 17:55
    glockenbach skrev 2010-03-08 16:15:36 följande:
    Ja, det var ju minst sagt snöpligt. Min pojkvän höll på att skratta ihjäl sig! Men skit samma, vagnen blir fin ändå och jag har i alla fall underredet olikt köpesvagnen - det blir vaxad linne i linnefärg. Tror det blir rätt stiligt. Ska bara sy klart alltihop nån gång och pilla dit alla små kardborrebitar som man knäpper fast tyget i ramen med.
    Du har alltså sytt en liggdelsbas till den? COOLT! Har funderat på om det går, men då vet jag att det gör det
  • Äldre 8 Mar 17:56
    m o e skrev 2010-03-08 10:45:07 följande:
    Går en sykurs ihop med ett gäng mammor där vi lär oss mer om att sy i mjuka tyger. Nä, nu ska vi se om jag får till en kantning i trikå...
    åh så roligt de tlåter!

    lumlum, hoppas på syrum!
    tack för alla nya gratulationer! på osndag blir det nog vab för yngsta dottern har varit lös i magen. I vintertidskräkedagar slår paranoian till
  • GOBLIg­obli
    Äldre 8 Mar 17:57
    yrväder skrev 2010-03-08 17:55:42 följande:
    Du har alltså sytt en liggdelsbas till den? COOLT! Har funderat på om det går, men då vet jag att det gör det
    Till en Bugga kan man väl sy allt!
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Äldre 8 Mar 18:01
    lindalake skrev 2010-03-08 17:37:36 följande:
    fick du ditt i dag nåja, då kommer mitt imorgon Jag förtvättar i 60 grader och tumlar, allt för maximal krympning
    Japps! Avin kommer nog inte förrän i morgon, men jag kunde inte hålla mig så jag åkte till posten och hämtade ut det på kollinumret.
    Suck....då har jag lite att förtvätta med andra ord...
    ♥ Simon ♥
  • Äldre 8 Mar 18:12
    Skumboll: ja men det har ju kommit fram! Jag kutar iväg direkt att jag inte tänkte på att jag fått kolliid, jag som köper det mesta på nätet...
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd