• Äldre 7 Mar 15:10
    598614 visningar
    11405 svar
    11405
    598614

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 9 Mar 17:29

    Här har jag drabbats av en åkomma som jag tror kallas ryggont. Det började igår och fy attans vad ont det gör, uppe mellan skulderbladen. Det gör ont när jag ligger, sitter, kör bil och när jag rör armarna. Jag klarade inte ens att sitta i soffan och sticka igår kväll och då är det katastrof{#lang_emotions_surprised}


    Nu är gubben i väg och tränar igen så jag får se om jag klarar av att klippa till lite tyg åtminstone.
    Ska kanske peta i mig en värktablett{#lang_emotions_undecided}
  • Mimmi 71
    Äldre 9 Mar 17:40

    Det kan ju vara värt en värktablett för att kunna klippa till lite tyg Själv har jag en önskan att sy ihop de kläder jag har liggande (som jag pratat om tidigare) Men när kvällen närmar sig så vet jag att det är nästintill stört omöjligt för mig att orka ned i källaren. Kanske kan klippa till lite jag också

    Höjden av trötthet när man inte orkar åka hämta tygerna från Jny Skall till jobbet imorgon och tar dem på hemvägen istället. Det är så spännande för jag har ju inte sett djungeltyg i velopour IRL. Både det och lite molnvelour blev det som är helt nya för mig. Det skall bli skoj!

  • Äldre 9 Mar 17:43
    ak74 skrev 2010-03-09 17:29:57 följande:
    Här har jag drabbats av en åkomma som jag tror kallas ryggont. Det började igår och fy attans vad ont det gör, uppe mellan skulderbladen. Det gör ont när jag ligger, sitter, kör bil och när jag rör armarna. Jag klarade inte ens att sitta i soffan och sticka igår kväll och då är det katastrof Nu är gubben i väg och tränar igen så jag får se om jag klarar av att klippa till lite tyg åtminstone. Ska kanske peta i mig en värktablett
    prova att ta typ diklofenak (voltaren) som är antiinflammatoriskt och smärtlindrande.
  • gewjyn
    Äldre 9 Mar 17:46
    tinni78 skrev 2010-03-09 15:04:53 följande:
    Tack för tipsen ang. var man kan köpa ringar med öppning till barnvagnsmobiler. Jag tänkte på det i natt när jag satt uppe och googlade på det och inte hittade, men typiskt nog så tänkte jag inte på att gå i på någon leksaksaffär eller barnvagnsaffär när jag var i Örebro i förmiddags. Hoppas att vår lokala leksaks/barnvagnsaffär har sånna ringar. Jag har iaf handlat velor, stoppning och selofan (för prassel) idag för att kunna göra babygym/barnvagnsmobiler. Jag ska ju vändsy dem men hur gör man när man ska sy ihop vändhålet, är det att sy för hand som gäller då?
    Jag använde såna där ringar till duschdraperi som finns på ikea 0-formade med en öppning på ena långsidan, funkade riktigt bra.
  • Mimmi 71
    Äldre 9 Mar 17:49

    Smart med duschringar, fast jag tror inte de från leksaksaffären är så farligt dyra heller. Om jag kommer ihåg rätt så kostade de ca 40-50 kr för 15 st ungefär.

  • Äldre 9 Mar 17:49
    Riskiflickan skrev 2010-03-09 17:43:26 följande:
    prova att ta typ diklofenak (voltaren) som är antiinflammatoriskt och smärtlindrande.
    Jag hittade faktiskt en ask med diklofenak 50 mg som gubben haft till knäna. Receptbelagt. Tror ni man vågar prova en...?
  • Äldre 9 Mar 17:56
    ak74 skrev 2010-03-09 17:49:50 följande:
    Jag hittade faktiskt en ask med diklofenak 50 mg som gubben haft till knäna. Receptbelagt. Tror ni man vågar prova en...?
    alltså, diklofenak går att köpa receptfritt så det gör du absolut.
  • Äldre 9 Mar 17:58
    Riskiflickan skrev 2010-03-09 17:56:50 följande:
    alltså, diklofenak går att köpa receptfritt så det gör du absolut.
    OK, då provar jag... Tack!
  • Äldre 9 Mar 18:14
    ak74 skrev 2010-03-09 17:58:04 följande:
    OK, då provar jag... Tack!
    enda skillnaden är att dom på recept är dubbelt så starka. Men jag snodde en sån av svågern en gång när jag hade sjuhelvetesont i halsen och det hände inget annat än att halsen slutade göra ont, så det är nog ingen fara. Har tagit dubbla receptfria ibland oxå när mensvärken har hållt på ha ihjäl mig.
  • Moson
    Äldre 9 Mar 18:20
    Jalapeno skrev 2010-03-09 15:44:17 följande:
    smart stratus! någon som kan tipsa om bra mönster från ottobre på fleecetröja? min vab kommer nog bli med pigga barn. = något annat än sömnad. Vill du pigga på dej med lite pigga barn, mimmi, är du så välkommen till oss
    Har inte testat det själv men såg ett i nr 1/2010 strl. 62-92. Vet inte vilken storlek du behöver men fanns en sweatshirt i strl 128-170 också som man kanske kan använda
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd