• Anonym (Kaffedraken)

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Anonym (Kaffedraken)
    melizza skrev 2010-03-19 12:59:40 följande:
    Kind regards,      Russell
    Om du ska beställa, skulle du kunna köpa en pressarfot till mig då?
    Jag har en syblogg
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det var någon som tipsade om en engelsk sida där det fanns en beskrivning på hur man gör en singoalla. Jag har glömt vilken sida det var. Tror det fanns annat intressant på den sidan...


    Nån som kommer ihåg vilken sida det var?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mimmi 71 skrev 2010-03-19 08:52:50 följande:
    Vad använder du dig av för nålar? Testa att använda dig av 80 eller 90 EL-nålar. EL betyder att de är lite längre och därför minskar risken för hoppstygn. Vid fållar så brukar jag lägga OL-sömsåmånen åt vart håll så att det inte blir så tjockt och försöker dessutom trycka till lite så att det blir lite plattare. Har sällan problem med hoppstygn om allt är som det skall (inställningar, nålträdning och nålar). Jag syr nästan utelutande en avig täcksöm över alla mina raglansömmar och det har ju blivit en del meter sytt
    Tack för dina tips!
    Har du (eller någon annan!) några tips när det gäller inställningar? Jag tycker att det är svårt att utläsa något ur manualen. Eller finns det någon websida som har tips för sådant? Jag vill verkligen bli kompis med min nya maskin!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nu har jag pratat med en person som via min jobbcoach ska hjälpa mig med att formulera en säljande folder. Så under helgen ska jag fundera över vad jag vill framhäva i denna... Om jag ska inrikta mig enbart på barnkläder eller bredda mig och även ta med maskinbroderi (=hemtextil) och vuxenkläder som t.ex festklänningar.


    Svårt...
    Nu har jag i alla fall köpt mig lite sytid I brevlådan låg i dag ett paket från Ginza med ett par filmer och PC-spelet "Mulle Meck bygger bilar"
  • Anonym (Kaffedraken)

    neeeeeeeeeeeeeeeeeej ja fick ingen avi idag från SoS
    men va i affären o handla lite som ja glömde imorse..  o de kom just in massa paket men de kunde inte kolla efter mitt då ja inte hade nåt nummer, men ja fick gärna kolla lite själv..  schysst!!
    så ja rota lite men nee fanns inge paket va ja kunde se...

    vad ska ja nu göra i helgen!?!!

    just ja mitt mönster kom idag till tygaffären de ringde innan o sa, så nu hoppas ja att sambon ska till stan imorn som han sa o kan plocka upp de åt mig..

    annars komemr de bli en låååååååång helg 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Tjej 83 skrev 2010-03-19 16:13:13 följande:
    neeeeeeeeeeeeeeeeeej ja fick ingen avi idag från SoS men va i affären o handla lite som ja glömde imorse..  o de kom just in massa paket men de kunde inte kolla efter mitt då ja inte hade nåt nummer, men ja fick gärna kolla lite själv..  schysst!! så ja rota lite men nee fanns inge paket va ja kunde se... vad ska ja nu göra i helgen!?!! just ja mitt mönster kom idag till tygaffären de ringde innan o sa, så nu hoppas ja att sambon ska till stan imorn som han sa o kan plocka upp de åt mig.. annars komemr de bli en låååååååång helg 
    Vad blev det för mönster då?
  • Anonym (Kaffedraken)
    ak74 skrev 2010-03-19 16:18:44 följande:
    Vad blev det för mönster då?
    8174    de 3 klänningarna..  skit att den kom först kl 14 när ja väl hade kommit hem från stan!  hoppas verkligen att sambon ska in imorn till stan, orkar inte åka in själv
  • Anonym (Kaffedraken)

    Någon som vet hur stor en normalstor tygkasse är? Haha, konstig fråga... jag vet... men känner mig helt lost och har fått en liten akutbeställning. 


    ♥ Simon ♥
  • Anonym (Kaffedraken)
    Skumboll skrev 2010-03-19 16:32:25 följande:
    Någon som vet hur stor en normalstor tygkasse är? Haha, konstig fråga... jag vet... men känner mig helt lost och har fått en liten akutbeställning. 
    Jag brukar sy dom ca 35 x 40 cm och syr av botten.
    Jag har en syblogg
  • Anonym (Kaffedraken)
    Skumboll skrev 2010-03-19 16:32:25 följande:
    Någon som vet hur stor en normalstor tygkasse är? Haha, konstig fråga... jag vet... men känner mig helt lost och har fått en liten akutbeställning. 
    Jag brukar sy dom ca 35 x 40 cm och syr av botten.
    Jag har en syblogg
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd