• Äldre 7 Mar 15:10
    598734 visningar
    11405 svar
    11405
    598734

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ulleru­ll
    Äldre 23 Mar 08:11
    Kyssen skrev 2010-03-22 23:35:58 följande:
    Svär och skriker fula ord, hotar sen med att kasta ut åbäket genom fönstret =).. Sen går man och klagar hos mannen/sambon och tröstäter en bit choklad. Efter det är man redo att ta nya tag !
    La ner syendet igår kväll..klaga hos sambon ger jag inte mkt för och choklad har jag slutat med (ja, du hörde rätt, SLUTAT *gråter lite*) idag är jag själv med lillstumpan hela dagen, ska försöka ta nya tag...Har INTE tålamod när maskinerna krånglar, har varit väldigt beriad från det faktiskt.
  • Äldre 23 Mar 09:28
    Ullerull skrev 2010-03-22 20:04:00 följande:
    Har inte varit inne här på läänge nu, hoppas kunna komma tillbaka snart :o) Fullt upp! Nu har jag dock problem... Min maskin har börjat bråka, igår när jag skulle sy tät sicksack fick jag upp undertråden och jag vet inte var jag gjorde för att få till det riktigt, och idag när jag skulle brodera en elefant fick jag också upp undertråden det blir såååå fult, vill inte förstöra mera tyg nu... Vad gör man när undertråden kommer upp?
    Det är väldigt mycket magkänsla och maskinens humör för dagen som påverkar när man broderar.
    Jag har också fått upp undertråden ibland när jag broderat. Man kan behöva släppa lite på trådspänningen och sen beror det lite på vad du broderar på och hur broderiet ser ut.
    Prova att brodera på en bit bomulltyg eller något stabilt tyg och se om det blir lika illa.
    Och... Jag har inte heller tålamod med krånglande maskiner när barnen samtidigt tjatar. När jag börjar gorma tar barnen varandras händer smyger i väg
  • sarahl
    Äldre 23 Mar 09:31

    spark i baken tack....

  • Äldre 23 Mar 09:43
    sarahl skrev 2010-03-23 09:31:16 följande:
    spark i baken tack....
    OK... Jag fotar till Spark!!
  • Äldre 23 Mar 09:45

    Jag fick ett tips från en annan tråd att Husqvarnaaffären i Norrköping ska byta ägare efter påsk och har nu utförsäljning. 50% rabatt på modetyger och specialpris på symaskiner.


  • Äldre 23 Mar 09:45

    Känns ju sådär kul att börja sy sommargarderob när det snöar ute.... fy fan alltså, nu får det väl ändå vara bra?! {#lang_emotions_yell}


    ♥ Simon ♥
  • Äldre 23 Mar 09:55
    Skumboll skrev 2010-03-23 09:45:17 följande:
    Känns ju sådär kul att börja sy sommargarderob när det snöar ute.... fy fan alltså, nu får det väl ändå vara bra?! 
    Här ösregnar det...
    Tråkigt, men det tar bra på snön
  • Äldre 23 Mar 12:01
    ak74 skrev 2010-03-23 09:55:15 följande:
    Hellre ösregn än snö i alla fall.... {#lang_emotions_throwup}
    ♥ Simon ♥
  • Äldre 23 Mar 12:32

    Hej på er tjejjor.... har inte varit in och läst på dödagar så antar att jag har bra mkt att kolla igenom... blir ett bloggrace nu!!

  • Äldre 23 Mar 12:34
    Infinite Joy skrev 2010-03-23 12:32:07 följande:
    Hej på er tjejjor.... har inte varit in och läst på dödagar så antar att jag har bra mkt att kolla igenom... blir ett bloggrace nu!!
    Då har du ju att göra ett tag! Välkommen tillbaka i alla fall... 
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd