• Äldre 7 Mar 15:10
    598771 visningar
    11405 svar
    11405
    598771

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 17 Mar 08:07

    Igår fick jag förresten hem mina nya namnlappar. De bruna jag haft innan började ta slut så det var dags att beställa hem nya och då passade jag på att beställa hem en ny färg också (svart/turkos).


  • Äldre 17 Mar 08:16

    Frida: Jag är lite trött... du kanske menade om det går att fixa till klänningen som du redan sytt. I sådana fall har jag inga bra tips. Kanske sätta på en bredare mudd i halsen?


    ♥ Simon ♥
  • Äldre 17 Mar 08:25
    Fiffa5 skrev 2010-03-17 07:59:59 följande:
    Har sytt en klänning och leggings i velour till min äldsta flicka. Men tyvärr blev klänningen vid i halsen trots att jag följde ett mönster från Ottobre. Kan man fixa till det på ngt sätt?? TIPS!? fridoli.blogspot.com/2010/03/klanning-och-leg...
    Jag är verkligen ingen stjärna på att sy, så det kanske inte är möjligt, men kan man inte ändra vinkel på axelsömmen och på så sätt göra ringningen mindre..?
  • Äldre 17 Mar 08:28
    Skumboll skrev 2010-03-17 08:16:51 följande:
    Frida: Jag är lite trött... du kanske menade om det går att fixa till klänningen som du redan sytt. I sådana fall har jag inga bra tips. Kanske sätta på en bredare mudd i halsen?
    Ja, precis.. vill ju rädda klänningen jag sytt. Måste kanske prova att sprärra bort halskanten och sätta dit en bredare mudd då. Usch vilket jobb...
  • Äldre 17 Mar 08:30
    Fiffa5 skrev 2010-03-17 08:28:22 följande:
    Ja, precis.. vill ju rädda klänningen jag sytt. Måste kanske prova att sprärra bort halskanten och sätta dit en bredare mudd då. Usch vilket jobb...
    du har inte en liten bit av den röda plyshen och sy på "bakom" urringningem så det ser ut som om det är ett linne under???
    Längtar efter sommar
  • Äldre 17 Mar 08:37
    mrsIce skrev 2010-03-17 08:25:07 följande:
    Jag är verkligen ingen stjärna på att sy, så det kanske inte är möjligt, men kan man inte ändra vinkel på axelsömmen och på så sätt göra ringningen mindre..?
    Hmm, måste fundera på det. Det kanske går att trixa till ngt!
  • sarahl
    Äldre 17 Mar 08:52

    någon här som har mått på en t-shirt i strl 104. Längd och bredd. Har ett mönster som jag ritat av och glömt skriva på, nu funderar jag på vilken storlek det kan vara.

  • Äldre 17 Mar 08:54

    Oj, hej, jag har helt missat att det blivit en ny tråd

    Någon som såg Bygglov i TV4 igår? Numera är min elefant-mössa känd från TV


  • sarahl
    Äldre 17 Mar 09:01

    cirrus- jo jag tänkte faktiskt på det, men var inte helt säker, wow alltså 2 sy kändisar på 2 dagar.

  • Äldre 17 Mar 09:04
    Cirrus skrev 2010-03-17 08:54:49 följande:
    Oj, hej, jag har helt missat att det blivit en ny tråd Någon som såg Bygglov i TV4 igår? Numera är min elefant-mössa känd från TV
    ojdå, det måste jag kolla in
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd