• Äldre 7 Mar 15:10
    600983 visningar
    11405 svar
    11405
    600983

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 12 Mar 23:10
    melizza skrev 2010-03-12 23:07:56 följande:
    vart hittar jag det???
    tygpyssling neanobelle
  • Ulleru­ll
    Äldre 13 Mar 00:06

    Shit vad ni skriver, här har man inte en chans att hinna med om man inte är inloggad hela dagarna.

    Idag har jag sårungit på stan och letat inredning till mitt "nya" vardagsrum. Det blir rosa/grönt/vitt...hittade massor roliga tyger, ska bli kul attt se om det funkar ihop. Hittade svindyra tyger i stuvar, skitbra! Jättefina var de och så fyndade jag ¨på åhlens tyg för 10:-/metern...Det är så roligt att fynda. Men det blev mycket dyra inredningsprylar, men åååå så kul det är. Äntligen har inspirationen kommit tillbaka, den har varit borta i 1,5 år (post renoverings /välja allt till ett hus syndrom=ingen energi till inredning kvar).

  • Mimmi 71
    Äldre 13 Mar 07:06
    melizza skrev 2010-03-12 23:01:34 följande:
    frågar igen.....är det nån som haft eller har sånt här tyg och vet vart jag kan hitta passande muddväv i den vinröda färgen som på stjärnorna?? jag måste sy nåt rikitgt fint med det superfina tyget...det känns så speciellt fint på nåt sätt och då kan man inte bara sy nåt enkelt som en muddbyxa utan vad ska jag sy??? förslag mottages......www.litenpalandet.se/popup.html?Images/Produc...
    Stoff & Stil ar ju en mudd som kallas mörkröd, som kanske kan passa.
    Ullerull skrev 2010-03-13 00:06:24 följande:
    Shit vad ni skriver, här har man inte en chans att hinna med om man inte är inloggad hela dagarna. Idag har jag sårungit på stan och letat inredning till mitt "nya" vardagsrum. Det blir rosa/grönt/vitt...hittade massor roliga tyger, ska bli kul attt se om det funkar ihop. Hittade svindyra tyger i stuvar, skitbra! Jättefina var de och så fyndade jag ¨på åhlens tyg för 10:-/metern...Det är så roligt att fynda. Men det blev mycket dyra inredningsprylar, men åååå så kul det är. Äntligen har inspirationen kommit tillbaka, den har varit borta i 1,5 år (post renoverings /välja allt till ett hus syndrom=ingen energi till inredning kvar).
    Så härligt med fynd - du får visa resultat när det är klart.
    Jalapeno skrev 2010-03-12 23:10:50 följande:
    tygpyssling neanobelle
    Tygpysslingen kan jag verkligen rekomendera - kika i ett inlägg jag gjorde igår Underbar snabb service!

    Nu är det snart dags att åka och jobba Det är inte så inspirerande att göra det en lördag (jobbar kontorstider i vanliga fall) efter att ha varit hemma hela veckan. 20 mils resa för 2 timmars arbete, måste försöka utnyttja resan till något nyttigt också kanske unnar mig en halvdags shopping också
  • Äldre 13 Mar 07:25
    Millimina skrev 2010-03-12 21:55:49 följande:
    Till väskor och till ett förkläde till en pippi-klänning bla
    Typ dubbla tjockleken mot vanlig lakansväv?
  • Äldre 13 Mar 07:28
    Mimmi 71 skrev 2010-03-13 07:06:33 följande:
    Tygpysslingen kan jag verkligen rekomendera - kika i ett inlägg jag gjorde igår Underbar snabb service! Nu är det snart dags att åka och jobba Det är inte så inspirerande att göra det en lördag (jobbar kontorstider i vanliga fall) efter att ha varit hemma hela veckan. 20 mils resa för 2 timmars arbete, måste försöka utnyttja resan till något nyttigt också kanske unnar mig en halvdags shopping också
    20 MILS resa??? O bara två timmars jobb?? Det låter ju lite galet...då måste du verkligen utnyttja restiden till ngt vettigt...typ planera kommande syprojekt
  • Äldre 13 Mar 07:30
    melizza skrev 2010-03-12 23:01:34 följande:
    frågar igen.....är det nån som haft eller har sånt här tyg och vet vart jag kan hitta passande muddväv i den vinröda färgen som på stjärnorna?? jag måste sy nåt rikitgt fint med det superfina tyget...det känns så speciellt fint på nåt sätt och då kan man inte bara sy nåt enkelt som en muddbyxa utan vad ska jag sy??? förslag mottages...... www.litenpalandet.se/popup.html?Images/Produc...
    Kan du inte sy en fin långärmad tunika eller klänning?
    Och jag tror också att stoff och stils mörkröda mudd skulle kunna passa.
  • Midnat­tsflic­ka
    Äldre 13 Mar 10:29

    Lyckades vändsy en mössa igår utan mönster - känner mig lite stolt. Övar som en galning på gammla tyger och avlagda kläder innan jag köper hem nya tyger. {#lang_emotions_smile}


    Tror min sambo tycker jag har blivit lite tråkig... Men dottern är superglad!
  • plura
    Äldre 13 Mar 12:18

    Aahh! -Jag blir galen.
    Hade en liten stund över. Maken har åkt på jouren med dottern (öronen ?). Sonen med rs är mycket bättre och sover i sängen för en gångs skull (istället för i famnen)
    Lite snabbt tänker jag sy ihop ett par tunna bomullsbyxor (som yngsta sonen ska ha i sommar -ingen brådska med andra ord)
    Först så tänker nålen äta upp tyget. Fast det fattar inte jag och skruvar på trådspänning och pressarfotstryck (okunnig som man är) som en galning. -Innan poletten ramlar ner.
    -SPRÄTTA!
    Kan inte få lös nålen på svärmors maskin, byta till min gamla.
    Yes nu kör vi och det gör jag två sömmar. Sen inser jag att det är visst en kjol jag håller på att sy. Hjärnsläpp!! Syr visst i fel ända.
    SPRÄTTA! igen.

    Minns att jag som mindre, kunde sprätta åt min mamma om hon sydde fel. Tyckte att det var jättekul -värsta-terapi arbetet.
    Känner mer frustration än lugn idag kan jag säga.

    Jaja har ju lyckats påbörja nåt mitt i alla sjukdomar iallafall

  • Moson
    Äldre 13 Mar 12:41
    melizza skrev 2010-03-12 23:01:34 följande:
    frågar igen.....är det nån som haft eller har sånt här tyg och vet vart jag kan hitta passande muddväv i den vinröda färgen som på stjärnorna?? jag måste sy nåt rikitgt fint med det superfina tyget...det känns så speciellt fint på nåt sätt och då kan man inte bara sy nåt enkelt som en muddbyxa utan vad ska jag sy??? förslag mottages...... www.litenpalandet.se/popup.html?Images/Produc...
    En ärmlös A-linjeformad tunika/klänning till sommaren hade varit fint och kanske en sån där mössa med knutar.
  • Äldre 13 Mar 12:57
    bakabakalitenkaka skrev 2010-03-12 21:15:07 följande:
    Kanske bland smutstvätten, där hittade jag mitt måttband för nån dag sen
    hrmm kanskle där mina måttband gömmer sig köpte 5 nya såna runda som rullar ihop sig innan jul o de är borta allihop :-O
    Längtar efter sommar
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd